    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.rec.rowery,pl.misc.elektronika
    Subject: Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
    Date: Tue, 28 May 2024 19:20:10 +0200

    Hej.

    Mam tego typu przednią lampkę w rowerze -
    <https://bankruptbikeparts.co.uk/products/basta-dyna
    mo-front-cycle-light-zenor-diode-halogen-bulb-with-r
    eflector-6-volt-2-4w>

    Jest podpięta pod dynamo w piaście. Ma przełącznik włączania/wyłączania
    oraz dodatkowe podłączenie dla przewodów tylnej lampy. Od jakiegoś czasu
    przestała świecić. Prawdopodobnie przepaliła się żarówka halogenowa.
    Żeby ją wymienić trzeba odkręcić lampę od widelca i odpiąć przewody.

    Niestety, z pośpiechu poodpinałem przewody i nie zapamiętałem pod który
    otwór idzie przewód czerwono-czarny, a pod który sam czarny. Ma ktoś tę
    lampkę, orientuje się ktoś jak to jest podłączone?

    Pytam, bo jeśli kupię żarówkę halogenową HS3 6V 2,4W do lamp rowerowych,
    tzn. uda mi się ją tanio dorwać, czyli do kilkunastu PLN-ów (w sprzedaży
    są od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych za sztukę) i ją zamontuję
    to czy odwrotne podłączenie przewodów DC z dynama nie uszkodzi mi żarówki?

    Na razie zastanawiam się, gdzie tanio kupić tę żarówkę, czy może lepiej
    dołożyć i kupić lampkę z LED i wyjściem zasilania do tylnej lampy...

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne