    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Raspberry Pi B2 do kupienia taniej - dziś
    Date: Wed, 20 Jan 2016 15:48:03 +0100

    W dniu 2016-01-20 o 09:47, ToMasz pisze:
    > powiedzcie mi prosze na czym polega fenomen rasbery/banana pi? Arduino
    > nie jest tak popularne, pomimo że jest proste, małe i tanie. PI jest
    > bardziej komputerem, nie sterownikiem, a w dziedzinie komputerów można
    > się posiłkować tanimi eeepc, laptopami, albo pctami. wielkość? Wieklość
    > ma istotne znaczenie jeśli przedmiot ma być przenośny, albo wbudowany w
    > jakąś inną maszynę. Następny w kolejce do sterowania czymś jest telefon
    > z andoridem....
    > Do czego używacie owoc-pi?

    Arduino było popularne, ale wielu ludzi zniechęcało bo wymagało piania
    "pod mikrokontroler". Jest widocznie grupa ludzi woląca pisać programy
    pracujące pod linuksem. Płytki miniaturowych komputerków pod linuksa
    były do tej pory w cenie rzędu 100$, co było barierą blokującą
    rozpowszechnienie. RPi ma trochę portów na pokładzie więc jednak jest
    wygodniejszy do stosowania jako sterownik niż laptop, smartfon czy
    router. Zresztą były na routery aplikacje do sterowania, wykorzystujące
    wyjścia sterujące diodkami kontrolnymi jako porty załączajace urządzenia :)
    A ja osobiście używam RPi jako serwer XBMC, bo nie chce mi się robić
    jakiś hobbystycznych pierdół. Gdyby syn był znacznie młodszy, to może
    bym się bawił w jakieś konstruowanie robotów, aby mu dać możliwość
    programowania ich.

    --
    pozdrawiam
    MD