  • 11. Data: 2016-01-20 15:57:32
    Temat: Re: Raspberry Pi B2 do kupienia taniej - dziś
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 11:46, Dupek Żołędas pisze:
    > Zakładam że 90% zastosowań to media player, po co targać

    > Bardzo to wszystko ambitne.
    > Tylko nie wiem po co zawracać sobie d. skoro kostka mx z
    > czterordzeniowym ARMem 8GB pamięci i 2GB Ram + klawiaturą robi to
    > wszystko za 40$.
    > ma wszystko. 3x USB, czytnik SD, wifi, ethernet,zdalne
    > sterowanie,pilota.Linuxa/Androida na pokładzie.

    Ale o jakich kostkach mówisz? Chińskich NAS z aliexpressa?
    Mają wszystko ale są na jakichś chińskich wersjach linuksa i chyba nie
    bardzo można upgraedować do nowej wersji lub dodawać usługi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2016-01-20 16:03:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Dupek Żołędas pisze:
> [...]
    [..]

    > Bardzo to wszystko ambitne.

    Ambicje to się realizuje w pracy czy hobby, poza tym dla jednego ambitne
    będzie jak se sam płytkę wyrzeźbi i ją polutuje a dla drugiego że
    napisze na to soft, trzeciego ambicją będzie jak kupi od pierwszego,
    skopiuje od drugiego i mu to filmy na TV odtworzy.

    > Tylko nie wiem po co zawracać sobie d. skoro kostka mx z

    Któryś tam banan ma 8 rdzeni :p

    > czterordzeniowym ARMem 8GB pamięci i 2GB Ram + klawiaturą robi to
    > wszystko za 40$.

    Klawiatura z tego co widzę jest osobno

    > ma wszystko. 3x USB, czytnik SD, wifi, ethernet,zdalne
    > sterowanie,pilota.Linuxa/Androida na pokładzie.

    Banan czy raspberry jest za 25$, wydajność wystarczającaa nawet za duża,
    bardzo duże wsparcie/zasoby wiedzy przynajmniej dla raspberry, a ten mx
    to taki dedykowany player z tego co widzę, nie wnikałem za bardzo ale to
    chyba zamknięty projekt?
    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 13. Data: 2016-01-20 16:12:58
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 15:57, Mario pisze:

    > Ale o jakich kostkach mówisz?

    Nie zobaczyłem tego mx :)
    Też się zastanawiam czy wziąć coś na Amlogic czy Rpi B2. JA optuję za MX
    a syn wolałby RPi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2016-01-20 16:22:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Jan 2016 15:48:03 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Arduino było popularne, ale wielu ludzi zniechęcało bo wymagało
    piania
    > "pod mikrokontroler".

    Mazywanie Pi mikrokontrolerem to lekka przesada, a programowanie
    owego "pod mikrokontroler" to nieporozumienie pachnące z daleka
    marnowaniem zasobów.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-01-20 16:28:46
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-20 o 16:22, Marek pisze:
    > piania
    >
    > Mazywanie Pi mikrokontrolerem to lekka przesada, a programowanie owego
    > "pod mikrokontroler" to nieporozumienie pachnące z daleka marnowaniem
    > zasobów.

    Przeczytaj jeszcze raz z uwzględnieniem:

  • 16. Data: 2016-01-21 10:47:23
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.01.2016 o 09:47, ToMasz pisze:

    > powiedzcie mi prosze na czym polega fenomen rasbery/banana pi? Arduino
    > nie jest tak popularne, pomimo że jest proste, małe i tanie. PI jest
    > bardziej komputerem, nie sterownikiem, a w dziedzinie komputerów można
    > się posiłkować tanimi eeepc, laptopami, albo pctami. wielkość? Wieklość
    > ma istotne znaczenie jeśli przedmiot ma być przenośny, albo wbudowany w
    > jakąś inną maszynę. Następny w kolejce do sterowania czymś jest telefon
    > z andoridem....
    > Do czego używacie owoc-pi?

    Mnie się wydaje, że ta popularność wynika właśnie z tego, że jest to
    niewielki komputer. Do arduino potrzebujesz osobnego komputera i
    oprogramowania. Nie potrzebujesz nawet monitora, bo podłączysz
    telewizor. W razie niepowodzenia projektu masz odtwarzacz do filmów
    albo rezerwowy czy nawet jedyny komputer. Nawet jak chcesz zmienić
    funkcję jaką raspberry spełnia, to nie musisz niczego przeprogramowywać,
    wszystko możesz zmieścić na jednej karcie, albo wymieniać karty.
    Rasbperry Pi jest dla początkujących, dla nich to wszystko ma znaczenie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 17. Data: 2016-01-22 21:10:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 stycznia 2016 09:48:00 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > powiedzcie mi prosze na czym polega fenomen rasbery/banana pi? Arduino
    > nie jest tak popularne, pomimo że jest proste, małe i tanie. PI jest
    > bardziej komputerem, nie sterownikiem, a w dziedzinie komputerów można

    ma na pokładzie wiekszosc potrzebnych urządzen i jest oprogramowane ze łatwo wdrożyc
    obsługę

    > Do czego używacie owoc-pi?

    jeden steruje solarem nadążnym, drugi robi za sterownik ogrzewania domu+magazyn
    plików na sambie, trzeci na budowie robi za rejestrator temperatur itp.

    b.

  • 18. Data: 2016-01-22 21:13:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 21 stycznia 2016 10:47:24 UTC+1 użytkownik Czarek Grądys napisał:
> [...]
    > niewielki komputer. Do arduino potrzebujesz osobnego komputera i
    > oprogramowania. Nie potrzebujesz nawet monitora, bo podłączysz

    raz jednorazowo dla ustawien początkowych użyłem monitora -wszystko później jest
    przez zdalny dostęp z klonów tej startowej karty SD.

    b.

  • 19. Data: 2016-01-22 23:24:02
    Od: k...@g...com

> [...]
    > wszystko możesz zmieścić na jednej karcie, albo wymieniać karty.
    > Rasbperry Pi jest dla początkujących, dla nich to wszystko ma znaczenie.
    Glownie takie, ze Pi programuje sie jak duzy komputer, a nie mikrokontroler
    i do tego mozna latwo podlaczyc do tego fizyczne "cos" bez znajomosci
    elektroniki. Jest mnostwo ludzi, ktorzy umieja napisac prosty program
    komputerowy (bo, nie ukrywajmy, wiekszosc projekt na maline to jakies
    wlaczanie/wylaczanie oswietlenia czy sterowanie wihajstrem w zaleznosci
    od czegos przesylanego zdalnie/tego, czy temperatura > 50), ale prawie
    nikt nie umie zrobic karty na PCI Express, ktora zostanie rozpoznana
    przez PC, przejdzie obrzydliwie gruba warstwe sterownikow i uruchomi
    przekaznik...