  • 21. Data: 2011-05-28 11:59:42
    Temat: Re: RS485 terminacja linii krótkiej.
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:irqi8b$ufv$1@mx1.internetia.pl...

    > Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz, bez czepiania się mojej
    > niewiedzy i uproszczeń, co widzę jest ulubionym zajęciem co poniektórych.

    W drugim wątku też się czepiałem, bo nie zdajesz sobie chyba sprawy z tego,
    że pisząc niejasno marnujesz czas tych którzy faktycznie chcą pomóc, a
    zmuszasz ich do domyślania się o co autorowi może chodzić i marnowania czasu
    na odpowiadanie przy pewnych założeniach, które potem okazują się błędne
    czyli czas stracony, za który nikt nie zwróci, a życie ma się jedno.
    Kiedyś miałem mocne postanowienie już tu się więcej nie odzywać bo 2h
    dziennie to nie wiadomo skąd brać i każda sytuacja kiedy chcę pomóc a muszę
    się domyślać o co biega skłania do wniosku, że trzeba było postanowienia
    dotrzymać.
    Tak pewnie myśli wiele osób i w ten sposób niejasne pytania skutkują
    zmniejszaniem liczby tych, którzy są w stanie pomóc.

    > Już mam większą jasność po dwóch dniach grzebania w sieci.

    Najpierw powinieneś pogrzebać te dwa dni, a potem pytać. To by świadczyło o
    szacunku do tych którzy chcą bezinteresownie pomóc.
    Wtedy zapytałbyś rzeczowo i szybko uzyskał rzeczową odpowiedź i nikt by się
    nie denerwował.
    Normalnego człowieka denerwuje pasożytniczość przejawiająca się w
    oczekiwaniu uzyskania informacji bez wysiłku ze swojej strony, a wystarczy
    zapytać dwa dni później.

    > Jako bufor użyję prawdopodobnie SN65HVD50 lub MAX13087E (okazało się, że
    > 10 Mbps wystarczy).
    > Wyczaiłem, że w moim module na wejściu jest IL3685, ma on wewnętrzne
    > rezystory podciągające do Vdd i GND na wejściach, wstępna polaryzacja
    > linii będzie więc zapewniona.
    > Dam też szeregowo w linie danych rezystory 100 Ohm na wypadek gdyby
    > jednak oba nadajniki zdecydowały się nadawać w jednej chwili. Mam
    > niestety zasilanie o znikomej wydajności.

    W którejś tam odpowiedzi szacowałem dla 40Mbps i mi wyszło, że po 200 Ohm
    nie powinno stanowić problemu.
    Przy 10M by wyszło 800 Ohm. Im dasz więcej tym mniej prądu w razie co z tej
    znikomej wydajności.
    Ja pewnie bym dał między 220 a 470 i obejrzał na oscyloskopie, czy na oko
    wystarczająco podobne do prostokąta, ale ja nigdy powyżej 57600 na RS485 nie
    robiłem, bo mam 1km, a nie 2 cm.
    P.G.

  • 22. Data: 2011-05-28 12:30:45
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 13:59, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > Tak pewnie myśli wiele osób i w ten sposób niejasne pytania skutkują
    > zmniejszaniem liczby tych, którzy są w stanie pomóc.

    Wcześniej szukałem i nie znalazłem, o ile pamiętasz pierwszy wątek
    dotyczył specyficznego bufora do magistrali, okazało się, że takich
    scalonych rozwiązań nie ma. Jeśli chodzi o braki w definicji, kiedy
    tylko, okazało się,że opis może być niezrozumiały, zamieściłem od razu
    odpowiednie schematy, więc z tym zgadywaniem to chyba troszkę przesadzasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 23. Data: 2011-05-28 17:19:38
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-28 14:30, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > tylko, okazało się,że opis może być niezrozumiały, zamieściłem od razu
    > odpowiednie schematy, więc z tym zgadywaniem to chyba troszkę przesadzasz.

    Oczekujesz pomocy w podążaniu drogą która jest być może błędna. Miałeś
    przykład z wymyślonymi przez ciebie buforami. Pewnie to nie jest jedyna
    zasadzka jaką sobie szykujesz upierając się przy założeniach
    wynikających być może z braku wiedzy. Schemat który przedstawiłeś jest
    zapewne nieadekwatny do prawdziwej sytuacji, bo nie bardzo wierzę, że na
    jakiejś swojej płytce montujesz dwa (lub więcej) urządzeń komunikujących
    się po RS485 (jedną parą) a oprócz tego dołączasz jeszcze jedno
    urządzenie które ma tylko odbierać z tej linii. Rzadko się zdarza żeby
    moduły montowane na PCB miały komunikację RS-485. Moze ewentualnie
    jakiś moduł Ethernetowy czy GSM. Ale RS-485 (zwłaszcza jednoparowy) nie
    jest dobrą magistralą wewnętrzną na płytce. Moduły wyposażone w ten
    interfejs mają też często inne na pokładzie bardziej pasujące na
    komunikację wewnętrzną.

    MD

  • 24. Data: 2011-05-28 18:51:41
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 19:19, Mario pisze:
    > bo nie bardzo wierzę

    Na Twój brak wiary za bardzo nic poradzić nie mogę.
    Dziękuję Tobie i innym Kolegom za udzieloną pomoc.
    A co do schematu, który przedstawiłem, to w 100% odzwierciedla on
    przebieg magistrali RS485 w układzie, który muszę zrealizować.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej