  • 1. Data: 2013-03-25 10:08:12
    Temat: Przenoszenie kontaktów z symbiana na androida.
    Od: Leszek <l...@w...peel>

    Ponieważ walczyłem chwilę z tym tematem i wypróbowałem
    kilka opcji może ktoś skorzysta.
    Szczególnie istotne jak ktoś ma setki kontaktów i tysiące sms-ów.

    Instrukcja jest skrócona.

    Kontakty to najprostsza rzecz :

    1. Zaznaczamy wszystkie lub wybrane kontakty w Nokii
    2. Wybieramy Wyślij->Wizytówka->Bluetooth
    3. Parujemy telefony na BT i poleciało
    (Jeżeli nie pojawia się opcja Wyślij->Wizytówka to
    najprawdopodobniej zaznaczyły się też grupy w kontaktach -
    wystarczy odznaczyć)

    SMS-y :
    Potrzebny jest PC Suite w "starszej wersji" jeżeli jest tylko w najnowszej
    to może pomoże sposób opisany na końcu ale nie sprawdzałem.
    1. Eksportujemy wiadomości do plików csv.
    2. Wysyłamy lub inaczej przenosimy pliki do androida
    3. Odpalamy aplikację Athg2sms (To jest klucz do sukcesu)
    4. Wskazujemy kolejne pliki i wczytujemy smsy.
    Uwaga : W programie jest opcja, że można stworzyć sobie własny szablon
    wiadomości zapisanej w csv i wciągać różne formaty.
    Ja wybierałem format i nokia i prawie wystarczyło.
    Problem był z godziną 12:00 (program przerabiał na 00:00), wykonałem edycję
    ustawień dla Nokii i zmieniłem zapis .... hh:mm .... na .... HH:mm .....
    - wtedy wciągnęło się dobrze.
    W takcie konwersji nie pozwolić na uśpienie telefonu, gmerać palcem po
    ekranie,
    u mnie po uśpieniu i wybudzeniu wykonywał drugi raz konwersje tego
    samego pliku i wszystko się dublowało.

    Co do najnowszej wersji PCSuite to generuje plik csv chyba w innym
    formacie niż starsza wersja
    i u mnie Athg2sms nie potrafił przekonwertować pliku.
    Można podejrzeć plik csv i wyedytować ustawienia w programie, może
    wystarczy jakiś przecinek.

    Przepraszam za mały bałagan ale piszę z głowy.

    Pozdrawiam,
    L.

  • 2. Data: 2013-03-25 11:14:04
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-03-25 10:08, Leszek pisze:
> [...]
    > kilka opcji może ktoś skorzysta.
    > Szczególnie istotne jak ktoś ma setki kontaktów i tysiące sms-ów.

    w zeszlym tygodniu przenosilem zonie kontakty oraz sms'y (i inne wazne
    dla niej info)
    z Nokii e66 (symbian) na HTC DesireX (android).

    Caly import odbywal sie od strony telefonu z androidem - byla dolaczona
    aplikacja importu.
    Polegala on na: 1/ sparowaniu urzadzen, 2/ od strony androida odpaleniu
    aplikacji 3/wybranie rodzaju urzadzenia (Nokia), 4/ wybraniu co sie chce
    importowac (kontakty, sms'y, historia, i cos tam jeszcze) 5/ nacisnieciu
    OK i pojsce zrobienia sobie kawy (lub po piwo do lodowki).
    Po paru minutach telefon z androidem zameldowal sie z kopiami wszystkich
    kontaktow, sms'o i historii z Nokii.
    Zero wspoldzialania z komputerem czy aplikacjami zewnetrznymi.
    Az sam bylem zdziwiony jak latwo przeszlo.

  • 3. Data: 2013-03-25 11:18:34
    Od: Leszek <l...@w...peel>

    W dniu 2013-03-25 11:14, AL pisze:

> [...]
    > Zero wspoldzialania z komputerem czy aplikacjami zewnetrznymi.
    > Az sam bylem zdziwiony jak latwo przeszlo
    No proszę!
    A ludzie wypisują instrukcje z przenoszeniem przez kartę sim,
    synchronizację z outlookiem,
    gmailem itp.
    Może kolega zdradzi co to za aplikacja?
    L.

  • 4. Data: 2013-03-25 11:23:26
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-03-25 11:18, Leszek pisze:

    > No proszę!
    > A ludzie wypisują instrukcje z przenoszeniem przez kartę sim,
> [...]

    byla dolaczona do telefonu (wraz z cala masa innych mniej lub bardziej
    przydatnych aplikacji :).
    Poniewaz, jak wspomnialem to byl telefon zony, wiec nie mam go przy
    sobie - ale wieczorkiem zajrze i podam nazwe (choc nie mam pojecia czy
    jest taka w markecie).
    Ja trzy lata temu jak przesiadalem sie z: PalmOs+Symbian na androida to
    korzystalem rowniez m.in. przez aplikacje w/w systemow
    (PalmDesktop+PCSuite).

    Wiec Twoja instrukcja na pewno nie pojdzie na marne i sie niejednemu przyda.

    Teraz bylem milo zaskoczony szybkoscia i latwoscia operacji.
    Wystarczy moze poszukac jakie aplikacje dolacza nam producent do
    telefonu. Ta o ktorej wspomnialem miala bodajze cos z 'transferem
    danych' w nazwie.

  • 5. Data: 2013-03-25 12:00:47
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > i u mnie Athg2sms nie potrafił przekonwertować pliku.
    > Można podejrzeć plik csv i wyedytować ustawienia w programie, może

    Ja to robię inaczej i chyba szybciej
    konto na gmail, synchronizacja na gmailu symbiana, kontakty są juz na
    gmailu, możnaliwa szybka wygodna edycja,
    następnie na androidzie synchronizacja z gmail, na przyszłośc nie ma
    problemu z synchornizacją z nowym smartfonem.

    pozdrawiam
    AT

  • 6. Data: 2014-04-10 20:24:08
    Od: l...@g...com

    Dzięki

  • 7. Data: 2014-04-22 23:31:50
    Od: l...@g...com

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 20:24:08 UTC+2 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Dzięki

    Dzięki too. Poszło bez problemu z symbiana Nokii na HTC