  • 1. Data: 2009-12-23 22:16:57
    Temat: Problem z instalacją karty telewizyjnej - Leadtek WinFast TV 2000 XP
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Witam,

    Mam problem z instalacją w/w karty, i to nie pierwszy raz - na poprzedniej instalacji
    systemu
    problemy też występowały, przykładowo karta nie była poprawnie rozpoznawana przez
    dołączony do niej
    program WinFast PVR2, a jedynie przez program ChrisTV.

    Teraz po przeinstalowaniu systemu sprawa wygląda gorzej, ponieważ podczas instalacji
    sterownika
    instalator komunikuje mi że nie może znaleźć pliku tsbyuv.dll, plik ten ściągnąłem z
    sieci i podczas
    ponownej instalacji wskazałem do niego ścieżkę, instalacja się kontynuowała aż do
    momentu pojawienia
    się ekranu śmierci - BSoD, powodowany jest on przez plik wfeaglxt.sys. Błąd występuje
    przy każdej
    próbie instalacji sterowników, czy to przy instalacji ręcznej przez "Dodaj nowe
    urządzenie" a
    następnie wyszukanie sterownika czy to przy instalacji za pomocą instalatora
    pobranego ze strony
    producenta.

    Przed jakąkolwiek z prób instalacji karta była rozpoznawana bodajże jako "Urządzenie
    wideo" (ze
    znakiem zapytania) po pierwszej z felernych instalacji (BSoD) karta jest widziana w
    menadżerze
    urządzeń już pod swoją nazwą, natomiast w kategorii urządzeń dźwiękowych. Program
    WinFast PVR2
    wywala błąd "Nie można utworzyć wykresu" (ten sam błąd widziałem na poprzedniej
    instalacji systemu)
    natomiast program ChristTV już nieco lepiej - kartę rozpoznaje, nie widzi żadnych
    nieprawidłowości -
    jednak problem w tym że karta jest ale jakby jej nie było, ponieważ nie znajduje mi
    ani jednego
    kanału podczas przeprowadzania skanowania (nawet nic nie zaszumi).

    System Windows XP Professional SP2 (chyba bardziej popularny by być nie mógł, dlatego
    dziwi mnie
    dlaczego z instalacją jest tyle problemów)
    Płyta główna - Gigabyte GA-K8N51GMF-9 F2

    Dodam że w menadżerze nie występują żadne komunikaty typu "Urządzenie nie działa
    poprawnie" itd.
    "Wizualnie" wszystko jest wporządku... a jednak karta nie działa. Próbowałem już
    instalować
    sterowniki dołączone na płycie, oraz różne ich wersje pobrane ze strony producenta, a
    nawet "surowe"
    sterowniki w postaci plików .dll i .sys (tu BSoD-a niema, ale karta nadal nie działa
    poprawnie)

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-12-23 22:29:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "vcore" napisał:

    > Mam problem z instalacją w/w karty,

    Skoro nie działała na poprzedniej instalacji i nie działa teraz na świeżej -
    zareklamu j tę kartę jako uszkodzoną.
    Co do niemożności odszukania tej biblioteki - to jest biblioteka dostarczana
    z systemem i powinna w niej być, chyba że kastrowało się instalkę XP przy
    pomocy nLite.

    JoteR

  • 3. Data: 2009-12-23 22:42:32
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > Co do niemożności odszukania tej biblioteki - to jest biblioteka
    > dostarczana z systemem i powinna w niej być, chyba że kastrowało się

    spróbuj odpalić z Live cd jakiegoś linuksa, np Suse - bo tą karte
    obsługuje bez żadnych konfiguracji. (opensuse niżej niż 11.1 z KDE3.5)
    Jak nie zadziała - walnięta.

    ToMasz

  • 4. Data: 2009-12-23 22:47:45
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > spróbuj odpalić z Live cd jakiegoś linuksa,

    Do kogo ta mowa? Ja mam odpalić Linucha?! Apage... ;->

    > Jak nie zadziała - walnięta.

    Jak nie działa pod świeżą instalką (nieokastrowanej przez nLite) Windy XP -
    znaczy: walnięta. Bo u mnie zadziałała od pierwszego kopa na systemie mocno
    zasyfionym przez eksperymenty z innymi kartami TV.

    JoteR

  • 5. Data: 2009-12-23 22:56:46
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** JoteR <j...@p...pl> wrote:

    > Do kogo ta mowa? Ja mam odpalić Linucha?! Apage... ;->

    Kolega Ci próbuje pomóc, a Ty jakieś swoje. Jak wiesz lepiej to po co pytasz na
    grupie?

    > Jak nie działa pod świeżą instalką (nieokastrowanej przez nLite) Windy XP -
    > znaczy: walnięta.

    Pod świeżą instalką Windows to naturalne bo nie ma sterowników. Linux (w sensie
    typowa dystrybucja) ma je wbudowane i w dodatku sam potrafi wykryć (tzw. PNP) -
    stąd pewnie ta prośba aby tak przetestować.

    I ja się przychylam do tej prośby - przetestowanie z dwóch odmiennych systemów
    operacyjnych pozwala wykluczyć błąd systemu operacyjnego.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 6. Data: 2009-12-23 22:58:09
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

    > Kolega Ci próbuje pomóc, a Ty jakieś swoje. Jak wiesz lepiej to po co pytasz na
    > grupie?

    Tzn. oczywiście nie Ty tylko OP.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 7. Data: 2009-12-23 23:02:51
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Konrad Kosmowski" napisał:

    > Kolega Ci próbuje pomóc, a Ty jakieś swoje. Jak wiesz lepiej to po co
    > pytasz na
    > grupie?

    Ochłoń. Przeczytaj *wątek*, najlepiej od początku, nie rzucaj się od razu do
    odpisywania na każdy przeczytany post.

    > Pod świeżą instalką Windows to naturalne bo nie ma sterowników.

    Nie strugaj durnia, idź z tym na advocaccy, tam Ci nieźle to wychodzi.

    JoteR

  • 8. Data: 2009-12-23 23:32:37
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > XP - znaczy: walnięta. Bo u mnie zadziałała od pierwszego kopa na
    > systemie mocno zasyfionym przez eksperymenty z innymi kartami TV.

    Nie kastrowałem nigdy systemu, natomiast podczas instalacji windowsa rzeczywiście
    miałem problem, a
    konkretnie błąd kopiowania sterowników z płyty, była to paczka Drivers.cab, musiałem
    dać ESC aby
    pominąć instalacje, zapewne ten lib znajdował się w niej więc może tutaj leży problem
    - i jeśli mnie
    pamięć nie myli instalując system poprzednio takie miałem takie kwiatki (było to
    około marca 2008)
    Teraz tak sobie przypomniałem że tych plików których instalator nie mógł załadować
    było
    kilkanaście... niemniej jednak liczyło się dla mnie tylko to że system wstał (i stoi
    nadal, już
    ponad 2 dni bezawaryjnej pracy).

    Prócz problemów z kartą wszystko jest wporządku, drukarka działa, pilot działa,
    czytnik kart działa,
    modem działa, pendrive działa, karta dźwiękowa, sieciówka, karta graficzna - zero
    problemów.
    Gwarancja na karcioche już się pewnie skończyła, a znając siebie papiery już dawno na
    śmietniku,więc
    po ptokach, niemniej jednak byłbym cholernie zadowolony jakby odpalił chociaż
    ChrisTV, bo jest
    znacznie lepszy od WF PVR2, no a tak pozatym to działał bez problemu poprzednio więc
    i teraz powinien.

    Pamiętam jak już traciłem nadzieję, kilkukrotne instalowanie sterów, winfast PVR2,
    przekładanie
    karty do różnych slotów cuda i wianki, aż w końcu trafilem przypadkowo na ChrisTV,
    sciągnąłem -
    zainstalowałem, odpaliłem i... cóż za radość z oglądania TV Mango na monitorze :-)

    Co do linucha... jak mi ktoś podpowie w jaki sposób zmusić klawiaturę USB (logitech
    Wave) do
    działania przed załadowaniem systemu (np. aby można było włączyć bios) To chętnie
    sprawdze, akurat
    tak się składa że mam OpenSuse i Ubuntu na wyciągnięcie ręki. I tak w ogóle właśnie
    jeśli mowa już o
    problemach natury technicznej mam tez problem z w/w klawiaturą, nie chce działać
    przed załadowaniem
    systemu nawet gdy w biosie włączona jest opcja "Support USB Keyboard" czy coś w tym
    stylu, co
    ciekawe klawiatura ta nie działała z poprzednią płytą główną (DFI lanparty ultra-d
    nf4) i nie działa
    teraz, choć w obu przypadkach opcja "support" była włączona, nie wiem czy problem
    leży w
    prądożerności klawy, ale nie działa ona też przy podłączeniu jej za pomocą
    przejściówki USB -> PS/2

  • 9. Data: 2009-12-23 23:53:31
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** JoteR <j...@p...pl> wrote:

    > Ochłoń. Przeczytaj *wątek*, najlepiej od początku, nie rzucaj się od razu do
    > odpisywania na każdy przeczytany post.

    No przecież w następnym przepraszam. Kierowałem tę odpowiedz nie do Ciebie
    (pomyłka) tylko do OP. Jeżeli Cię to uraziło to przepraszam. Ale z drugiej
    strony nie spinaj się tak - święta są. :)

    > Nie strugaj durnia, idź z tym na advocaccy, tam Ci nieźle to wychodzi.

    Ale z czym mam iść na advocacy skoro ja w ogóle jej tutaj nie próbuję uprawiać
    i piszę co piszę z pod Windows? SERIO. Po prostu chodzi o to, że Windows (w
    domyśle XP) sam w sobie nie posiada sterowników do typowych tunerów opartych
    np. o układy BTB*. Windows też nie posiada oprogramowania użytkowego aby szybko
    sprawdzić czy sterownik je widzi.

    Logika tego co napisałem (i nie ja to sugerowałem jako pierwszy) jest taka aby
    ściągnąć dystrybucję linuksa i sprawdzić czy pod nią ten sam problem występuje.
    Jeżeli to nie zadziała to nic to nie oznacza, ALE jeżeli zadziała tzn. że nie
    ma problemu ze sprzętem. Typowa metoda poprzez wykluczanie.

    Cały ten zabieg z Linuksem pozwoli tylko na ocenienie czy karta działa czy nie
    (jeżeli się okaże, że zadziała).

    Naprawdę jeżeli uraziłem Cię pisząc o Linuksie na grupie o pecetach to Cię
    przepraszam (chociaż nie rozumiem czemu) i życzę Wesołych Świąt.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2009-12-24 01:28:29
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Konrad Kosmowski" napisał:

> [...]
    > nie posiada sterowników do typowych tunerów opartych np. o układy
    > BTB*. Windows też nie posiada oprogramowania użytkowego aby szybko

    Konrad, przecież to oczywista oczywistość, że Winda bez sterowników sobie
    nie poradzi. Pisząc "jeśli nie działa pod czystą instalką" miałem na myśli
    niemożność prawidłowego posadzenia i uruchomienia sterowników oraz
    dedykowanego oprogramowania. Co nie powinno mieć miejsca przy prawidłowo
    posadzonym systemie i sprawnej karcie. Ponieważ założyłem, że instalka XP
    jest świeża i postawiona bez problemów, zatem logiczny wydawał się wniosek,
    że karta jest uszkodzona. Co w świetle tego, co dopisał później wątkotwórca,
    wcale nie wydaje się już takie pewne - problemy przy instalacji Windy jednak
    były. Takie objawy (błędy w odczycie plików podczas instalacji) wskazują
    albo na uszkodzenie nośnika bądź napędu, lub też pamięci RAM. To trzeba
    zbadać w pierwszej kolejności.

    > Logika tego co napisałem (i nie ja to sugerowałem jako pierwszy)

    Tylko że obaj z ToMaszem kazaliście *mnie* to zrobić - a u mnie ta karta
    świetnie działa ;-) Stąd moja, może faktycznie zbyt nerwowa, reakcja.

    > Naprawdę jeżeli uraziłem Cię pisząc o Linuksie na grupie o pecetach to
    > Cię przepraszam (chociaż nie rozumiem czemu) i życzę Wesołych Świąt.

    Daj spokój, po prostu wyszło Qui-pro-quo. Ja również Cię przepraszam i też
    życzę Wesołych Świąt.

    Jacek Rylski