eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 141. Data: 2011-06-24 23:46:22
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-06-24 23:39, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 24.06.2011 20:55, BQB pisze:
    >
    >> Wtrącę się do dyskusji, ale, jeśli jest jak Ty piszesz, to świeca żarowa
    >> nie będzie musiała być nigdy wymieniona, bo zawsze zapali, tymczasem,
    >> dwa znane mi przypadki, gdzie wymiana świec żarowych pomogła
    >> ustabilizować pracę silnika i spowodowała, że silnik znów miał podobną
    >> moc. W takim wypadku uważam, że kogucik jednak ma rację. Chyba, że
    >> jednak podasz informację, dlaczego wymiana świec pomogła?
    >
    > Bo były zużyte/uszkodzone - i w ogóle nie działały - więc na zimno
    > silnik chodził mizernie lub w ogóle.

    Silnik działał źle cały czas, jakby tylko o rozruch chodziło, to by się
    przemęczyli, bo mieli inne ważniejsze wydatki, a musieli wydać kasiorkę
    na nowe świece.


  • 142. Data: 2011-06-24 23:52:38
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 17:34:19 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czyli bajania o takich sprawnosciach najlepiej troche odlozyc. Bedzie
    > 1l/100km .. jak sie doczekamy samochodow na ogniwa paliwowe.
    Już dawno jest :) Klasyczny ICE.
    <http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car
    >

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 143. Data: 2011-06-24 23:58:01
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Jun 2011 20:13:36 +0000, kogutek napisał(a):

    > Do PISu się zapisz. To co napisałeś to manipulacja. Oprócz linków
    > podstawę prawną też chcesz?
    A te przeciwprądowe wymienniki ciepła w rekuperatorach na grupie
    budowlanej to mogą już mieć więcej niż 50% sprawności wymiany ciepła czy
    dalej nie? :D

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski


  • 144. Data: 2011-06-25 00:09:21
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości:

    > Ano po to że one w czasie pracy silnika sa bardziej rozgrzane niż jak
    > zasilane
    > prądem. I to od nich zapala się paliwo. Jak wykręcisz to tak jak byś na
    > przegrzanym benzynowym bez świec próbował jechac.

    > Mieszanka we współczesnych silnikach spala się w sposób kontrolowany. Nie
    > tak jak w
    > pierwowzorze.

    Mieszkanka w współecznych silnikach _ZS_ zapala się właśnie w sposób _nie do
    końca kontrolowany_ (bardziej niekontrolowany niż w ZI z lat < 90.) - mówi o
    zapłonie mieszanki w różnych miejsach przestrzeni cylindra - stąd _m.in_
    właśnie klekot w ZSach. W przestrzeni ostatnich dwóch dekad klekot się
    zmniejszył z powodu kształtów denka tłoka, kąta rozpylania paliwa, otworków
    i kilku sekwencji wtrysku (w CR nawet 6) w suwie sprężania (i na początku
    suwu rozprężania) oraz paru innch czynników. ON po prostu ma taką właściwość
    spalania samoczynnego że pary paliwa nie zapalą się dokładnie w miejscu w
    którym byśmy sobie tego życzylu z punktu widzenia zachowania cichobieżności
    i występowania niekorzystnej pulsacji ciśnienia sprężania motorowni.

    > Myślisz że nie było takich co wykręcili świece żarowe bo się przepaliły a
    > silnik
    > zapalał bez nich. Szybciutko wkręcali popsute. Jak się nie zapali paliwo
    > przy
    > świecy to też się zapali.

    W dzisiejszych silnikach na pewno się nie zapali z powodu wykrycia przez
    sterownik silnika (za pomocą przekaźnika świec zarowych) braku napięcia na
    wykręconej świecy - czyli ECU nie wysteruje nic do odpalenia.

    > Bo zawór gorący bo tłok się na jakiejś krawędzi
    > żarzy. Ale nie spala się tak jak powinno. W zwykłych szkołach o tym nie
    > uczą
    > bo to nikomu do niczego nie potrzebne. Ale są takie co uczą. Jesteś w
    > stanie
    > wyobrazić sobie co się dzieje z zaworem jak przy nim jest największe
    > źródło
    > ciepła. Rozgrzewa się jeszcze bardziej. Niby centymetr różnicy a mu to
    > bardzo
    > szkodzi. On jak jest wszystko dobrze to ma trudne warunki pracy. Pojedz do
    > jakiejś firmy co tylko remonty silników robią. Pokażą Ci tak upalone
    > zawory że
    > nawet byś nie przypuszczał że to możliwe. Wypalone dziury w tłokach Ci
    > pokażą.
    > To od nie kontrolowanego spalania się robi. Diesel pod tym względem jest
    > dużo
    > wrażliwszy od benzynowego.

    Silnik Diesla to nie homo sapiens - nie jest na nic wrażliwy bo nie ma
    uczuć - to maszyna ;-), nie ma smaku węchu, dotyku, wzroku i ma w pupie
    ekologów ;-)

    > Benzynowy jak się zgrzeje to przestaje pracować. A
    > diesel nie.

    > Możesz nie odczuć że się zgrzał bo temperatura wody może nie
    > rosnąć. Benzynowemu temperatura wyższa niż włąściwa od razu szkodzi. A
    > dieslowi nie. Jemu by pasowała wyższa tylko materiały nie wytrzymuja. W
    > tym
    > teście na spalanie to wykorzystali. Zrobili maksymalnie ubogą mieszankę.
    > Ale
    > taką że jeszzce chciałą się palić. Ze`dwie takie trasy by zrobili i albo
    > zawory by się zniszczyły, dziurę w tłoku mogli by wypalić.

    Już któryś raz to powtarzam. ZSy pracują normalnie na mieszance mocno
    ubogiej.
    Gdyby diesel pracował na lambdzie < 1 to by mocno dymił. Duża dawka paliwa w
    ZS powoduje znaczny wzrost temp. spalin (a więc ODWROTNIE niż piszesz ! ).
    Zaś w ZI jest na odwrót.

    > Wiesz że jak by
    > podnieść średnią temperaturę spalania w benzyniaku o 10 stopni. Czyli
    > zamiast
    > 90 na wskażniku miałbyś 100 to jego sprawność będzie bliska dieslowi.

    Niech Pan już nic więcej nie mówi tylko prosze sobie przeczytać książkę (ale
    nie AŚ czy tam AutoMoto czy coś za parę zł) albo zeszyty naukowo-badawcze
    zanim Pan publicznie głosi takie nieprawości te i wyżej napisane.

    Pozdr.

    --
    Bugatti


  • 145. Data: 2011-06-25 00:11:39
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości :

    > pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem.

    Przedstawisz Nam swoje obliczenia ?



    Pozdr.


    --
    Bugatti


  • 146. Data: 2011-06-25 00:23:09
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-06-24 22:40, *kogutek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    >
    >> Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
    >> reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co utrudnia
    >> rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli jak
    >> sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już napisałem
    >> świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do rozruchu.
    >>
    > Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło ciepła jakim
    > jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu. Przyjmij
    > że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma pojemność 2
    > litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w cylindrze?
    >
    No to jeszcze dodatkowo policz o ile wzrośnie temperatura w tłumiku
    końcowym po załączeniu świecy - jak uznasz, że to bez sensu, to policz
    coś łatwiejszego - o ile wzrośnie temperatura *przy* świecy?

    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 147. Data: 2011-06-25 00:29:08
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:

    > Odparowane paliwo to nie paliwo, wynika to z tego co napisałeś. Ma się
    > zapalić
    > w określonym miejscu cylindra a nie w dowolnym.

    Ale Olej napędowy ma własnie taką właściwość że lubi się zapalać gdzie chce.
    W Diesli nigdy nie wyeliminujesz klekotu spowodowanego właśnie przez _m.in_
    pulsacje ciśnień w komorze spalania. Inżynierowie kombinują z kształtami
    kanałów dolotowych i denkami tłoków (i paru inncyh rzeczy) aby te fale
    pulsacji ciśnień rozprowadzane były równomiernie lub się wzajemnie nieco
    wygaszały.

    > Do tego jest potrzebne źródło
    > ciepła o temperaturze wyższej niż wszystko co jest w jego pobliżu.

    hint: temperatura zapłonu oleju napędowego.

    > Przy
    > zapalaniu zimnego silnika ma to drugorzędne znaczenie bo stan taki trwa
    > krótko. Ale w czasie pracy po rozgrzaniu ma to kluczowe znaczenie dla
    > warunków
    > spalania i trwałości elementów. Świeca żarowa jest najgorętszym elementem
    > w
    > pracującym silniku wysokoprężnym. Jest o kilkaset stopni gorętsza od
    > zaworu
    > wydechowego.

    Ma ~ 1300 *C
    Jest jednym _z_ najgorętszych elementów w silniku z ZS. Chyba nie chcesz
    powiedzieć że denko tłoka, tuleja cylindra, iglica wtryskiwacza i zawór
    wydechowy są nieco "chłodniejsze" ? Jeśli tak to podważ moją tezę jakims
    artykułem naukowo-badawczym ;-)



    --
    Bugatti


  • 148. Data: 2011-06-25 00:43:31
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek"
    >
    > >> >> Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
    > >> >> reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co
    > >> >> utrudnia
    > >> >> rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli
    > >> >> jak
    > >> >> sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już
    > >> >> napisałem
    > >> >> świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do
    > >> >> rozruchu.
    > >> >>
    > >> > Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło
    > >> > ciepła
    > >> > jakim
    > >> > jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu.
    > >> > Przyjmij
    > >> > że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma
    > >> > pojemność 2
    > >> > litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w
    > >> > cylindrze?
    > >>
    > >> Człowieku - udowodniło to już ze trzy miliardy ludzi na całym
    > >> świecie -
    > >> starszego diesla nie zapalisz bez świec żarowych na mrozie, ale jak
    > >> świece podgrzeją powietrze w cylindrze to zapala bez problemu - więc
    > >> na
    > >> cholere mi to liczyć skoro tak jest?
    > >>
    > > Udowodnij i policz. Nic więcej nie chcę. Jak Ci wyjdzie że podniesie o
    > > 300
    > > stopni to jutro o 12 na Placu wolności zjem myszkę od komputera. Tylko
    > > jak
    > > zaczniesz udowadniać to pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem. I
    > > kitu nie
    > > wciśniesz.
    >
    > Chciałeś mnie wyprowadzić z równowagi i przez chwilę właściwie udała Ci
    > się ta sztuka :)
    >
    > Pozdrówki.
    >
    Co niby miało Cie wyprowadzić. Że poznał byś prawdę. To raczej powód do dumy.
    Myślisz że wpuścił bym się w kanał jak bym nie wiedział o ile podgrzeje. A
    wiesz ile byś miał satysfakcji jak bym nie policzył i się podstawił. Ujebał
    byś w sposób naukowy i nie podważalny kogutka. Niejeden by chciał tylko to
    cienkie Bolki. A Tobie by się udało.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 149. Data: 2011-06-25 00:46:10
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości :
    >
    > > pamiętaj że ja to przed chwilą policzyłem.
    >
    > Przedstawisz Nam swoje obliczenia ?
    >
    >
    >
    > Pozdr.
    >
    >
    Nie. A co Ty taki mądry i sam nie potrafisz. Trzeba było w nauczyciela od
    fizyki papierami nie rzucać to bys potrafił.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 150. Data: 2011-06-25 00:48:05
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek"
    >
    > >> > Świece SĄ potrzebne do rozruchu gdy tłok, ścianki cylindrów i cała
    > >> > reszta jest zimna i odbiera ciepło od sprężanego powietrza co
    > >> > utrudnia
    > >> > rozruch, zwłaszcza w silnikach bez bezpośredniego wtrysku (czyli
    > >> > jak
    > >> > sądzę w silnikach, które opisujesz) w moim silniku jak już
    > >> > napisałem
    > >> > świece w temperaturze powyżej 12*C nie włączają się nawet do
    > >> > rozruchu.
    > >> >
    > >> Udowodnij tą śliską i nieprawdziwą tezę. Policz o ile źródło ciepła
    > >> jakim
    > >> jest świeca żarowa podniesie temperaturę w cylindrze przy rozruchu.
    > >> Przyjmij
    > >> że silnik przy rozruchu jest kręcony z prędkością 500 obr/min. Ma
    > >> pojemność 2
    > >> litry świeca ma 200W. No to jaki bedzie przyrost temperatury w
    > >> cylindrze?
    > >>
    > > I jeszcze wymyśl coś bo w czasie 50ms temperatura w cylindrze rośnie o
    > > 700
    > > stopni w wyniku sprężania. I czy czasami to powietrze o temperaturze
    > > 700
    > > stopni nie grzeje świecy.
    >
    > Tak kurwa grzeje, a przewody zasilające podpieli dla picu, żeby check
    > control mógł się wykazać. Wybacz, że jestem niegrzeczny, ale mam już
    > dość tej jałowej dyskusji.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    Jałowa bo ni chuja się nie znasz na tym o czym próbujesz pisać. Nie jałowe
    mogą prowadzić tylko ci co mają pojęcie.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 30 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: