  • Data: 2009-05-10 08:45:05
    Temat: Potrzebna pomoc z uruchomieniem 2T (Jawa 175 356 '58)
    Od: falco <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    jak w temacie a dokładniej mówiąc...

    SenNa... się zbuntowała i nie chce zapalić, po ostatniej przejażdżce
    miałem wrażenie, jakby silnik minimalnie przerywał, ale spokojnie
    wróciłem. Na próbę kilka razy jeszcze odpalałem i wszystko szło z 1
    kopa. Wstawiłem do garażu i po kilku dniach, gdy znów chciałem się
    bujnąć po okolicy już dupa zbita.
    Parsknęła, kichnęła, dosłownie na ułamek zaskoczyła i potem już cisza...

    Zmieniłem świece, sprawdziłem iskrę, paliwo dochodzi, próbowałem
    wstydliwego odpalania z pychu i... dupa - kompletna cisza, nawet
    burknięcia... :(

    Co jeszcze mnie bardzo zaniepokoiło, to charakterystyczny głośny syyyk
    dochodzący z okolic głowicy w momencie kopania.
    Zdjąłem głowicę, nic nie znalazłem, oryginalna miedziana uszczelka nie
    miała przedmuchów, na próbę dociąłem inną, ale bez różnicy.
    Tłok chodzi gładziutko, ma minimalny nagar na denku na cylindrze nic nie
    wyczułem.

    To mój 1 motocykl, na razie jestem kompletnie zielony i niestety nie
    mogę ściągnąć nikogo znajomego z okolicy kto by znał i chciał się
    "pogrzebać" w zabytkowym 2t... :(
    Dodatkowo wyszły pierwsze kwiatki z elektryką, która jest pomieszana (do
    tej pory nie miało to wpływu na jazdę, ale na pewno trzeba ją
    wyprowadzić na prostą).

    Do mieszanki poprzedni właściciel lał orlenowski półsyntetyk, potem lub
    przedtem (chyba) Trawol 1-16, ale ja zmieniłem na Shella półsyntetyk
    1-20 zgodnie z zaleceniami innych Jawerów. ;) Docelowo 1-40 po pełnym
    dotarciu.

    Sezon w pełni a ja wkur...ny, bo nie mogę sam zaradzić... :(

    Reasumując...
    szukam kogoś kto by miał czas i ochotę podjechać do mnie (K-J/Wawa -
    Konstancin-Jez./Warszawy) i pomóc z doprowadzeniem SenNej do ładu.
    Oczywiście nie za darmo, ale nie chciałbym też jeść sucharów przez
    miesiąc... ;) Garaż mam, jakieś narzędzia, choć nie wszystkie się
    znajdą, niestety nie mam nic z podstawowych części eksploatacyjnych,
    które dopiero będę kompletował (kondensatorek, styki, uszczelki, itp).
    Wiadomo, że potem będę robił wszystko co tylko się da samemu, ale
    niestety na razie poległem... :(

    Dla przypomnienia pacjentką jest Jawa 175 356 '58 po ponoć 4-letniej
    odbudowie z 200km przebiegiem na dotarciu.

    --
    (Po)zdrówka! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V