  • 1. Data: 2011-05-27 08:57:36
    Temat: RS485 terminacja linii krótkiej.
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam ponownie,

    Męczy mnie teraz problem terminacji różnicowej linii RS485.
    Jeśli na linii mamy tylko jeden nadajnik i jeden odbiornik i są one
    połączone ok 2cm ścieżki na PCB to gdzie tu jest miejsce na terminatory?
    I czy są one potrzebne do czegokolwiek?

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 2. Data: 2011-05-27 09:10:35
    Temat: Re: RS485 terminacja linii krótkiej.
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Andrzej W. <a...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > Jeśli na linii mamy tylko jeden nadajnik i jeden odbiornik i są one
    > połączone ok 2cm ścieżki na PCB to gdzie tu jest miejsce na terminatory? I

    Są potrzebne na długich liniach ze względu na odbicia sygnału od końców
    linii.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-05-27 09:17:09
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 May 2011 10:57:36 +0200, Andrzej W. napisał(a):

> [...]
    > linii mamy tylko jeden nadajnik i jeden odbiornik i są one połączone ok
    > 2cm ścieżki na PCB to gdzie tu jest miejsce na terminatory? I czy są one
    1. Po co ci w takim wypadku RS485?
    2. Jak masz prędkości modulacji w zakresie GHz to potrzebne.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2011-05-27 09:41:33
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > Są potrzebne na długich liniach ze względu na odbicia sygnału od końców
    > linii.

    Chodziło mi o to, czy są w tej konkretnej sytuacji potrzebne do
    czegokolwiek.
    Jeśli chodzi o "normalne" prowadzenie sygnału RS485 to wiem, że bez nich
    będą kłopoty.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 5. Data: 2011-05-27 10:06:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-27 10:57, Andrzej W. pisze:
> [...]
    > Jeśli na linii mamy tylko jeden nadajnik i jeden odbiornik i są one
    > połączone ok 2cm ścieżki na PCB to gdzie tu jest miejsce na terminatory?

    Na 2 cm RS485? Po co? Żeby te 2 cm chociaż były linią długą, to
    spróbował bym zrozumieć, ale nie robią takich scalaków na tak wysokie
    szybkości.
    K.

  • 6. Data: 2011-05-27 10:09:07
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-27 12:06, John Smith pisze:
    > Na 2 cm RS485? Po co?

    Bo mam dwa moduły na PCB mające wyjścia różnicowe RS485, które muszę z
    sobą połączyć.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 7. Data: 2011-05-27 10:15:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Andrzej W. <a...@w...pl> napisał(a):
    > Bo mam dwa moduły na PCB mające wyjścia różnicowe RS485, które muszę z
    > sobą połączyć.

    Więc połącz i już. Czy gdyby to nie był RS485 to zastanawiałbyś się nad
    terminatorami?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2011-05-27 11:14:51
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > Więc połącz i już. Czy gdyby to nie był RS485 to zastanawiałbyś się nad
    > terminatorami?

    Tak, zastanowił bym się. Nie znam za bardzo specyfikacji RS485, taki
    terminator może przecież wymuszać na magistrali odpowiedni stan gdy,
    żaden z nadajników nie jest obecny i jest to też jakaś informacja dla
    odbiorników (doczytałem się, że z niej korzystają - "Failsafe Receiver").
    Dlatego wolę pytać niż błądzić.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 9. Data: 2011-05-27 11:44:10
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z nadajników nie jest obecny i jest to też jakaś informacja dla
    > odbiorników (doczytałem się, że z niej korzystają - "Failsafe Receiver").

    Nie nazwałbym tego korzystaniem z faktu zwarcia linii rezystorem.
    Najpierw były failsafe dobrze działające gdy linia rozwarta (duże R
    rozciągające linie)
    Potem się pojawiły takie failsafe co zarówno dla rozwartej jak i zwartej
    sobie radzą (precyzyjny próg ustawiony poniżej zera).
    P.G.

  • 10. Data: 2011-05-27 11:46:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Więc połącz i już. Czy gdyby to nie był RS485 to zastanawiałbyś się nad
    > terminatorami?

    Terminator (jak nazwa mogła by sugerować), dopasowuje źródło sygnału i
    obciążenie do linii. Jeżeli połączenie jest linią długą w odniesieniu do
    parametrów sygnału, to zawsze zastanawiam się nad terminatorami.
    Osobnym problemem jest EMC, gdzie warto rozważać zastosowanie
    dopasowania, ale o to akurat wątkotwórca nie pyta.
    K.