  • 1. Data: 2014-01-20 09:00:04
    Temat: Klimatyzacja - włączać co pewien czas aby byla ok?
    Od: "Darma" <b...@w...pl>

    Znajomy twierdzi, że aby klima działała długi i dobrze należy ją odpalać
    minimum 1 raz w tygodniu.
    Że niby rozwijają się jakieś bakterie jak klima nie działa, psują się jakieś
    elementy itp.
    Czy to prawda?

    Jeśli tak to jak uruchamiać klimę zimą przy - 20? Jeździć do garażu np. w
    galeriach handlowych i tam odpalać auto np. na 3 min?
    Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2014-01-20 09:57:32
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 20.01.2014, 09:00, Darma pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli tak to jak uruchamiać klimę zimą przy - 20? Jeździć do garażu np.
    > w galeriach handlowych i tam odpalać auto np. na 3 min?

    Mam klimatronic i klima jest cały czas na auto. Bardzo często włącza się
    sama nawet w zimie. A już zawsze jak włączę nadmuch na przednią szybę.
    Od kilku lat (odkąd mam samochód) nie mam żadnych problemów z
    jakimkolwiek "złym" zapachem.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 3. Data: 2014-01-20 10:26:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 09:00:04 +0100 osobnik zwany Darma napisał:

    > Jeśli tak to jak uruchamiać klimę zimą przy - 20? Jeździć do garażu np.
    > w galeriach handlowych i tam odpalać auto np. na 3 min? Co o tym
    > sądzicie?

    włączyć raz na zawsze i zapomnieć o problemie.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-01-20 16:59:18
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Darma" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli tak to jak uruchamiać klimę zimą przy - 20? Jeździć do garażu np. w
    > galeriach handlowych i tam odpalać auto np. na 3 min?

    Ja latem za lodówką nie przepadam, ale zimą włączam, bo szyby mniej parują i
    szybciej odparowują. Zimą klima mnie przydaje się i to bardzo. Ostatnio
    niestety miałem problem, bo gaz uciekał z powodu rozszczelnienia. Na
    szczęście przed zimą problem został rozwiązany. Każdy powinien ocenić sam
    czy jest potrzebna i jak potrzebna to używać bez pytań. Ostatnio w mediach
    mówili, żeby używać. Fakt, że mediom nie należy wierzyć, bo zawsze dla kogoś
    pracują, ale doświadczenie uczy, że coś co nie jest używane nie działa wtedy
    kiedy jest potrzebne.

    neelix

  • 5. Data: 2014-01-20 23:42:34
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-20 09:00, Darma pisze:
    > Znajomy twierdzi, że aby klima działała długi i dobrze należy ją odpalać
    > minimum 1 raz w tygodniu.
    Może raz w tygodniu to za dużo, ale 1-2 razy w miesiącu na kilka minut
    będzie ok. Ważne, aby sprężarka się załączyła i popracowała, co przy
    ujemnych temperaturach nie musi być takie oczywiste.
    Raz uruchomiłem klimę po całej zimie nieużywania i coś było chyba
    przyblokowane, bo pasek zapiszczał i kilka sekund słuchać było szum
    chyba od sprężarki. Tak więc nie zaszkodzi.
    Jacek

  • 6. Data: 2014-01-21 00:08:04
    Od: Martin Fox <f...@f...com.pl>

    Dnia Mon, 20 Jan 2014 09:00:04 +0100, Darma napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeśli tak to jak uruchamiać klimę zimą przy - 20? Jeździć do garażu np. w
    > galeriach handlowych i tam odpalać auto np. na 3 min?

    IMMO nawet w zimie klima się przydaje - świetnie osusza powietrze, co zimą
    jest bardzo przydatne.

    --
    Martin Fox

  • 7. Data: 2014-01-21 10:04:01
    Od: Niusowe <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-20 09:00, Darma pisze:> Znajomy twierdzi, że aby klima
> [...]
    >
    > Jeśli tak to jak uruchamiać klimę zimą przy - 20? Jeździć do garażu np.
    > w galeriach handlowych i tam odpalać auto np. na 3 min?

    Tak samo mi radzi - ale nie znajomy, a instrukcja obsługi samochodu.
    Uzasadniają to potrzebą rozprowadzenia smarów po łożyskach i płynów
    wszelkich po przewodach. Jako hydraulik wiem, że każda ciecz stojąca
    pozbywa się swoich cząstek mniej ciekłych poprzez wytrącanie się ich
    i osadzanie. Im dłużej stoi w bezruchu, tym więcej zbierze się osadów.
    A instalacja jest zaprojektowana na ciecz, a nie na osady. I mogą się
    z nią dziać różne dziwne rzeczy, kiedy włączyć ją po dłuższym postoju.
    Albo nieużywaniu.

    Ale - z tego co piszesz wynika, że nie do końca rozumiesz rolę
    klimatyzacji. Wydaje Ci się, że ona tylko chłodzi. A tymczasem
    wpływa też na wilgotność powietrza. Dobra automatyka dobiera powietrze
    z zewnątrz w proporcji potrzebnej do utrzymania odpowiedniego składu
    powietrza we wnętrzu kabiny. Zimą para wodna z naszego oddechu skrapla
    się na zimnych szybach. Do usuwania mgiełki można wykorzystać właśnie
    klimatyzację. Warto poczytać dokładnie instrukcję obsługi.

    Jan

  • 8. Data: 2014-01-21 16:46:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 21 Jan 2014 10:04:01 +0100, w <lbld60$jgj$1@news.task.gda.pl>, Niusowe
    <j...@w...pl> napisał(-a):

    > Zimą para wodna z naszego oddechu skrapla
    > się na zimnych szybach

    Do tego nie potrzeba aż klimatyzacji (która i tak nie zawsze się włączy),
    wystarczy nadmuch na szybę oraz/lub uchylone okna.

  • 9. Data: 2014-01-21 19:25:12
    Od: Jan45 <j...@g...pl>

    On 2014-01-21 16:46, r...@k...pl wrote:

    > Do tego nie potrzeba aż klimatyzacji (która i tak nie zawsze się włączy),
    > wystarczy nadmuch na szybę oraz/lub uchylone okna.

    Ależ tak, czemu nie? Ale skoro i tak należy włączać
    klimatyzację, dla jej kondycji, można to włączanie
    wykorzystać. Czyli mieć z niej pożytek i zimą, nie szukając
    ciepłego pomieszczenia na jej uruchamianie dla samego
    uruchomienia, bez innego pożytku.

    Jan

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 10. Data: 2014-01-21 22:55:29
    Od: Martin Fox <f...@f...com.pl>

    Dnia Tue, 21 Jan 2014 16:46:24 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Do tego nie potrzeba aż klimatyzacji (która i tak nie zawsze się włączy),
    > wystarczy nadmuch na szybę oraz/lub uchylone okna.

    To ja już chyba wolę włączoną klimę niż otwarte okna zimą :P
    Ja wiem że jak miałem malucha to się tak jeździło... ale to było naprawdę
    dawno temu :)

    --
    Martin Fox