  • 11. Data: 2009-07-06 21:13:06
    Temat: Re: RawTherapee - problem z korekcja cieni - nie widze jej w zapisanym pliku
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Krzysztof 'blondi' Tobias pisze:

    > Shadows = 10

    Dużo, zresztą na pokazanym przez Ciebie podglądzie wygląda to bardzo
    nienaturalnie. Sam używam tu (jeśli już muszę) jakichś śmiesznych wartości, w
    rodzaju 2-4.

    Ściągnąłem twoją fotkę i wrzuciłem ją do wersji 2.3. Shadows = 10 wyciąga u mnie
    zdecydowanie mniej niż to, co pokazałeś jako obraz podglądu, a plik wynikowy
    zgadza się z podglądem.

    > reszta by default

    Jaki promień? Na pewno 30?

  • 12. Data: 2009-07-06 21:20:08
    Od: Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl>

    Zdaje sie, ze znalazlem problem - obszar roboczy zmienia sie kiedy
    wlaczam/wylaczam skalowanie (resize).

    To co jest w pliku wynikowym to to, co powinno byc kiedy resize = 1.

    Jak zmieniam ten parametr, to widze, ze zmienia sie jakby "nasilenie"
    dzialania narzedzia do wyciagania cieni w obszarze roboczym.

    Czyli rozwiazanie - najpierw obrobic, przekonwertowac i zapisac, potem
    dopiero skalowac.

    Dzieki wszystkim za sugestie.

    pzdr,
    K.

  • 13. Data: 2009-07-06 21:24:40
    Od: Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl>

    Chyba widze gdzie pojawia sie problem

    Wszystko dziala ok do czasu kiedy zabieram sie za skalowanie.

    Jezeli zmienie parametr skalowania to nastepuje odswiezenie obszaru
    roboczego i na oko widac, ze zmienia sie w tym momencie "nasilenie"
    mechanizmu wyciagania cieni. Tej zmiany nie widac w pliku wynikowym

    Tym samym rozwiazanie widze takie:
    Najpierw obrobka, konwersja i zapis i dopiero na takim wynikowym pliku
    skalowanie.

    dzieki wszystkim za sugestie

    pzdr,
    K.

    ps. Bedac totalnym amatorem i laikiem nie widze powodu do zakupu
    jakiegokolwiek dodatkowego programu do obrobki zdjec - dlatego uwazam
    RawTherapee za rewelacje dla takiego uzytkownika jak ja.

  • 14. Data: 2009-07-06 21:29:02
    Od: Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:

    > Dużo, zresztą na pokazanym przez Ciebie podglądzie wygląda to bardzo
    > nienaturalnie. Sam używam tu (jeśli już muszę) jakichś śmiesznych
    > wartości, w rodzaju 2-4.

    Dzieki za sugestie - powod znaleziony. Nie wiedziec czemu skalowanie
    wzmacnia efekt wyciagania cienia.

    A co do wartosci parametru - niestety monitor mam dosc kiepski (NEC1701)
    i troche pod niego zmuszony jestem wyciagac cienie :(

  • 15. Data: 2009-07-06 22:12:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Krzysztof 'blondi' Tobias:

    > Tym samym rozwiazanie widze takie:
    > Najpierw obrobka, konwersja i zapis i dopiero na takim wynikowym pliku
    > skalowanie.

    A nie możesz użyć lupki? Powinna pokazać jak obrazek będzie wyglądać w
    rzeczywistości.

    Inna rzecz, że u mnie się tak nie działo. Choć raz miałem taki przypadek, że
    podgląd był OK, a obrazek wynikowy całkowicie skaszaniony. Muszą mieć jakiś
    bug przy skalowaniu współczynnika wzmocnienia kontrastów w zależności od
    wielkości podglądu (takie algorytmy są mocno zależne od rozmiarów
    bezwzględnych obrabianego pliku).

  • 16. Data: 2009-07-07 08:57:42
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Wypróbuj profesjonalne programy  - nawet trial to sie przekonasz dlaczego to
    > jest dalej freeware.

    To prawda, że Raw Therapee ma swoje wady,
    ale pod niektórymi względami jest fajniejszy nawet od oprogramowania
    Adobe.
    Mi np. bardziej podobają się kolory z Raw Therapee,
    są bardziej naturalne niż z ACR.
    Pewnie profesjonalista potrafi skorygować ACR tak żeby dawał naturalne
    kolory,
    ale ja nie mam takiego wyczucia.
    Aha i w przypadku mojego Panasonica LX3 Raw Therapee daje ciut więcej
    szczegółów
    i większe pole widzenia. Po prostu nie koryguje automatycznie wad
    obiektywu.

  • 17. Data: 2009-07-07 14:59:02
    Od: Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

> [...]
    > bug przy skalowaniu współczynnika wzmocnienia kontrastów w zależności od
    > wielkości podglądu (takie algorytmy są mocno zależne od rozmiarów

    Sie namieszalo.

    W polskiej wersji jezykowej ustawionej w rawtherapee "skalowanie" to
    odpowiednik "resize" - zmiany rozdzielczosci obrazu.

    pzdr,
    KT