  • 21. Data: 2014-01-21 19:54:16
    Temat: Re: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-01-21 18:41, J.F pisze:

    >Nie sądzisz, że kwestia parku samochodowego powinna leżeć w gestii
    >szkół nauki jazdy, a nie być efektem działania ustawodawcy?

    Ustawodawca to tylko dlugosc okreslil, i dobrze.

    Czy szkola ... no, jest to to jakas koncepcja, ale:
    -ktos zdaje sam egzamin ... ze szkola ma sie umawiac na wynajem auta z
    kierowca ?
    -szkola moze jakis wynalazek wynalezc. Cala kabina ze szkla, naped
    elektryczny, kamery cofania, co by sie latwo zdawalo,
    -egzaminator do wozka przyzwyczajony ... to i bezpieczniej.

    No i
    -przeciez szkolom sie nie narzuca, ucza na czym chca :-)
    -dzieki tym zmianom nie uczysz sie na jakims rozklekotanym zlomie.

    J.

  • 22. Data: 2014-01-21 19:55:32
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 21 Jan 2014 16:54:27 +0100, Artur Maśląg wrote:
    > LOL - a w czym problem instalować na czas egzaminu? A te kamery to się
    > wzięły z przypadku, czy innych patologii? Zresztą w 'zwykłych' L-kach
    > też są, tylko nie z obowiązku itd.

    Instalować na czas egzaminu to jest dopiero LOL! Cztery kamery,
    okablowanie, rejestrator, mikrofony? Żartujesz sobie prawda? Kto miałby
    to niby obić a kto za to płacić? No i nadal nie odpowiedziałeś mi na
    pytanie, kto miałby kupić ten zestaw.

    > Oczywiście że muszą, ponieważ takie są na egzaminie państwowym.
    > Obowiązku explicite oczywiście nie ma, ale szkoły muszą je kupować by
    > mieć klientów.

    No skoro obowiązku nie ma, to nie muszą. Nie naciągaj. OSK mogą
    konkurować ze sobą na zasadach rynkowych w inny sposób.

    Sytuacja wygląda jak wygląda, bo wielu pomyślało jaki to prosty biznes i
    powstało pierdyliard szkół. A teraz nagle płacz i zgrzytanie zębów jak to
    im jest źle bo klientów mało. No trudno. Nie ma klientów, trzeba zawinąć
    biznes.

    > Nie pisałem o wymogu sensu stricte, a o wymuszeniu na szkołach
    > posiadania takich pojazdów.

    Napisałeś, że muszą. Jest w cytacie wyżej. Nic nie pisałeś o żadnym
    wymogu - także się teraz nie wykręcaj ;)

    Tomek

  • 23. Data: 2014-01-21 19:56:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neelix" napisał

    >A nie rozumiesz, że kiedyś żadne gadżety nie były potrzebne? Źle nie
    >było. Było normalnie. Po jaki rympał te kamery? Przecież one zostały
    >narzucone. Kursanci nie wysłali zapotrzebowań na kamery, bo im się
    >krzywda działa. Dorobili teorię i wprowadzili jak światła w dzień a
    >teraz próbują wprowadzić alkomaty.

    Zaraz zaraz. Ile razy kursanci narzekali, ze sie uwzial, ze
    przewrazliwiony, ze dobrze przejechali.
    Dawniej pozostalo zgodzic sie z wyrokiem, teraz jest zapis.

    J.

  • 24. Data: 2014-01-21 19:58:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości
    >Zobaczysz ile szkół padnie w obecnej sytuacji kiedy drastycznie
    >położyli zdawalność i kiedy dodatkowo dojdzie do przymusowej wymiany
    >aut, które na siebie nie zarobiły. Wczoraj w TV mówili o wielu
    >bankructwach, bo mieli 1 kursanta w miesiącu. A auta dostają po dupie
    >nawet jak stoją. Za używane nowego nie kupi. Najwięcej tracą OSK.
    >Czas zejść z obłoków na ziemię.

    Zaraz zaraz ... i ci co nie zdali, to co robia ? zegnaja sie z PJ ?
    Mowia znajomym i znajomi nawet nie probuja sie na kurs zapisac ?
    Czy zapisuja na doksztalt ?

    J.

  • 25. Data: 2014-01-21 19:59:24
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 21 Jan 2014 18:35:59 +0100, neelix wrote:
    > A nie rozumiesz, że kiedyś żadne gadżety nie były potrzebne? Źle nie
    > było. Było normalnie. Po jaki rympał te kamery?

    "Kiedyś" to nie było możliwości technicznych, żeby coś takiego
    instalować. Teraz są takie możliwości, a kamera jest po to, żeby w razie
    ewentualnych wątpliwości egzaminowanego można było rozpatrzyć jego
    skargę. Widzisz tu jakiś problem? Bo ja nie, cieszę się, że taki egzamin
    jest nagrywany.

    > Jest wymog, a tym wymogiem jest konkurencja, która już ma nowe auto i
    > zarabia a my stoimy i czekamy bez zysku na auta takie jak w wordzie.
    > Brak auta oznacza samolikwidację OSK

    Bez żartów. OSK mogą konkurować o klientów innymi sposobami - tylko
    zwyczajnie im się nie chce. Sami sobie zrobili to kuku niestety.

    Tomek

  • 26. Data: 2014-01-21 20:09:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-21 19:55, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Instalować na czas egzaminu to jest dopiero LOL! Cztery kamery,

    Skoro takie wymóg, to jaki problem? Zresztą gdzie odpowiedź na
    zadane pytanie (podkreślone)?

    > okablowanie, rejestrator, mikrofony? Żartujesz sobie prawda? Kto miałby
    > to niby obić a kto za to płacić? No i nadal nie odpowiedziałeś mi na
    > pytanie, kto miałby kupić ten zestaw.

    To zależy. Może tam sobie być cały czas.

    > No skoro obowiązku nie ma, to nie muszą. Nie naciągaj.

    Muszą - zainteresuj się językiem polskim to zobaczysz, że musieć
    to nie tylko być zobowiązanym do czegoś wprost.

    > OSK mogą
    > konkurować ze sobą na zasadach rynkowych w inny sposób.

    Jak widać w tej materii to raczej niespecjalnie.

> [...]
    > im jest źle bo klientów mało. No trudno. Nie ma klientów, trzeba zawinąć

    He, he, a samochody to muszą kupić te same, by mieć klientów...

    > Napisałeś, że muszą. Jest w cytacie wyżej.

    Tak, muszą i nawet napisałem dlaczego. Zresztą musieć to (za sjp.pwn):
    1. <<być zmuszonym do czegoś, nie mieć wyboru>>
    2. <<uznawać coś za potrzebne, uważać coś za swój obowiązek>>
    3. <<koniecznie chcieć>>
    4. <<być prawdopodobnym, być pewnym, np. Musiałeś o tym słyszeć.>>

    > Nic nie pisałeś o żadnym
    > wymogu

    To prawda - to Twój wymysł:
    "Wymogu takiego nie ma i nigdy nie było."

    > - także się teraz nie wykręcaj ;)

    Nie mam się z czego wykręcać.

  • 27. Data: 2014-01-21 20:13:59
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Z WORD-ami to wiadomo od dawna, że patologia goniła patologię,
    > afery itd. Generalnie mam złe zdanie o obecnym systemie szkolenia
    > i egzaminowania kierowców w Polsce.

    Nawet środowisko egzaminatorskie dostało po tyłku. Decydenci upieprzyli
    wszystkich. Pośrednio i dilerzy mniej zarobią, bo świecące pustkami OSK są
    bliższe likwidacji niż zakupu. Nie ma kursantów to nie będzie kupujących. I
    nic nie wskazuje na to, że się coś poprawi, bo co który tam na górze
    pogrzebie, a grzebać lubią to zdawalność leci na pysk i jest coraz gorzej.
    Znowu są zmiany w "kodeksie". Trudno nadążyć za naszą władzą. Przy tak
    rozdętych przepisach i podejściu ze strony obywateli nawet do tych
    najprostszych przepisów jak parkowanie na chodniku i w odpowiedniej
    odległości od przejścia nie ma szans by na polskich drogach było normalnie i
    bezpiecznie. To szkolenie i egzaminowanie nie przynosi społeczeństwu żadnych
    korzyści, a niestety bardzo dużo szkody. Można powiedzieć tylko jedno:
    komuno wróć. :-)

    neelix

  • 28. Data: 2014-01-21 20:31:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-21 19:54, J.F pisze:

    > Ustawodawca to tylko dlugosc okreslil, i dobrze.

    He, he - przypomnij mi, czy można zdawać na własnym samochodzie...

    > Czy szkola ... no, jest to to jakas koncepcja, ale:
    > -ktos zdaje sam egzamin ... ze szkola ma sie umawiac na wynajem auta z
    > kierowca ?

    Mogą mieć własny, w czym problem. Może przyjechać z kimś itd.

    > -szkola moze jakis wynalazek wynalezc. Cala kabina ze szkla, naped
    > elektryczny, kamery cofania, co by sie latwo zdawalo,
    > -egzaminator do wozka przyzwyczajony ... to i bezpieczniej.

    Żeś wymyślił - teraz pokaż chętnych na zdawanie na czymś takim.
    Zresztą jeżeli to jest normalnie zarejestrowany pojazd to jaki
    problem? Egzamin to generalnie umiejętność zachowania na drodze,
    w ruchu itd.

    > No i
    > -przeciez szkolom sie nie narzuca, ucza na czym chca :-)

    Na czym muszą, by egzamin się jakoś zdało. Jednak w niektórych
    miejscach można nie korzystać z pojazdów WORD...

    > -dzieki tym zmianom nie uczysz sie na jakims rozklekotanym zlomie.

    Bzdura. Szkół jest tyle, że można sobie wybrać taką, która nie będzie
    oferować złomów jeżeli tego nie chcesz. Bez wspomagania przez
    przetargi w WORD-ach itd.

  • 29. Data: 2014-01-21 20:31:59
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Zaraz zaraz ... i ci co nie zdali, to co robia ? zegnaja sie z PJ ?
    > Mowia znajomym i znajomi nawet nie probuja sie na kurs zapisac ?
    > Czy zapisuja na doksztalt ?

    Wielu zrezygnowało. Doszkalanie mialo sens przed 19 stycznia 2013. Wtedy
    jeszcze można było zdać teorię i doszkalać się do praktycznego. Nawet
    lebiegi nie traciły nadziei. Były dodatkowe koszty ale kiedyś był oczekiwany
    efekt. Dzisiaj kiedy nie mogą zdać teorii o praktycznym trzeba zapomnieć i o
    PJ także. Na kurs przychodząa głównie młodzi ludzie. W szkołach wieści
    szybko się rozchodzą. Jeśli na kurs przyjdą 3 osoby zamiast 20 to znaczy, że
    złe wieści skutecznie się rozchodzą. Władza obłudnie nazywa to zjawisko
    niżem demograficznym. Czy wszyscy starsi już zrobili PJ i nie potrzebują
    kursu? Niedawno przecież na kursy przychodziły także panie po 60-tce.
    Dzisiaj nawet młodych nie widać.

    neelix

  • 30. Data: 2014-01-21 20:41:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-21 19:59, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    > ewentualnych wątpliwości egzaminowanego można było rozpatrzyć jego
    > skargę. Widzisz tu jakiś problem? Bo ja nie, cieszę się, że taki egzamin

    Kamery są efektem patologii, a nie normalności i możliwości
    technicznych. Patologii właśnie w WORD-ach, łapówek, kombinacji
    itd. Ty zwyczajnie nie wiesz jak można normalnie zdawać egzamin
    na prawo jazdy. Nie musi być to samochodów oplątany elektroniką
    dookoła, by udowodnić egzaminatorowi złą wolę itd.

    > Bez żartów. OSK mogą konkurować o klientów innymi sposobami - tylko
    > zwyczajnie im się nie chce. Sami sobie zrobili to kuku niestety.

    Jakimi? Podaj parę przykładów. Przy cenie 1000zł za B to pole
    manewru jest niewielkie.

    Czekam na przykłady "konkurowania o klientów innymi sposobami"...