  • 91. Data: 2009-07-19 07:18:22
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:
    > Jaki problem - pozycz sobie te dwa sprzety, zrob kilka jpegow i pusc je na ekran
    > jeden po drugim, zobaczysz roznice jakosciowa obu matryc - niezaleznie od
    > megapikseli,
    > bo przeciez wyswietlisz ich zawsze tyle samo.

    Potencjał 400D nie został po prostu wykorzystany. Albo powiedziałbym
    raczej, że sony ze swym świetnym marketingiem podokręcał wszystkie
    parametry by default tak właśnie, żebyś stał przed telewizorem jak
    zahipnotyzowany. I za to mu brawo. Za 10 lat to będzie numer jeden.
    Tylko ja akurat dziękuję za tryb ''wszystko ładnie''.

    Natomiast przy oglądaniu hd nie ma siły, by rozróżnić zdjęcie z a900 i
    400D zwłaszcza z takim obiektywem, tylko trzeba szopa albo nawet
    pokręcenia suwaczkami w samym aparacie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 92. Data: 2009-07-19 07:23:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:
    > I najwazniesze, bo nieprzeliczalne na pieniadze
    > - ile setek godzin stracisz na ulepszanie swoich cyfrowych

    Z tego się wyrasta :)

    > plikow, kiedy slajdy leza sobie spokojnie w pudelku

    No właśnie, one tam nie leżą sobie spokojnie tylko się starzeją.

    > Taniosc cyfry jest dla tych, ktorzy wala tysiace lepszyc lub gorszych
    > jpegow i na tym poprzestaja, jak tylko chcesz bawic sie w cyfrowe
    > laboratorium - koszty rosna astronomicznie (przynajmniej dzisiaj).

    Komputer - ze trzy stówy (chyba że to obciach mieć dziś P4ht 2,8GHz).
    Gimp - nic.
    Astronomia normalnie, czarna dziura.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/

  • 93. Data: 2009-07-19 07:57:59
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jul., 09:08, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Sorry, ale robię to na co dzień zawodowo i jeśli nie trzeba cudów to
    > wystarczy rzeczona minuta. Dwa - żaden jpg nie jet tak dobry jak
    > obrobiony raw. Wreszcie z wakacji przywożę kilkadziesiąt fotek, choć
    > znad morza ostatnio przywiozłem ich piętnaście, a z Wiednia dwadzieścia
    > kilka. Polecam tak każdemu.
    >
    > --

    z takim zaleceniem nie sposob sie zgodzic

    1. wogole po co zawodowiec zabiera aparat na urlop ? to tak jakby
    murarz zabieral ze soba kielnie , malarz pedzel i farby zeby sobie
    ttoche pomalowac , kucharz patelnie itp. na tym polega urlop zeby
    odpoczas od tego co robimy na codzien.

    2. a amator ? - amator to co innego . amator to milosnik. kazde
    zdjecie to przyjemnosc i nie koniecznie musi byc najlepsze. samo
    obslugiwanie aparatu jest juz zrodlem radosci Kazde zrobione zdjecie
    jest powodem malej satysfakcji.
    Chyba lepiej jest po powrocie do domu przegladajac np 1000 zdj z
    urlopu tysiac razy przezywac zadowolenie niz tylko np 30 razy ?
    Dla amataora obcowanie z fotografia to zrodla radosci , dla zawodowca
    to czesto udreki .

    z tego wysuwa sie tylko jeden logiczny wniosek : niech kazdy robi
    tyle na ile ma ochote - liczba np 30 zdjec sama w sobie nie jest
    liczba lepsza od np l. 1000 zdjec.

  • 94. Data: 2009-07-19 08:04:43
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > jpegow i na tym poprzestaja, jak tylko chcesz bawic sie w cyfrowe
    > laboratorium - koszty rosna astronomicznie (przynajmniej dzisiaj).

    rosna , rosna.

    ale na cos trzeba wydac.
    jesli masz pieniadze do wydania , to gdybys nie wydal je na cyfre to
    wowczas i tak bys wydal na cos inego , a moze nawet przepil.
    Pieniaidze trzeba wydawac, gdyby ludzie nie wydawali pieniedzy
    wowczas gospodarka by sie zawalila.
    a czy akurat rozszadnie jest wydac na cyfre czy na cos innego to w
    wolnym spoleczenstwie kazdy ma prawo zadecydowania za siebie,
    Innymi slowy mowiac fakt ze rosna koszty nie moze byc postrzegany
    pejoratywnie.
    koszt y rosna od zarania ludzkosci i dzieki nim spoleczenstwa sie
    rozwijaja.
    gdyby piaty kamien przeznaczony do zwalczania dinozaurow kosztpwal
    tyle samo co pierwszy , wowczas do dzisiaj poslugiwalibysmy sie
    kamieniami , gdyz nie byloby potrzeby poszukania alternatywy.

  • 95. Data: 2009-07-19 08:06:07
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    de Fresz wrote:

    > Fajnie, bo ja dokladnie to samo chciałem powiedzieć o "taniości"
    > analoga. Przez 3 czy 4 lata (mam wrażenie że co tyle zwykle pstrykacze
    > zmieniają aparaty) ile wydasz w analogu na materiały?

    Swego czasu kupiłem sobie NAJTAŃSZĄ lustrzankę Canona - 350D. Po półtora
    roku (mniej więcej - nie pamiętam już dokładnie) - sprzedałem ją w
    momencie, kiedy w sklepach pokazał się jej następca - 400D. Nie pamiętam
    już dokładnie jaka była cena kupna tej trzystapięćdziesiątki a jaka jej
    sprzedaży (wiem, że to były NORMALNE ceny - sklepowa kupna i Allegrowa
    sprzedaży), ale pamiętam dokładnie - bo to sobie policzyłem w momencie
    sprzedaży - że miesięcznie NIEUŻYWANY aparat taniał o troszeczkę ponad
    110 złotych. I to najtańszy aparat, który z czasem tanieje relatywnie
    najmniej.
    I dlatego - wybacz - nie za bardzo mnie przekonuje teza "cyfra jest
    tania a analogowcy wydają majątek na klisze" - bo ta teza jest
    zwyczajnie nieprawdziwa. Nie wydają a cyfra leje Cię po kieszeni nawet
    nieużywana - może to jest jedna z przyczyn, dla których ludzię walą bez
    opamiętania tysiące kiepskich fot na wakacjach? Żeby móc na grupie
    napisać "a ile byś musiał wydać na zrobienie i wywołanie 6 tysięcy zdjęć
    na slajdach? Bo ja je mam za darmo!" ;)
    Ceny softu, komputera, monitora, upgradów, modernizacji tego złomu co
    jakiś czas i czasu spędzonego przed tym monitorem nie liczę, ale
    prywatnie nie bardzo zgadzam się z teorią "cena kompa nie ma związku
    ogólnymi kosztami fotografowania cyfrą, bo komputer każdy ma i tak".
    Otóż nie każdy. A ci, którzy te komputery mieli i wykorzystywali do
    prozaicznego grzebania w sieci - muszą często wydać dodatkowo parę
    groszy na modernizację, żeby móc te zdjęcia z nowo nabytej zabawki
    zrzucić, obrobić, zarchiwizować... Już nie raz widziałem akcję "kupiłem
    cyfrę i wyobraż sobie: musiałem zmienić komputer, bo co prawda spokojnie
    wyrabiał się przy www, empetrójkach i divixach, za to do obróbki fotek z
    10 megapikselowej małpki okazał się zwyczajnie za słaby - mielił je
    godzinami..".
    W tym roku nie zrobiłem jeszcze ani jednego zdjęcia - tak wyszło. I
    cieszę się, że NIE zrobiłem tych zdjęć analogiem, a nie cyfrą - bo mój
    analog - w przeciwieństwie do KAŻDEJ cyfry - przez ostatni rok zdrożał,
    więc de facto niechcący na nim zarobiłem :) Gdybym miał cyfrówkę pewnie
    codziennie bolałoby mnie serce :)

  • 96. Data: 2009-07-19 08:09:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > murarz zabieral ze soba kielnie , malarz pedzel i farby zeby sobie
    > ttoche pomalowac , kucharz patelnie itp. na tym polega urlop zeby

    I dlatego wziąłem kompakt i nic ze studia.

> [...]
    > zdjecie to przyjemnosc i nie koniecznie musi byc najlepsze. samo
    > obslugiwanie aparatu jest juz zrodlem radosci Kazde zrobione zdjecie

    Można być amatorem i zawodowcem jednocześnie.

> [...]
    > urlopu tysiac razy przezywac zadowolenie niz tylko np 30 razy ?
    > Dla amataora obcowanie z fotografia to zrodla radosci , dla zawodowca

    Zawodowiec, którego męczy zawód powinien go szybko zmienić.
    No i nie znam nikogo na świecie, kto czerpałby zadowolenie oglądając
    tysiąc zdjęć z urlopu. Nawet swoich. Ta czynność zawsze przynosi stresy
    pod hasłem ''jak na tym zapanować''.

    Znam za to przypadki następujące:
    1 urlop: pierwszy raz półprofi lustro z kitem, 5000 zdjęć.
    2 urlop: pierwszy raz lustro z trzema obiektywami (kit, 70-300 4-5,6,
    stałka 50/1,8), 1000 zdjęć w tym jedna seria trzystu ze stałką - kwiatek
    na łące.
    3 urlop: po raz pierwszy wędka, zestaw do nurkowania, turystyczny gps,
    scyzoryk z piętnastoma końcówkami, latarka z ledą za 300zł. 30 zdjęć z
    komórki.
    4 urlop: buty za 1200zł, kijki za 500... itd. Torba z drugiego urlopu,
    przeleżała w bagażniku.

    > z tego wysuwa sie tylko jeden logiczny wniosek : niech kazdy robi
    > tyle na ile ma ochote - liczba np 30 zdjec sama w sobie nie jest
    > liczba lepsza od np l. 1000 zdjec.

    Nie, niech każdy myśli.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../

  • 97. Data: 2009-07-19 08:17:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:
    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał
    >
    > Wcale w to nie watpie. Rowniez bym to zrobil.
    > Tyle, ze jest to znacznie bardziej upierdliwe od robienia slajdow,
    > a do tego, trzeba jeszcze wyrzucic kilka tysiecy na dobry monitor,
    > komputer i blizej nieokreslona kwote na PSa.

    znaczy o co ci chpodzi teraz?

> [...]
    > i co tam jeszcze bedziesz potrzebowal, no i zapisac. A to nawet na
    > dobrym sprzecie co najmniej kilka minut. A900 daje podobny efekt

    acha już wiem porpostu SONY robi standardowo takie podkręcone kolorystycznie
    i podostrzone solidnie JPG które ci sie jako kompletnemu laikowi bardzo
    podobają :)

    w sporej częścio innych lustrzanek tez można tak ustawić żeby JPGi
    zaspokajały twoje wymagania estetyczne.

  • 98. Data: 2009-07-19 08:21:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał ...

    asp

    > Truizmow nie wyjasniam, prosiles o nie, to je masz
    > co tu jeszcze wyjasniac.
    > Skoro pytales, pomyslalem, ze nie wiesz...

    czego kurna nie wiem?

    czyżbyś zaczynał powoli rozumieć że wlazłeś na grząska ścieżkę i zaczynasz
    się wić jak piskosz?

    a teraz zmneijsz te obrazki do formatu HD i porównaj ze sobą ciekawe jakie
    wnioski wyciągniesz

    > Ale prowadzi prosta droga do tego co napisalem - do FF powinnismy
    > podpinac sredni format.

    wniosek jest prosty do FF jak chcemy wykożystać jego walory powinniśmy kupić
    bardzo dobre DROGIE obiektywy, bo na tanich kitach będzi ebardziej widać ich
    wady.

    APS-C jest bardziej tolerancyjne dla niższej jakości obiektywów.

    > Moze jednak - nie idzmy ta droga...

    też myśle że powienieneś sie zatrzymać

  • 99. Data: 2009-07-19 08:24:58
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 00:30:03 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:

    > Truizmow nie wyjasniam, prosiles o nie, to je masz
    > co tu jeszcze wyjasniac.
    > Skoro pytales, pomyslalem, ze nie wiesz...
    Przepraszam, ale pieprzysz.
    Pokaż mi te tablice testowe na swoim wyświetlaczu, bez powiększania.
    Powiedz w ślepym teście, które zdjęcia są z którego aparatu. Oczywiście
    bez powiększania. Cała klatka na monitor.

    Marku, na pewno? Raczej obstawiam, że odwrotnie.

    > Ale prowadzi prosta droga do tego co napisalem - do FF powinnismy
    > podpinac sredni format.
    > Moze jednak - nie idzmy ta droga...
    Obiektywy do średniego formatu wcale nie są lepsze od tych od małego.
    Piszę o obiektywach w tej samej klasie, a nie kit zoomach.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2009-07-19 08:26:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast przy oglądaniu hd nie ma siły, by rozróżnić zdjęcie z a900 i
    > 400D zwłaszcza z takim obiektywem, tylko trzeba szopa albo nawet

    Widzisz ale kolega greenman nei rozumei tego kompletnie.

    A900 daje "ładen fotki" JPG prosto z aparatu a 400D daje brzydkei JPG
    ptrosto z aparatu i już ergo A900 jest lepszy.

    oczywiście kolega greenman nei potrafi wejść w sutawienia A900 i popsuć tych
    fotek oraz wejśc w ustawienia 400D i poprawić ich wyglądu, pewnie
    wystarczyło by podkręcić kontrast, wzmocnić wyostrzanie i już byśmy mieli
    piękne fotki.