    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pytanie do Marka Wyszomirskiego [Macro]
    Date: Mon, 28 Sep 2009 23:27:57 +0200

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    >[...]
    >
    >sadzisz ze kilkanascie godzin myslalem nad zapytaniem?
    >napisalem wczoraj ze odpowiem " jutro" wiec sie wywiazalem ze
    >zobowiazania.

    OK, przyjmuje. Pozostaje mi tylko wyrazic rozczarowanie jakoscia odpowiedzi.

    >nie wypowiadalem sie na temat Twoich zasobow wiedzy.
    >pytajacemu wskazalem obrazowo mniej wiecej jakiej wielkosci
    >odwporowania moze sie spodziewac stosujac nasadki.

    I odpowiedz ta nic praktycznie nie wniosla - gdyz wielkosc motywu
    wypelniajacego kadr mozliwa do uzyskania za pomoca makrokonwertera nalezy
    rozpatrywac w powiazaniu z obiektywem na jaki ten makrokonwerter bedzie
    zalozony i rozmiarami matrycy aparatu. Do tego jeszcze nalezy uwzglednic
    ewentualny dodatkowy wyciag mieszka i pierscieni - o ile je stosujemy.

    >POniewaz zaoponowales - wiec wskazalem zdjecia robactwa - nieco
    >wiekszego od mrowki ale i jest tez leb jakiegos insekta mniejszy
    >pewnie od mrowki , jest mucha .

    I co z tego? Pytajacy pytal o konkretna kombinacje
    aparat/obiektyw/konwerter. I stosujac taka kombinacje wypelnic kadru mrówka
    ani lbem typowej muchy sie nie da.

    >ja nie bronie zadnej tezy - tylko wskazalem na zdjecia robactwa
    >robione za pomoca 250.
    >skoro takie zdjecia istnieja to widocznie sie da zrobic.

    Tyle, ze podlaczajac DCR-250 do zupelnie innego sprzetu. Na tej zasadzie
    mozna udowadniac, ze portrety mrówkom daje sie zrobic zwyklym standardem
    50mm - i faktycznie mozna, jesli sie go zalozy na odpowiednio dlugi mieszek
    lub zamiast soczewki nasadkowej na odpowiednio dlugie tele.

    >135 mm niczego nie przesadza , w ogolnosci pozwala na takie samo
    >odwzorowanie jak np 50 mm - zmieniaja sie odpowiednio odleglosci.
    >nie mamy informacji n.t. pierscienia odleglosci tego obiektywu -jaka
    >najblizsza nastawa.

    Naprawde? Co Ty powiesz? Twierdzisz, ze ogniskowa obiektywu nie ma znaczenia
    dla skali odwzorowania uzyskiwanej po nakreceniu na niego makrokonwertera???
    Zaczynam miec watpliwosci, czy kiedykolwiek miales taki makrokonwerter w
    reku:-/ I nie wstawiaj tu gadek o dokladaniu dodatkowego wyciagu mieszka czy
    pierscieni, bo na tej zasadzie mozna teoretyzowac, ze dowolna ogniskowa
    pozwala na uzyskanie dowolnej skali odwzorowania - i to bez zadnych
    dodatkowych makrokonwerterów.

    >nikt nie mowil ze bez cropu.
    >to jest mniej wiecej granica technicznych mozliwosci aps +250 -
    >zdjecie mrowki

    No tak... Teraz bedziesz mówil ze za pomoca cropu. To moze w ogóle i bez
    makrokonwertera zaczniesz proponowac takie zdjecia? Wystarczy 'troche'
    silniej pocropowac...

    >tutaj sa zdjecia mrowek za pomoca dcr 250
    >
    >http://images.google.com/images?q=ameise%20dcr%2025
    0&sourceid=ie7&rls=com.m
    icrosoft:en->US&oe=utf8&rlz=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=d
    e&tab=wi

    Linkami do googla nikomu nie zaimponujesz. Jak juz pisalem podobne zdjecia
    mozna zrobic zwyklym standardem 50mm - jesli do odpowiedniego sprzetu go
    podlaczysz. Pokaz zdjecie wykonane bez cropowania w komputerze kombinacja o
    jaka pytal twórca watku - czyli lustrzanka APSC+obiektyw 135mm (bez funkcji
    macro w obiektywie)+Raynox DCR-250.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)