  • 11. Data: 2014-01-21 17:15:32
    Temat: Re: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lblu6r$d90$...@n...news.atman.pl...
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >
    > [ciach brak argumentów]

    > Sytuacja wygląda tak:
    > - WORDY dostają auta w promocji -> podatnik oszczędza
    > - szkoły za auta płacą (ale i tak za jakieś zapłacić muszą)

    Niekoniecznie.
    Nie ma obowiązku wymiany aut, tylko dlatego że tak postanowił sobie WORD.
    Kupiłby takie same i nie byłoby tej konieczności.

  • 12. Data: 2014-01-21 18:11:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,14691757,
    Samochod_za_48_groszy__Tyle_placi_za_egzaminacyjne.h
    tml#TRrelSST
    > Tak przypadkiem trafiłem - fajnie :) Sprawa miała jakiś
    > ciekawszy finał?
    > Naprawdę nie można dopuścić zdawania egzaminu na samochodzie
    > własnym, czy tym, którym się jeździło w czasie nauki?
    > Proste i skuteczne rozwiązanie, które by wyeliminowało
    > różną patologię w tej materii:>

    Kiedyś tak przecież było, ale wtedy nie robioną przekrętów na tak olbrzymią
    skalę i nieuczciwej konkurencji. Nie było wordów więc nie było patologii.
    Egzaminy były organizowane w OSK. Za komuny w wielu dziedzibnach było
    normalnie. Dzisiaj word dostanie auta za grosze, tysiące OSK z musu kupi
    tysiące pojazdów, bo inaczej wypadnią z rynku. Wielu kursantów po zdaniu
    egzaminu kupi takie auto, bo już je poznało. Po kolejnej zmianie stare auta
    znajdą nowych nabywców i będą zarabiały serwisy, a reklama będzie dalej
    jeździła po drogach. Beneficjentami takich operacji są dilerzy i wordy.
    Reszta dostaje po dupie i nie jeden ośrodek upada z tego powodu. Kursant jak
    w czasie zdawania egzaminu trafi na wymianę to też ma przerąbane, bo na
    egzamin nie pójdzie "na wariata". Warto zastanowić się dlaczego władza coś
    takiego dopuszcza. Rzecz idzie wyłącznie o pieniądze. Z egzaminów w OSK
    takich pieniędzy nie będzie. Może czas wrócić do państwowych OSK.
    Przynajmniej będzie przestrzegany kodeks pracy.

    neelix

  • 13. Data: 2014-01-21 18:19:29
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Wykorzystywanie WORD do promocji sprzedaży konkretnego modelu pojazdu
    > (konkretnej marki) jest doskonałym pomysłem:>

    W majestacie ustanowionego prawa wordy promują i reklamują samochody
    podsuwane przez nieuczciwą konkurencję. Dobra Toyota spadła po 3 latach na
    rzecz jakiej tam skodzianki. W Toyocie wspomaganie kierownicy nigdy nie
    zawiodło a w skodach kierownica nagminnie staje dęba. Turbiny też sypały się
    jak piasek z wora.

    neelix

  • 14. Data: 2014-01-21 18:26:36
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ale czy ktoś ten model nagle szkołom sprzedaje drożej?

    Zobaczysz ile szkół padnie w obecnej sytuacji kiedy drastycznie położyli
    zdawalność i kiedy dodatkowo dojdzie do przymusowej wymiany aut, które na
    siebie nie zarobiły. Wczoraj w TV mówili o wielu bankructwach, bo mieli 1
    kursanta w miesiącu. A auta dostają po dupie nawet jak stoją. Za używane
    nowego nie kupi. Najwięcej tracą OSK. Czas zejść z obłoków na ziemię.

    neelix

  • 15. Data: 2014-01-21 18:29:34
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Masz rację - lepiej aby minister wziął w łapę i w rozporządzeniu napisał
    > że ma to być model X kupiony na wolnym rynku - tak to jest ironia, bo poza
    > tym że WORDy wydadzą więcej kasy to nic się nie zmieni, szkoły i tak co
    > kilka lat będą kupować nowe auta a kursanci płacić tyle samo za kurs.

    Egzamin w OSK rozwiązałby wszystkie problemy, łącznie ze zdawalnością.
    Szkoła może uczyć na starym maluchu i nikt nie powinien w to wnikać.
    Oczywiście gdyby nie zapis np. o długości minimalnej.

    neelix

  • 16. Data: 2014-01-21 18:31:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-21 17:14, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A to przepraszam. Podlinkowałeś materiał o tym że WORD tanio wynajmuje
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > samochody a nie o tym, że nie można zdawać własnym autem.
    ^^^^^^^^^

    Po pierwsze to trzeba było czytać co napisałem oraz materiał
    który podlinkowałem, a po drugie nie nazywaj przetargu na
    19 samochodów w cenie 9,12zł tanim wynajmem.

    > Ta sytuacja ma miejsce od lat (w zasadzie od kiedy WORDY zaczęły co
    > kilka lat organizować przetargi).

    ...i od lat występują patologie przy takich przetargach...

    > Od kiedy pamiętam ceny jakie dilerzy
    > oferowali WORD'om były znacznie poniżej rynkowych. Po prostu tym razem
    > Hyundai postanowił nie ryzykować z ofertą 50% ceny rynkowej tylko od
    > razu dał minimalną.

    O czym Ty piszesz? Znacznie poniżej rynkowych? To normalne, że przy
    większych partiach ceny są niższe, ale nie 0,84zł za samochód.
    Tego nie da się nazwać ceną minimalną.

    > Masz rację - lepiej aby minister wziął w łapę i w rozporządzeniu napisał
    > że ma to być model X kupiony na wolnym rynku - tak to jest ironia, bo

    To nie jest ironia, tylko głupota i wynika w prostej linii z braku
    argumentów. Ja sugerowałem coś wręcz odwrotnego, ale skoro chcesz
    podążać ścieżką absurdu...

    > poza tym że WORDy wydadzą więcej kasy to nic się nie zmieni,

    No pewnie, skoro de facto przepisy wymuszają patologie tak
    naprawdę.

    > szkoły i
    > tak co kilka lat będą kupować nowe auta a kursanci płacić tyle samo za
    > kurs.

    Są do tego zmuszane przez obecny system, a kursanci nie płacą tyle samo
    za kurs, tylko płacą jak najmniej się da i w tym ośrodkach, gdzie
    można ćwiczyć na samochodach egzaminacyjnych z danego województwa.

  • 17. Data: 2014-01-21 18:35:59
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    , że samochody do egzaminu są dodatkowo specjalnie przygotowane
    > - mają zainstalowane kamery i rejestratory, których w zwykłych L-kach nie
    > ma. Kto miałby zapłacić za przystosowanie wszystkich? Szkoły jazdy? *ORD?
    > Państwo?

    A nie rozumiesz, że kiedyś żadne gadżety nie były potrzebne? Źle nie było.
    Było normalnie. Po jaki rympał te kamery? Przecież one zostały narzucone.
    Kursanci nie wysłali zapotrzebowań na kamery, bo im się krzywda działa.
    Dorobili teorię i wprowadzili jak światła w dzień a teraz próbują wprowadzić
    alkomaty.

    > Bzdura. Nie muszą. Mogą kupić dowolny samochód i przystosować go na
    > potrzeby nauki. To szkołom jazdy zależy, żeby na tym, żeby mieć samochody
    > takie jak w *ORD, żeby kursantom łatwiej się zdawało egzamin. Wymogu
    > takiego nie ma i nigdy nie było.

    Jest wymog, a tym wymogiem jest konkurencja, która już ma nowe auto i
    zarabia a my stoimy i czekamy bez zysku na auta takie jak w wordzie. Brak
    auta oznacza samolikwidację OSK

    neelix.

  • 18. Data: 2014-01-21 18:41:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-21 18:11, neelix pisze:

> [...]
    > olbrzymią skalę i nieuczciwej konkurencji. Nie było wordów więc nie było
    > patologii. Egzaminy były organizowane w OSK. Za komuny w wielu

    Za "komuny" - tak zgodzę się i jest zdaje się wyjątkowe, jeżeli chodzi
    o to co wypisujesz tutaj zazwyczaj.

    > Dzisiaj word dostanie auta za grosze,
    > tysiące OSK z musu kupi tysiące pojazdów, bo inaczej wypadnią z rynku.
    (...)

    Z WORD-ami to wiadomo od dawna, że patologia goniła patologię,
    afery itd. Generalnie mam złe zdanie o obecnym systemie szkolenia
    i egzaminowania kierowców w Polsce.

  • 19. Data: 2014-01-21 18:41:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Sytuacja wygląda tak:
    >- WORDY dostają auta w promocji -> podatnik oszczędza
    >- szkoły za auta płacą (ale i tak za jakieś zapłacić muszą) -> szkoły
    >nie
    tracą ani nie zyskują
    >- kursanci i tak musza się na jakiś autach uczyć więc też nie tracą
    >ani nie
    zyskują

    No tak, ale pomyslmy dalej ... kto placi za punkt 1 ? Tamci panstwo ?
    Akcjonariusze producenta, czy nabywcy wozow tej marki ?

    Gdzies tam jeszcze jest kwestia ze szkoly musza nowe sprzety co 2 lata
    kupowac, za co placa kursanci, no ale nie musi byc caly park, a i
    uczyc sie lepiej na zadbanym a nie na starym szrocie, gdzie juz nic
    nie dziala.

    J.

  • 20. Data: 2014-01-21 18:57:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-21 18:41, J.F pisze:

    > tracą ani nie zyskują
    > zyskują
    >
    > No tak, ale pomyslmy dalej ... kto placi za punkt 1 ? Tamci panstwo ?
    > Akcjonariusze producenta, czy nabywcy wozow tej marki ?

    To działalność charytatywna dealera, by się miło zdawało egzaminy
    i na kursach jeździło takimi samymi, nowymi samochodami...

    > Gdzies tam jeszcze jest kwestia ze szkoly musza nowe sprzety co 2 lata
    > kupowac, za co placa kursanci, no ale nie musi byc caly park, a i uczyc
    > sie lepiej na zadbanym a nie na starym szrocie, gdzie juz nic nie dziala.

    Nie sądzisz, że kwestia parku samochodowego powinna leżeć w gestii
    szkół nauki jazdy, a nie być efektem działania ustawodawcy?