  • 41. Data: 2014-01-01 11:54:26
    Temat: Re: Przegląd prasy: Smartfony droższe przez opłatę na rzecz ZAiKS-u?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Jan 2014 08:01:01 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 9tpqp17c0sch$....@4...net
    >
    > I temu komuś mogę płacić -- jak Kaczmarskiemu.
    > Jemu, albo komuś, kto został jakoś upoważniony
    > przez Kaczmarskiego (do pobierania takich opłat)

    ZAIKS ?

    > w czasie, gdy Kaczmarski żył.

    Prawa autorskie obowiazuja nadal i przechodza na spadkobiercow.
    Dopiero po 75 latach przechodza na ZAIKS :-)

    > Być może ja bym wolał jej zapłacić, aby nie słuchać jej?

    Na pewno ktos woli zaplacic zeby nie sluchac tego co Ty, wiec
    sprawiedliwie bedzie jak zaplaccicie obaj :-)

    > Bo jako młoda dziewica nie dałem dupy prezesowi?

    Nie, bo nie jestes Artysta :-)

    > Wymuszenie opłaty/zapłaty! Skoro ja nie chcę słuchać
    > Sipińskiej -- dlaczego mam jej płacić za to, że ona śpiewa?

    No to czemu nie chcesz zeby telefon policzyl kogo sluchasz i jemu
    zaplacil ? :-)

    P.S. Przed laty podano kwote ... wtedy jeszcze za same dzwonki z
    angielsgo rynku. Jakas horendalnie wysoka byla.

    > Doprawdy wielu by chciało żyć cudzym kosztem.
    > Mogą nagrywać płyty, sprzedawać je -- i w ten sposób
    > brać od tych, którzy chcą słuchać, nie od wszystkich!

    Ale Ty nie kupiles plyty Kaczmarka, tylko sluchasz przez telefon i nie
    placisz :-)

    > Mogę wprowadzić opłaty za pobieranie muzyki z serwerów,
    > mogą wprowadzać bilety na występy itd...

    A to jak najbardziej robia.

    > Ale dlaczego mam płacić za coś, z czego nie korzystam?

    Inni tez nie korzystaja, wiec sumarycznie sie wyrowna.

    > Już przy płytach bywa różnie -- publicznymi pieniędzmi opłacać
    > można prezenty czy pomoc najuboższym, fundując im ,,kulturę''.

    Sylwester w Dwojce, Sylwester w Polsacie, Sylwester w TVN, a wszedzie
    wstep wolny. W Bialymstoku tez pewnie byl.
    A kto za to zaplacil ? :-)

    J.

  • 42. Data: 2014-01-01 12:21:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 12:13:12 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
    > Maanam-owi było za komuny źle chyba tylko raz. W 1984 roku odmówili
    > zagrania na Festiwalu Młodzieży w Moskwie co poskutkowało
    > kilkutygodniowym zakazem emisji w radio.

    A propos - kto pojechal zamiast nich ? Bo jakos nie pamietam tego
    wiekopomnego wydarzenia.

    Festiwal byl chyba w 1985, pod ciekawym motto "za antyimperialistyczna
    solidarnosc" :-)

    http://ru.wikipedia.org/wiki/XII_%D0%92%D1%81%D0%B5%
    D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%BD%D1%8B%D0%B9_%D1%84%D0%B5%D1%
    81%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D1%8C_%D0%BC%D0%BE%
    D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%91%D0%B6%D0%B8_%D0%B8_%D1%81%D1
    %82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2

    J.

  • 43. Data: 2014-01-01 14:52:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 10j8sw8y4zhy0.1hvjv5czxr7n4$....@4...net

    > ZAIKS ?

    Co 'ZAIKS ?'?

    > Prawa autorskie obowiazuja nadal i przechodza na spadkobiercow.
    > Dopiero po 75 latach przechodza na ZAIKS :-)

    Po 75 latach chyba nikt nie ciągnie zysków.
    A teraz wolałbym zapłacić spadkobiercom -- przykładowo jego córce.

    > Na pewno ktos woli zaplacic zeby nie sluchac tego co Ty, wiec
    > sprawiedliwie bedzie jak zaplaccicie obaj :-)

    Niech Sipińska szuka sponsora w innej osobie, nie w mojej.

    > No to czemu nie chcesz zeby telefon policzyl
    > kogo sluchasz i jemu zaplacil ? :-)

    Niech liczy.

    > P.S. Przed laty podano kwote ... wtedy jeszcze za same dzwonki z
    > angielsgo rynku. Jakas horendalnie wysoka byla.

    Mnie te dzwonki nie interesują -- i za nie płacić nie chcę.
    I nie płacę.

    > Ale Ty nie kupiles plyty Kaczmarka,

    Której nie kupiłem? Nie każdą kasetę kupiłem, bo
    weszły płyty, ale żebym którejś z płyt nie kupił?...
    Niektóre płyty kupiłem w kilku egzemplarzach -- takoż z kasetami Kaczmarskiego.
    (tyle tylko, że kaset dublowanych było więcej niż zdublowanych płyt)

    > tylko sluchasz przez telefon i nie placisz :-)

    Nie słucham Kaczmarskiego przez telefon,
    chyba że z netowego radia -- i raczej rzadko.
    Niech radio rozlicza się.

    > A to jak najbardziej robia.

    Można robić bardziej i mniej bardzo?

    > Inni tez nie korzystaja, wiec sumarycznie sie wyrowna.

    Co wyrówna się? Jeśli nikt nie słucha
    Sipińskiej -- po co jej płacić? I za co?

    > Sylwester w Dwojce, Sylwester w Polsacie, Sylwester w TVN, a wszedzie
    > wstep wolny. W Bialymstoku tez pewnie byl.

    Ale mnie tam nie było. Nie mam ochoty na oberwanie butelką po głowie.

    > A kto za to zaplacil ? :-)

    Zapewne Truskolaski, powiększając wydatki miasta -- zadłużonego na 800 milionów pln.

    Skoro miasto korzysta -- niech miasto płaci.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2014-01-01 16:02:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Jan 2014 14:52:11 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 10j8sw8y4zhy0.1hvjv5czxr7n4$....@4...net
    > Co 'ZAIKS ?'?

    Zaiks mogl byc upowazniony przez Kaczmarskiego do pobierania oplat.
    Bardzo prawdopodobne ... choc znajduje tylko utwor Mury.

    http://www.kaczmarski.art.pl/media/artykuly/2004/syn
    _marnotrawny.php

    > Po 75 latach chyba nikt nie ciągnie zysków.

    Trzeba placic na Fundusz Promocji Tworczosci.
    Ale faktycznie - panstwowy, nie Zaiks.

    > A teraz wolałbym zapłacić spadkobiercom -- przykładowo jego córce.

    Kup plyte :-)

    > Można robić bardziej i mniej bardzo?

    Mozna.

    > Co wyrówna się? Jeśli nikt nie słucha
    > Sipińskiej -- po co jej płacić? I za co?

    Ktos jej tam na pewno slucha i uwaza ze Kaczmarskiemu nie ma za co
    placic :-)

    > Ale mnie tam nie było. Nie mam ochoty na oberwanie butelką po głowie.

    > Zapewne Truskolaski, powiększając wydatki miasta -- zadłużonego na 800 milionów
    pln.

    Nie narzekaj, ty nie mieszkasz w Stolicy Kultury :-)

    > Skoro miasto korzysta -- niech miasto płaci.

    Ta, miasto ...

    J.

  • 45. Data: 2014-01-01 16:08:37
    Temat: Re: Przeglad prasy: Smartfony drozsze przez oplate na rzecz ZAiKS-u?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zakonspirowany" 52a9aae8$0$2155$6...@n...neostrada.pl

    Moim zdaniem każdy, kto nie jest głuchy, powinien płacić podatek
    na rzecz ZAiKS. I każdy, kto nie jest ślepy -- także. Można
    nawet udzielić ludziom uczciwych ;) zniżek i zwyżek:

    -- głuchy na jedno ucho płaci 50%
    -- ślepy na jedno oko płaci 50%
    -- zniżki sumują się (ślepy na jedno
    oko i jednocześnie głuchy na jedno
    ucho płaci 25% a ludzie z jakoś
    upośledzonym słuchem lub wzrokiem
    płacą stosownie do stopnia tego
    upośledzenia)
    -- osoby używające aparatów słuchowych płacą więcej
    niż 100% (chyba, że udowodnią, iż słuchają muzyki
    bez pomocy tych aparatów; organem stwierdzającym
    nieużywanie jest sąd)
    -- osoby oglądające filmy przez lupę, płacą więcej
    a o stawce decyduje każdorozaowo sąd... ;)
    -- osoby oglądające filmy z pomocą okularów korekcyjnych,
    płacą stawki różne, których wielkość każdorozaowo ustala sąd... ;)

    Można nawet umieścić wiadomy podatek w cenach okularów i w cenach
    aparatów słuchowych? -- każdy, kto kupuje okulary czy aparat
    słuchowy, płaci podatek na rzecz ZAiKS. Nie można! Znajdą się
    cwaniacy używający okularów czy aparatów słuchowych zbyt długo...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Ja, choć to ponoć sprzeczne z Bożą miłością, słyszę już całkiem
    nieźle. Coraz trudniej mi usłyszeć (wiadomą?) ,,przykrywkę
    uderzającą o garnek''. :) Gdy odpocznę (bywa, że śpię 35 godzin w ciągu
    2 kolejnych dób -- cykl dwudobowy jakoś mi odpowiada lepiej niż jednodobowy)
    nie słyszę żadnych szmerów, świstów, gwizdów czy innych fałszywych dźwięków.
    Być może za jakiś czas będę mógł zadowolić się snem w zwyczajnej ;) ilości
    -- 15 godzin na dwie doby. Być może, zanim kolejny raz znajdę się w szpitalu
    laryngologicznym, uraz lewego ucha (powstały za sprawą barachła Pentagramu)
    będę jedynie pamiętał ze swych opowieści. :) Ale innych uprzedzam -- cuda
    niekoniecznie przytrafiają się każdemu. I nie każdy ma taką cierpliwość jak
    ja -- cisza jest dobrym lekarstwem. Oczywiście inne leki także przyjmuję
    -- witaminę PP i B1, Betanil Forte, jakieś magnezy, Biotropil... Długie
    spanie niesie zgubne efekty -- kręgosłup raczej ;) lubi ruch...

  • 46. Data: 2014-01-01 17:59:09
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-12-31 00:06, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 30 Dec 2013 15:44:40 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    darmozjadów pogonić do prawdziwej roboty,

> [...]
    >
    > Moglby. Ale przeciez nie zainstalujesz sobie takiego programu :-)

    > Jakbys wiecej finansowal, to by byly bilety tansze :-P

    Żartujesz chyba. Żarłaczowi ciągle mało i mało, wszystko pożre, a dla
    Ciebie, dla mnie obniżki nie będzie.

    --
    animka

  • 47. Data: 2014-01-02 10:07:54
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-12-31, o godz. 16:58:00
    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > A 1985 pojechali na tournee do Niemiec, podpisali kontrakt z RCA,
    > po czym zawiesili działalność...

    Oni tak zawiesili ale nie do końca. ZTCP to wtedy Kora rozwiodła się z
    Jackowskim i związała z Sipowiczem i stąd powstały kwasy w zespole. No
    i właściwie cały skład pił w tym czasie nałogowo. Jednak to nie
    przeszkodziło im w 1987 roku wydać albumu "Się ściemnia". Album był
    nagrany z muzykami sesyjnymi a potem grywali w najdziwniejszym składzie.
    Dodatkowo w 1988 mieli premierę teledysku do piosenki tytułowej tego
    albumu w MTV.

    Jak na schyłkową komunę to faktycznie ich Jaruzel straszliwie
    gnębił. ;-)

    Do normalnej działalności wrócili tak koło 1991. We wrześniu 1992 roku
    grali razem z reaktywowanym Oddziałem Zamkniętym, Dżemem, Kultem,
    Brygadą Kryzys, Dezerterem, IRA, Acid Drinkers, Armią na imprezie
    SILLMARILE w Hali Gwardii w Warszawie którą zorganizował legendarny
    klub Fugazi. Takich festiwali już prawie nie ma. Tak żeby każdy z
    zespołów zagrał właściwie pełny koncert na 20-30 kawałków.

    Zdrówko

  • 48. Data: 2014-01-02 10:18:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Jan 2014 10:07:54 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > albumu w MTV.
    >
    > Jak na schyłkową komunę to faktycznie ich Jaruzel straszliwie

    przypominam ze od 85 to sie w Moskwie zaczela pieriestrojka, a 87 to i
    Jaruzelski jakby kompletnie przestal w komune wierzyc...

    J.

  • 49. Data: 2014-01-02 10:44:21
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-02, o godz. 10:18:27
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > przypominam ze od 85 to sie w Moskwie zaczela pieriestrojka, a 87 to i
    > Jaruzelski jakby kompletnie przestal w komune wierzyc...

    Pieriestrojkę poprzedziła pieriestiełka ;-)
    No ale to Kora bajki opowiadała jak to jej za komuny źle było - ja
    tylko napisałem jak bardzo źle. ;-)

    Zdrówko

  • 50. Data: 2014-01-02 10:59:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-01, o godz. 01:57:28
    jerzu <t...@i...pl> napisał(a):

    > Dodam jeszcze do tego dwa pełnometrażowe filmy - "Wielka Majówka" z
    > ich udziałem i "Czuję się świetnie" - fabularyzowany dokument o
    > Maanamie.

    "Czuję się świetnie" to tuż po stanie wojennym - znów prześladowania.
    Do kolaboracji ich chyba zmuszali ;-)

    "Wielka Majówka" to 1981 rok. Swoja szosą to pamiętam jak to kręcili -
    stacja kolejowa do której dojeżdża pociąg gdy kończy się czołówka filmu
    i tablica z nazwą "Jarzębia Łąka" jest mi doskonale znana. Z tej
    prostej przyczyny że tablica wisi na domu moich dziadków. ;-)
    Większość scen w pociągach powstała na odcinku Tłuszcz-Mostówka. Rok
    później - już w Stanie Wojennym - linię zelektryfikowano i od tego
    czasu tam EZT jeździły a nie wagony ciągnięte przez "stonkę".

    Zdrówko