  • 31. Data: 2013-12-30 15:44:40
    Temat: Re: Przegląd prasy: Smartfony droższe przez opłatę na rzecz ZAiKS-u?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52c183a4$0$2166$6...@n...neostrada.pl

    > No tak to niestety wygląda. W pierwszej chwili też bym był za tym żeby tych
    darmozjadów pogonić do prawdziwej roboty,

    Nie rozumiemy się? Ja nie twierdzę, że to darmozjady, że to nie
    jest robota prawdziwa... Ja uważam, że oni powinni szukać zbytu
    bez przymusu. Chce ksiądz szmalu za ślub -- niech dają mu ci,
    którzy chcą dać, nie zaś każdy. Chce ktoś słuchać Sipińskiej
    -- niech jej płaci, ale dlaczego ja mam jej płacić?...

    Smartfon policzy, ile minut słuchałem Sipińskiej a ile Rodowicz?...

    Dlaczego ja mam współfinansować budowę filharmonii,
    skoro nie stać mnie na bilety do niej?

    > ale z drugiej wstrząsem jest gdy się słyszy że dawny mistrz sportowy, były idol
    wszystkich w kraju, na stare lata cierpi
    > niedostatek.

    Niech płacą ci, dla których był idolem. Ja nie znam go?
    Nawet nie domyślam się, o kim piszesz.

    IMO Ty mógłbyś mu płacić, skoro go znasz -- i to z dobrej strony.

    W przeciwnym wypadku -- dlaczego mnie nie płacą za moją
    ciężką pracę polegająca na dłubaniu palcem w moim nosie?

    > Milionera Małysza zawlnia sie z opłat celnych na luksusowe auta,

    No nie... Toż to brutalny atak na Kościół!!
    Za komuny księża nie płacili cła za sprowadzane samochody...
    Czyzby ktoś dążył do zrównania praw księzy i zwykłych
    śmiertelników?! To oburzające!!! ;)

    > inny (były) mistrz w tym czasie nie ma kasy na leki.

    To tak jak ja -- tez chyba chcą go zrównać w prawach ze mną!
    Jak tak można?! To skandal!!!

    Podpowiedz temu konus, że może szukać
    zamienników -- zamienniki mogą być
    tańsze o 2 rzędy wielkości.

    Na recepcie Betaserc -- kupujesz Betanil czy alfainnarzeka ze ślimakami... ;)

    > Nie wierzę że nie można krajem rządzić mądrze i sprawiedliwie..

    Ja do cudzej wiary nie wtrącam się. Wiara to święta sprawa każdego z osobna, ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2013-12-30 15:54:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52c18388$0$2182$6...@n...neostrada.pl

    > "Artysta" to takie potoczne określenie ludzi wykonujących pracę związaną z ogólnie
    pojętą kulturą. Czyli na ogół zgraja
    > darmozjadów..

    Ja nie nazywam ich darmozjadami. Ale niech szukają pieniędzy u tych,
    którzy ich rozumieją. Skoro ja nie trawię Sipińskiej -- dlaczego mam
    płacić za jej twórczość? Niech Sipińska zrobi rozpiskę -- o co chodzi
    w jej twórczości, a być może zrozumiem ją i będę jej słuchał z zapartym
    [astmą] tchem... Na razie chętnie posłucham Kaczmarskiego -- na jego
    twórczość dobrowolnie wydałem sporo szmalu, choć mogłem mieć ją za
    freeko w necie. :)

    Kaczmarski śpiewając -- uczy.

    Podobnie jest z tymi, którym wokal jest obcy. ;)
    Instrumentalna muzyka (której Kaczmarskiemu jakby
    brak) niesie także przekaz, nierzadko jasny i oczywisty.

    Swoje pierwsze pieniądze zarobione w katedrze fizyki
    wydałem właśnie na muzykę -- na płyty CD i urządzenia
    do słuchania. :)

    Moi znajomi (dziś poważani obywatele) kradli, kopiowali potajemnie, ;)
    kupowali lewe kopie na rynku -- ja płaciłem za oryginały. Dziś ci
    znajomi mną pogardzają. :)

    Wydałem masę forsy na muzykę czy filmy -- nie żałuję.
    Miałem i chciałem słuchać czy ogladać -- płaciłem.

    Ale dlaczego mam płacić hurtem na/za coś, z czego nie korzystam?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2013-12-31 00:06:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2013 15:44:40 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > którzy chcą dać, nie zaś każdy. Chce ktoś słuchać Sipińskiej
    > -- niech jej płaci, ale dlaczego ja mam jej płacić?...

    Bo sluchasz, ale nie placisz :-)

    Wiec sie opodatkuje wszystkich i podzieli po rowno, czy tam
    sprawiedliwie.

    > Smartfon policzy, ile minut słuchałem Sipińskiej a ile Rodowicz?...

    Moglby. Ale przeciez nie zainstalujesz sobie takiego programu :-)

    > Dlaczego ja mam współfinansować budowę filharmonii,
    > skoro nie stać mnie na bilety do niej?

    Jakbys wiecej finansowal, to by byly bilety tansze :-P

    J.

  • 34. Data: 2013-12-31 01:20:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." zkn1tpyw9e1b.15csrpbvshq3k$....@4...net

    > Bo sluchasz, ale nie placisz :-)

    Kiedy jej słucham? Nawet nie wiem, czy ona żyje.
    Rodowicz czasami słyszę -- Kolorowe jarmarki w jej
    wykonaniu, Małgośka, Jadą wozy kolorowe...

    Ale Sipińskiej nawet głosu nie znam.
    Równie dobrze możesz mi wmawiać, że mam z nią dzieci/potomstwo.

    > Wiec sie opodatkuje wszystkich i podzieli po rowno,
    > czy tam sprawiedliwie.

    Więc i ja mógłbym dostać coś za swoją twórczość!

    > Moglby. Ale przeciez nie zainstalujesz sobie takiego programu :-)

    Bo go nie ma. Nie ma, nie było nie potrzeba...

    > Jakbys wiecej finansowal, to by byly bilety tansze :-P

    Jesienią 2010 roku złomotałem kręgosłup. Od tego czasu badało
    mnie kilkunastu lekarzy -- żaden z nich nie zabronił mi noszenia
    ciężarów. A dyski międzykręgowe zrastają się jak zęby -- pęknięty
    nigdy nie zrośnie się, nie zregeneruje itd. Ile może wydać z siebie
    człowiek z uszkodzonym kręgosłupem> Raczej niewiele. A ile zdrowy?
    Ja mogłem spokojnie zarabiać kilkanaście tysięcy plnów dziennie,
    o ile byłbym zdrowy. Ale nie jestem zdrowy,

    Przygłupy (typu Kaweckiego) wyzywały mnie od trolli, od ,,psychicznych'' itd...

    Od przełomu z lat 2006/2007 zgłaszałem problemy z oddychaniem.
    doszło do tego, że brakowało powietrza nie tylko na bieganie, ale
    nawet na stanie, gdzie zapotrzebowanie na powietrze jest małe.

    Dziś czytam, że problemy z niedotlenieniem owocują uszkodzeniami dysków
    międzykręgowych.

    Ale astmę zaczęto leczyć dopiero pod koniec 2009 roku, gdy niemal byłem martwy.

    Do dziś nie mam poprawnie pracującej wentylacji w mieszkaniu,
    za utrzymanie którego płacę -- choć astma jest stwierdzona
    ponad wszelka wątpliwość.

    Polskie państwo jest mi winne etat na uczelni -- a na
    początku tego dziesięciolecia dosłownie głodowałem.

    Gdyby nie nienawiść wodzów (głownie Edwarda arcybiskupa Ozorowskiego)
    mógłbym dziś zarabiać krocie -- mógłbym też finansować potrzeby
    i Kościoła, i filharmonii, i chorych ludzi... Jest inaczej.

    -=-

    Nie ten da, kto nie ma, ale ten da, kto ma i chce dać.
    Ja nie mam. Nie mam, bo od kilkunastu lat jestem tępiony
    przez Kościół - z powodu katechetycznej dupy, :) której
    nie udało się wyjść za mnie za mąż...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2013-12-31 01:39:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 01:20:32 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." zkn1tpyw9e1b.15csrpbvshq3k$....@4...net
    >
    > Kiedy jej słucham? Nawet nie wiem, czy ona żyje.

    Nie musisz jej - kogos sluchasz, inni tez sluchaja, ktos pewnie slucha
    Sipinskiej. A placic nikt nie chce :-P

    > Więc i ja mógłbym dostać coś za swoją twórczość!

    Moglbys, ale przeciez Zaiks cie nie przyjmie :-)

    > Bo go nie ma. Nie ma, nie było nie potrzeba...

    Wprowadzi sie podatek, to nie bedzie potrzeby.
    Inaczej zaiks bedzie protestowal. I Sony. I wiele innych firm.
    I w koncu napisza, chyba ze lepiej bedzie ryczaltem sprzedac, np przez
    itunes :-)

    J.

  • 36. Data: 2013-12-31 12:13:12
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-12-23, o godz. 16:43:42
    jerzu <t...@i...pl> napisał(a):

    > Bo "wszyscy artyści to prostytutki" ;)
    >
    > A tak BTW to jakiś czas temu gdzieś w TV widziałem Korę, która to
    > strasznie biadoliła, jak to jej źle było za PRLu. Jak to artyści byli
    > gnębieni i szykanowani. OIDP to tacy wykonawcy jak Maanam, Lady Pank
    > czy Perfect, nie mówiąc już o Budce Suflera czy Maryli R., za PRLu
    > żyli jak pączek w maśle. Trasy koncertowe, płyty nagrywali za free
    > (teraz musisz wyłożyć kasę za każdą godzinę studia, a nie jest to
    > tania rzecz), darmowa promocja - oni tylko kaskę (większą lub
    > mniejszą) przyjmowali. Zero własnego zainwestowanego pieniądza w takie
> [...]

    Maanam-owi było za komuny źle chyba tylko raz. W 1984 roku odmówili
    zagrania na Festiwalu Młodzieży w Moskwie co poskutkowało
    kilkutygodniowym zakazem emisji w radio. Zakaz po złożeniu samokrytyki
    szybko cofnięto. Marek Niedźwiecki wspominał to parę razy bo zamiast
    pełnego ich utworu w Liście Przebojów Trójki puszczał tylko parę
    taktów z "to tylko tango". A Kora była tak przez komunę
    prześladowana że w 1982 roku gdy Polacy mieli Stan Wojenny to
    ona z Maanamem odbywała pierwszą zagraniczną trasę koncertową po
    Europie Zachodniej grając między innymi w Paryżu i Berlinie
    Zachodnim. Straszne - nieprawdaż?

    Zdrówko

  • 37. Data: 2013-12-31 13:30:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 12:13:12 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
> [...]
    > zagrania na Festiwalu Młodzieży w Moskwie co poskutkowało
    > kilkutygodniowym zakazem emisji w radio. Zakaz po złożeniu samokrytyki

    Czyli przesladowania byly :-)

    > Marek Niedźwiecki wspominał to parę razy bo zamiast
    > pełnego ich utworu w Liście Przebojów Trójki puszczał tylko parę
    > taktów z "to tylko tango".

    A trojka tantiemy placila ?

> [...]
    > ona z Maanamem odbywała pierwszą zagraniczną trasę koncertową po
    > Europie Zachodniej grając między innymi w Paryżu i Berlinie

    No ale w 1984 to jakos nie mogli pojechac do Paryza, musieli do Moskwy
    :-)

    J.

  • 38. Data: 2013-12-31 16:58:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-31 13:30, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 31 Dec 2013 12:13:12 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
    (...)

    > No ale w 1984 to jakos nie mogli pojechac do Paryza, musieli do Moskwy
    > :-)

    A 1985 pojechali na tournee do Niemiec, podpisali kontrakt z RCA,
    po czym zawiesili działalność...

  • 39. Data: 2014-01-01 01:57:28
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 31 Dec 2013 12:13:12 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
    <b...@j...org.pl> wrote:

    >Straszne - nieprawdaż?

    Dodam jeszcze do tego dwa pełnometrażowe filmy - "Wielka Majówka" z
    ich udziałem i "Czuję się świetnie" - fabularyzowany dokument o
    Maanamie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 40. Data: 2014-01-01 08:01:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 9tpqp17c0sch$....@4...net

    > Nie musisz jej - kogos sluchasz,

    I temu komuś mogę płacić -- jak Kaczmarskiemu.
    Jemu, albo komuś, kto został jakoś upoważniony
    przez Kaczmarskiego (do pobierania takich opłat)
    w czasie, gdy Kaczmarski żył.

    > inni tez sluchaja, ktos pewnie slucha
    > Sipinskiej. A placic nikt nie chce :-P

    Być może ja bym wolał jej zapłacić, aby nie słuchać jej?

    > Moglbys, ale przeciez Zaiks cie nie przyjmie :-)

    Bo jako młoda dziewica nie dałem dupy prezesowi?

    > Wprowadzi sie podatek, to nie bedzie potrzeby.
    > Inaczej zaiks bedzie protestowal. I Sony. I wiele innych firm.
    > I w koncu napisza, chyba ze lepiej bedzie ryczaltem sprzedac,
    > np przez itunes :-)

    Wymuszenie opłaty/zapłaty! Skoro ja nie chcę słuchać
    Sipińskiej -- dlaczego mam jej płacić za to, że ona śpiewa?

    Księdzu zapłać, bo prowadzi do Boga,
    Sipińskiej zapłać, bo tworzy kulturę...

    Doprawdy wielu by chciało żyć cudzym kosztem.
    Mogą nagrywać płyty, sprzedawać je -- i w ten sposób
    brać od tych, którzy chcą słuchać, nie od wszystkich!
    Mogę wprowadzić opłaty za pobieranie muzyki z serwerów,
    mogą wprowadzać bilety na występy itd...

    Ale dlaczego mam płacić za coś, z czego nie korzystam?

    Już przy płytach bywa różnie -- publicznymi pieniędzmi opłacać
    można prezenty czy pomoc najuboższym, fundując im ,,kulturę''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'