eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa › Przejscie z analoga na cyfre - boolii
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 425

  • 101. Data: 2009-07-19 08:31:09
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:
    > Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał
    >> On 2009-07-18 11:35:40 +0200, scorpion <s...@w...pl> said:
    >> Ale dobra zakładając powiedzmy jeden film na tydzień, daje nam to 54
    >> rolki rocznie (czyli jakieś ~2000 klatek), po liczmy 25 zł za
    >> sztukę, plus z 16 zł za wołanie (dawno nie wołałem, ale chyba za
    >> tyle się da). Daje to skromne 2200 za rok pstrykania. Nie licząc
    >> ewentualnego skanowania i odbitek. Dochodzą jeszcze takie duperele
    >> jak czas czekania na wołanie, dojazdy lub kurierzy etc. Taniocha,
    >> nie?
    >
    > 54 rolki rocznie to troche duzo, ale - jesli nawet...
    > Ja kupilem prawie nowego eosa3 za kilkaset zlotych
    > - ile musialbys wydac
    > na body FF o porownywalnych mozliwosciach?
    > Szkla, ktore na analogu daja jeszcze przyzwoite efekty, na cyfrze sa
    > juz cienkie ile musialbys wydac na lepsze szkla?

    co ty bredzisz.

    od jak dawna fotografujesz?


    czemu ludzie kupowali drogie dobre szkłą do kliszaków? te same szkła
    doskonale pracuja z APS-C i z FFami.

    a kity dawały taki sam średni efekt na kliszy co na cyfrze.



    > Ile kosztuje przyzwoity monitor ze zdolnoscia kalibracji?
    > Ile oprogramowanie?
    > Ile nosniki pamieci?
    > Te 2200 zl trzebaby przemnozyc przez 10.

    wystarczy kupić A900 i juz nic nei trzeba kupować :)

    no i jeszcze LCD 50" do oglądania zdjęć



    >
    > I najwazniesze, bo nieprzeliczalne na pieniadze
    > - ile setek godzin stracisz na ulepszanie swoich cyfrowych

    wystarczy kupić A900 i juz nic nei trzeba robić :)

    > plikow, kiedy slajdy leza sobie spokojnie w pudelku
    > a te ktore "nie wyszly" po prostu na smietniku?



    >
    > Taniosc cyfry jest dla tych, ktorzy wala tysiace lepszyc lub gorszych
    > jpegow i na tym poprzestaja, jak tylko chcesz bawic sie w cyfrowe
    > laboratorium - koszty rosna astronomicznie (przynajmniej dzisiaj).

    bredzisz.


  • 102. Data: 2009-07-19 08:43:27
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JA pisze:
    >>> nie, to jest argument za tym że FF wymaga wiecej od obiektywu niz APS-C
    > Marku, na pewno? Raczej obstawiam, że odwrotnie.

    Zależy co się analizuje. Crop ma ten sam bagnet co ff, tę samą
    odległość, a mniejsze pole krycia - zatem łatwiej równo pokryć matrycę
    niż w ff. Rośnie jednak gęstość pikseli i wymagania co do rozdzielczości
    (nie da się nadrabiać przysłanianiem, bo maksimum schodzi już poniżej
    f=8, bodajże przy 15Mpx gdzieś koło 7).
    Generalnie jednak w studio czy w pejzażu wolę wyrównany mniej ostry
    obraz niż ostrzejszy w środku z koszmarnymi rogami.

    > Obiektywy do średniego formatu wcale nie są lepsze od tych od małego.

    Dokładnie.
    Różnica ff/apsc to taki ewenement technologiczny, z którego można złożyć
    bardzo fajny sprzęt o wysokiej rozdzielczości i wyrównanym obrazie.
    Obawiam się, że żaden inny system już tego nie da (np. 4/3 czy zamknięte
    systemy w kompaktach).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/


  • 103. Data: 2009-07-19 08:51:47
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 01:10:39 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:

    > Nie, czarny karton z otworkiem fi 2,8 mm - efekt prawie darmo...

    Może trochę poczytaj o otworkach.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl


  • 104. Data: 2009-07-19 09:19:01
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: XX YY <j...@u...at>

    DROGIE obiektywy, bo na tanich kitach będzi ebardziej widać ich
    > wady.
    >
    > APS-C jest bardziej tolerancyjne dla niższej jakości obiektywów.
    >

    qrde

    ale glupota , kto ja napisal?

    wymagania stawiane obiektywom do aps sa wyzsze !!!!! WYZSZE !!!

    rozdzielczosc wzgledna matryc aps jest wyzsza - stad i wymagane sa
    obiektywy o wyzszej rozdzielcztosci.
    sa tez i inne powody.




  • 105. Data: 2009-07-19 09:34:23
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > DROGIE obiektywy, bo na tanich kitach będzi ebardziej widać ich
    >> wady.
    >>
    >> APS-C jest bardziej tolerancyjne dla niższej jakości obiektywów.
    >>
    >
    > qrde
    >
    > ale glupota , kto ja napisal?
    >
    > wymagania stawiane obiektywom do aps sa wyzsze !!!!! WYZSZE !!!
    >
    > rozdzielczosc wzgledna matryc aps jest wyzsza - stad i wymagane sa
    > obiektywy o wyzszej rozdzielcztosci.

    wbrew pozorom, rozdzielczośc obiektywu nie jest najważneijszym jego
    parametrem :)


    > sa tez i inne powody.

    jakie?


  • 106. Data: 2009-07-19 09:47:36
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-19 09:11:36 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    >>> mały tip obiektywy zwykle gorzej rysują na brzegach pola obrazowego :-)
    >>
    >> I to ma byc powazny argument za wybieraniem aparatow "polklatkowych"
    >> zamiast FF?
    >
    > Np. w fotografii studyjnej jest to zasadniczy argument (wraz z większą
    > go przy tym samym kącie).

    Powiedz to zawodowcom, którzy w znakommitej większości w studiu jadą na
    FF lub dupkach (w zależności od potrzeb).


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 107. Data: 2009-07-19 09:50:05
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 19 Jul., 11:34, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > XX YY wrote:
    > > DROGIE obiektywy, bo na tanich kitach będzi ebardziej widać ich
    > >> wady.
    >
    > >> APS-C jest bardziej tolerancyjne dla niższej jakości obiektywów.
    >
    > > qrde
    >
    > > ale glupota , kto ja napisal?
    >
    > > wymagania stawiane obiektywom do aps sa wyzsze !!!!!  WYZSZE !!!
    >
    > > rozdzielczosc wzgledna matryc aps  jest wyzsza - stad i wymagane sa
    > > obiektywy o wyzszej rozdzielcztosci.
    >
    > wbrew pozorom, rozdzielczośc obiektywu nie jest najważneijszym jego
    > parametrem  :)
    >

    nie bardzo ma czas teraz na dlugie opisy . wlasnie przeszedl zimny
    front , mamy typowa pogode pofrontowa , powietrze zbyt labilne na
    dlugie latanie termiczne , za to wystarczajaco silny wiatr zeby
    pokolysalo lodka do wieczorka wiec musze sie streszczac gdyz sie
    pakuje wlasnie

    rozdzielczsc nie jest jedynym parametrem , z tym ze obiektywy z rozego
    rodzaju wadami optyczynmi nie moga osiagnac dobrej rozdzielczosci ,
    oznacza to ze wysoka rozdzielczosc jest warunkiem koniecznym ale nie
    wystarczajacym. Innymi slowy obiektyw o niskiej rozdzielczosci nie
    moze dac dobrego rysunku.


    > > sa tez i inne powody.
    >


    > jakie?

    jak znajde wiecej czasu , albo pogoogluj - znajdziesz sam.


  • 108. Data: 2009-07-19 11:19:04
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    >>>> mały tip obiektywy zwykle gorzej rysują na brzegach pola
    >>>> obrazowego :-)
    >>>
    >>> I to ma byc powazny argument za wybieraniem aparatow "polklatkowych"
    >>> zamiast FF?
    >>
    >> Np. w fotografii studyjnej jest to zasadniczy argument (wraz z większą
    >> go przy tym samym kącie).
    >
    > Powiedz to zawodowcom, którzy w znakommitej większości w studiu jadą na
    > FF lub dupkach (w zależności od potrzeb).

    W zależności od potrzeb.
    W przypadku przedmiotów maksymalnie wypełniających kadr jak coś wyłazi z
    go słychać tylko narzekanie. Od grafika po prezesa. A taka jest szara
    rzeczywistość, laski z bokehem pstryka się od święta.

    Zresztą powód jest też inny - olbrzymi czynnik prestiżowy jeśli chodzi o
    sprzęt. Powiedzmy sobie szczerze: poza wybitnymi indywidualistami
    fotografowie zawodowi to dość przeciętne osobistości i z samodzielnym
    kreatywnym myśleniem jest u nich kiepsko. Kupuje się to, co kupuje
    konkurencja i podobnie się pracuje wyuczywszy się uprzednio kilku
    standardów. Wystarczy popatrzeć np. na zdjęcia ślubne - i to zarówno te
    nowoczesne jak i te z epoki przedcyfrowej - obie grupy (oczywiście każda
    z osobna) to zbiory tego samego powielane w kółko. A jak wiadomo,
    fajniej mieć droższe niż tańsze więc każdy leci do ff niezależnie, czy
    tego potrzebuje, czy wręcz mu to przeszkadza.

    Do niedawna był jeszcze czynnik ilości pikseli, ale umarł. Zresztą, jak
    potrzeba robi się panoramy 3x1, 2x2 czy 3x2 czy większe i mamy
    kilkadziesiąt Mpx. I tu właśnie potrzeba niesamowitego wyrównania pracy
    obiektywu i dużej go, bo się to źle składa (widać zmiany faktury przy
    przejściach). Przymykam f do 16 przy 50mm, a i tak przydałoby się jeszcze.

    Osobiście najchętniej przeszedłbym na 4/3 albo coś mniejszego nawet,
    tylko z jakością z zupełnie innych powodów tam krucho no i obiektywy nie
    pracują już tak równo bo nie mają zapasu (choć zdarzają się wyjątki).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jak wyjaśnić słowo ''deficyt''? - więc wyobraźmy sobie słowo
    ''zaufanie''.../


  • 109. Data: 2009-07-19 11:21:08
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > nie bardzo ma czas teraz na dlugie opisy . wlasnie przeszedl zimny
    > front , mamy typowa pogode pofrontowa , powietrze zbyt labilne na
    > dlugie latanie termiczne , za to wystarczajaco silny wiatr zeby
    > pokolysalo lodka do wieczorka wiec musze sie streszczac gdyz sie
    > pakuje wlasnie

    Pochwal się jeszcze dużym telewizorem żebyśmy bardziej zazdrościli...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /siedzę tu sobie garbaty i chudy, choć z brzuchem i odgrzaną pizzę zażeram/


  • 110. Data: 2009-07-19 12:28:25
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał
    > greenman wrote:
    >
    > acha już wiem porpostu SONY robi standardowo takie podkręcone kolorystycznie i
    > podostrzone solidnie JPG które ci sie jako kompletnemu laikowi bardzo podobają :)

    Nareszcie trafiles.
    Oprocz mnie, podobaja sie tez wielu innym,
    bo matryca i oprogramowanie body A900 rozni sie od 400D.
    ---


strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 30 ... 43


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: