  • Data: 2013-03-25 10:08:12
    Temat: Przenoszenie kontaktów z symbiana na androida.
    Od: Leszek <l...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

    Ponieważ walczyłem chwilę z tym tematem i wypróbowałem
    kilka opcji może ktoś skorzysta.
    Szczególnie istotne jak ktoś ma setki kontaktów i tysiące sms-ów.

    Instrukcja jest skrócona.

    Kontakty to najprostsza rzecz :

    1. Zaznaczamy wszystkie lub wybrane kontakty w Nokii
    2. Wybieramy Wyślij->Wizytówka->Bluetooth
    3. Parujemy telefony na BT i poleciało
    (Jeżeli nie pojawia się opcja Wyślij->Wizytówka to
    najprawdopodobniej zaznaczyły się też grupy w kontaktach -
    wystarczy odznaczyć)

    SMS-y :
    Potrzebny jest PC Suite w "starszej wersji" jeżeli jest tylko w najnowszej
    to może pomoże sposób opisany na końcu ale nie sprawdzałem.
    1. Eksportujemy wiadomości do plików csv.
    2. Wysyłamy lub inaczej przenosimy pliki do androida
    3. Odpalamy aplikację Athg2sms (To jest klucz do sukcesu)
    4. Wskazujemy kolejne pliki i wczytujemy smsy.
    Uwaga : W programie jest opcja, że można stworzyć sobie własny szablon
    wiadomości zapisanej w csv i wciągać różne formaty.
    Ja wybierałem format i nokia i prawie wystarczyło.
    Problem był z godziną 12:00 (program przerabiał na 00:00), wykonałem edycję
    ustawień dla Nokii i zmieniłem zapis .... hh:mm .... na .... HH:mm .....
    - wtedy wciągnęło się dobrze.
    W takcie konwersji nie pozwolić na uśpienie telefonu, gmerać palcem po
    ekranie,
    u mnie po uśpieniu i wybudzeniu wykonywał drugi raz konwersje tego
    samego pliku i wszystko się dublowało.

    Co do najnowszej wersji PCSuite to generuje plik csv chyba w innym
    formacie niż starsza wersja
    i u mnie Athg2sms nie potrafił przekonwertować pliku.
    Można podejrzeć plik csv i wyedytować ustawienia w programie, może
    wystarczy jakiś przecinek.

    Przepraszam za mały bałagan ale piszę z głowy.

    Pozdrawiam,
    L.