    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: RS485 terminacja linii krótkiej.
    Date: Sat, 28 May 2011 19:19:38 +0200

    W dniu 2011-05-28 14:30, Andrzej W. pisze:

    > Wcześniej szukałem i nie znalazłem, o ile pamiętasz pierwszy wątek
    > dotyczył specyficznego bufora do magistrali, okazało się, że takich
    > scalonych rozwiązań nie ma. Jeśli chodzi o braki w definicji, kiedy
    > tylko, okazało się,że opis może być niezrozumiały, zamieściłem od razu
    > odpowiednie schematy, więc z tym zgadywaniem to chyba troszkę przesadzasz.

    Oczekujesz pomocy w podążaniu drogą która jest być może błędna. Miałeś
    przykład z wymyślonymi przez ciebie buforami. Pewnie to nie jest jedyna
    zasadzka jaką sobie szykujesz upierając się przy założeniach
    wynikających być może z braku wiedzy. Schemat który przedstawiłeś jest
    zapewne nieadekwatny do prawdziwej sytuacji, bo nie bardzo wierzę, że na
    jakiejś swojej płytce montujesz dwa (lub więcej) urządzeń komunikujących
    się po RS485 (jedną parą) a oprócz tego dołączasz jeszcze jedno
    urządzenie które ma tylko odbierać z tej linii. Rzadko się zdarza żeby
    moduły montowane na PCB miały komunikację RS-485. Moze ewentualnie
    jakiś moduł Ethernetowy czy GSM. Ale RS-485 (zwłaszcza jednoparowy) nie
    jest dobrą magistralą wewnętrzną na płytce. Moduły wyposażone w ten
    interfejs mają też często inne na pokładzie bardziej pasujące na
    komunikację wewnętrzną.

    MD