    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Raspberry Pi B2 do kupienia taniej - dziś
    Date: Wed, 20 Jan 2016 10:07:55 +0100

    W dniu 2016-01-20 o 09:47, ToMasz pisze:
    > powiedzcie mi prosze na czym polega fenomen rasbery/banana pi? Arduino
    > nie jest tak popularne, pomimo że jest proste, małe i tanie. PI jest
    > bardziej komputerem, nie sterownikiem, a w dziedzinie komputerów można
    > się posiłkować tanimi eeepc, laptopami, albo pctami. wielkość? Wieklość
    > ma istotne znaczenie jeśli przedmiot ma być przenośny, albo wbudowany w
    > jakąś inną maszynę. Następny w kolejce do sterowania czymś jest telefon
    > z andoridem....
    > Do czego używacie owoc-pi?

    Ja Malinkę kupiłem na wyjazdy, jako centrum multimedialne.

    Owszem, mogę do zastanego TV czy innego monitora podpiąć laptoka (mam
    wszelakie przejściówki z różnych standardów audio-video na różne inne),
    ale wolę podpiąć jakieś maleństwo i sterować nim pilotem TV - o ile TV
    ma HDMI-CEC czy jak się to tam nazywa. A jak nie ma, to myszką,
    klawiaturą, przeglądarką internetową z innego urządzenia, czy "pilotem"
    z telefonu z Androidem.

    Oprócz tego jest na owocka kilka kompilacji linuksów, nawet Microsoft
    chwali się 10-tką. Ale reponsywność tych co widziałem jest na razie słaba.

    Może służyć za serwer (lub klient) DLNA, ftp, http.

    Oprócz tego do malinki można podpinać wyświetlacze, kamerki, termometry,
    itd, itp. Ot, takie budowanie z klocków dla trochę większych chłopców ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam