  • 1. Data: 2016-01-19 07:46:52
    Temat: Termometr z Lidla
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    Witam
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów zakupił wczoraj w Lidlu Termometr i
    mógłby coś na jego temat powiedzieć. Miałem to cudo w ręku i zastanawiam
    się nad wiarygodnością pomiarów.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-01-19 17:10:11
    Temat: Re: Termometr z Lidla
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 07:46, EiNStEiN pisze:
    > Witam
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów zakupił wczoraj w Lidlu Termometr i
    > mógłby coś na jego temat powiedzieć. Miałem to cudo w ręku i zastanawiam
    > się nad wiarygodnością pomiarów.

    A który? na podczerwień?

    Wiarygodność jest taka, jak dobrze wpiszesz emisyjność materiału którego
    temperaturę mierzysz. Spróbuj na przykład odczytać poprawnie temperaturę
    powierzchni chromowanego czajnika ze wrzątkiem.
    Nie mam tego z Lidla, mam w robocie "trochę" droższy. Trzeba z
    książeczką poprawnie ustawić emisyjność a wtedy nie jest źle (ten z
    lidla ma możliwość ustawienia emisyjności czy ma na stałe np. typowe
    0.95?). Ale nie oczekuj aptekarskiej dokładności i musisz wiedzieć co
    mierzysz i jak wpływa na dokładność.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-01-19 18:38:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > temperaturę mierzysz. Spróbuj na przykład odczytać poprawnie temperaturę
    > powierzchni chromowanego czajnika ze wrzątkiem.

    Zrobiłem kiedyś prostą próbę - w czajniku gotowała się woda, w jego pobliżu
    umieściłem coś cieplejszego od otoczenia, ale zimniejszego od czajnika.
    Zmierzyło temperature tego czegoś.

    > 0.95?). Ale nie oczekuj aptekarskiej dokładności i musisz wiedzieć co
    > mierzysz i jak wpływa na dokładność.

    W rzeczy samej.

  • 4. Data: 2016-01-19 19:58:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jan 2016 17:10:11 +0100, Irokez <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > temperaturę mierzysz. Spróbuj na przykład odczytać poprawnie
    temperaturę
    > powierzchni chromowanego czajnika ze wrzątkiem.

    Rotfl, to trzeba jakąś mu emisyjność ustawiać? Kumpel takim
    kontroluje jakiś proces technologiczny, nigdy raczej nic nie
    ustawiał, klika u mierzy. Aż zapytam z ciekawości.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-01-19 20:19:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Rotfl, to trzeba jakąś mu emisyjność ustawiać? Kumpel takim kontroluje
    > jakiś proces technologiczny, nigdy raczej nic nie ustawiał, klika u
    > mierzy. Aż zapytam z ciekawości.

    A klika i mierzy tą samą rzecz w kółko? Może dlatego ma już nastaw i nie
    zmienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2016-01-19 22:12:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 19:58, Marek pisze:
> [...]
    >
    > Rotfl, to trzeba jakąś mu emisyjność ustawiać? Kumpel takim kontroluje
    > jakiś proces technologiczny, nigdy raczej nic nie ustawiał, klika u

    Ano niestety.
    http://pomiarytemperatury.pl/page/Bezdotykowy-pomiar
    -temperatury/

    z kamerą termowizyjną też nie jest prosto
    http://www.fachowyelektryk.pl/technologie/pomiary/60
    8-zrodla-bledow-w-pomiarach-termograficznych.html

    Pirometr mamy. Kupiliśmy kamerę i do kompletu szkolenie z używania i
    interpretacji pomiarów. Naprawdę można się zdziwić jak trudno wykonać
    prawidłowe pomiary. Na przykład pomiary budynków robi się po zachodzie
    słońca lub przed wschodem.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2016-01-20 01:34:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jan 2016 20:19:51 +0100, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > A klika i mierzy tą samą rzecz w kółko? Może dlatego ma już nastaw
    i nie
    > zmienia.

    Nie, różne. Właśnie go zapytałem i był zaskoczony przyznając, że
    faktycznie coś mu się odczyty czasami nie zgadzały.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-01-20 10:10:30
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-01-19 22:12, Irokez pisze:

> [...]
    > interpretacji pomiarów. Naprawdę można się zdziwić jak trudno wykonać
    > prawidłowe pomiary. Na przykład pomiary budynków robi się po zachodzie

    Zawsze dziwi mnie, po co w zwykłych pomiarach budynków odczyty
    temperatury (czytaj dorysowywanie legendy, jaki kolor koduje jaka
    temperature), co rzeczywiscie niepomiernie komplikuje sprawe.

    Po to, aby wyłudzić wieksze pieniądze?

    pozdro
    --
    A Stasiewicz

  • 9. Data: 2016-01-20 11:57:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >temperatury (czytaj dorysowywanie legendy, jaki kolor koduje jaka
    >temperature), co rzeczywiscie niepomiernie komplikuje sprawe.

    No wiesz, klient to chyba chce wiedziec czy ten czerwony kolor to
    oznacza +20 czy -10 przy temperarurze otoczenia -15.

    J.

  • 10. Data: 2016-01-20 18:46:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 01:34, Marek pisze:
    > i nie
    >
    > Nie, różne. Właśnie go zapytałem i był zaskoczony przyznając, że
    > faktycznie coś mu się odczyty czasami nie zgadzały.

    hehe, dobre :)
    a co on produkuje? tak żeby nie kupić przypadkiem ;)

    --
    Irokez