  • Data: 2012-04-11 16:56:55
    Temat: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
    który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a
    właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju
    paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega - to
    znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ścieka do miski
    olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
    Wygooglałem, że w mazdach radzą sobie z tym problemem stosując specjalny
    olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
    Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegające na dopalaniu - przecież, jeśli
    dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję "syfu", ale
    skoro jest czyszczony, to co jakiś czas ten syf pojawia się w spalinach
    właśnie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?

    --
    Yogi(n)