  • 11. Data: 2011-06-15 10:46:39
    Temat: Re: Przed pierwszym uruchomieniem wrzeciina zasilanego falownikiem...
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dzieki. Pewnie w weekend uruchomienie.
    > Najpierw musze chlodzenie przygotowac, chocby prowizoryczne...

    Jakub, czy to masz jako komplet zaprogramowanie by działało razem, czy
    osobno kupione elementy?
    Pytam, gdyż przy wysokoczęstotliwościowych napędach zazwyczaj trzeba
    ustawić trochę parametrów zanim się odpali silnik. Zwyczajowo jest w
    falownikach ustawiane zasilanie siecią (przykładowo 230AC) przy
    częstotliwości sieci (np. 50Hz) jako parametry pracy silnika. W
    przypadku tak nietypowego jak Twój, może zaistnieć potrzeba zmiany tych
    parametrów, inaczej coś ugotujesz :) Sprawdź sobie ustawienia falownika.

    Pzd,
    Irek.N.

  • 12. Data: 2011-06-15 11:18:14
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Kupowalem razem, ale wiem ze trzeba ustawic np. czestotliwosc max pracy etc.

    Przelece instrukcje niczym pierwszy raz uruchomie wrzeciono...

  • 13. Data: 2011-06-19 19:59:45
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Jun 2011 10:49:16 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Czy "braking resistor" podlaczany do P i N musi byc uzyty, czy tez po
    > prostu bez niego wrzeciono bedzie sie dluzej zatrzymywac?
    Bez rezystora hamowania nie będziesz mógł hamować odzyskowo. Czy ci to
    wydłuży czas zatrzymywania - zależy od bezwładności mas wirujących. W
    ostateczności możesz spróbować DC brake, jeżeli ten falownik na to
    pozwala, ale to grzeje mocniej silnik (energia jest rozpraszana na
    rezystancji wirnika).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 14. Data: 2011-06-20 04:39:12
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 19.06.2011 21:59, Jaroslaw Berezowski pisze:
    > Bez rezystora hamowania nie będziesz mógł hamować odzyskowo.

    Dokładnie - nie odzyskowo a elektrodynamicznie. Hamowanie odzyskowe
    oddaje prąd do sieci.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 15. Data: 2011-06-21 22:45:57
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 06:39:12 +0200, Michał Smolnik napisał(a):

    > Dokładnie - nie odzyskowo a elektrodynamicznie. Hamowanie odzyskowe
    > oddaje prąd do sieci.
    No, miałem na myśli pracę prądnicową silnika :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski