  • 1. Data: 2009-05-10 08:45:05
    Temat: Potrzebna pomoc z uruchomieniem 2T (Jawa 175 356 '58)
    Od: falco <m...@w...pl>

    Hej,

    jak w temacie a dokładniej mówiąc...

    SenNa... się zbuntowała i nie chce zapalić, po ostatniej przejażdżce
    miałem wrażenie, jakby silnik minimalnie przerywał, ale spokojnie
    wróciłem. Na próbę kilka razy jeszcze odpalałem i wszystko szło z 1
    kopa. Wstawiłem do garażu i po kilku dniach, gdy znów chciałem się
    bujnąć po okolicy już dupa zbita.
    Parsknęła, kichnęła, dosłownie na ułamek zaskoczyła i potem już cisza...

    Zmieniłem świece, sprawdziłem iskrę, paliwo dochodzi, próbowałem
    wstydliwego odpalania z pychu i... dupa - kompletna cisza, nawet
    burknięcia... :(

    Co jeszcze mnie bardzo zaniepokoiło, to charakterystyczny głośny syyyk
    dochodzący z okolic głowicy w momencie kopania.
    Zdjąłem głowicę, nic nie znalazłem, oryginalna miedziana uszczelka nie
    miała przedmuchów, na próbę dociąłem inną, ale bez różnicy.
    Tłok chodzi gładziutko, ma minimalny nagar na denku na cylindrze nic nie
    wyczułem.

    To mój 1 motocykl, na razie jestem kompletnie zielony i niestety nie
    mogę ściągnąć nikogo znajomego z okolicy kto by znał i chciał się
    "pogrzebać" w zabytkowym 2t... :(
    Dodatkowo wyszły pierwsze kwiatki z elektryką, która jest pomieszana (do
    tej pory nie miało to wpływu na jazdę, ale na pewno trzeba ją
    wyprowadzić na prostą).

    Do mieszanki poprzedni właściciel lał orlenowski półsyntetyk, potem lub
    przedtem (chyba) Trawol 1-16, ale ja zmieniłem na Shella półsyntetyk
    1-20 zgodnie z zaleceniami innych Jawerów. ;) Docelowo 1-40 po pełnym
    dotarciu.

    Sezon w pełni a ja wkur...ny, bo nie mogę sam zaradzić... :(

    Reasumując...
    szukam kogoś kto by miał czas i ochotę podjechać do mnie (K-J/Wawa -
    Konstancin-Jez./Warszawy) i pomóc z doprowadzeniem SenNej do ładu.
    Oczywiście nie za darmo, ale nie chciałbym też jeść sucharów przez
    miesiąc... ;) Garaż mam, jakieś narzędzia, choć nie wszystkie się
    znajdą, niestety nie mam nic z podstawowych części eksploatacyjnych,
    które dopiero będę kompletował (kondensatorek, styki, uszczelki, itp).
    Wiadomo, że potem będę robił wszystko co tylko się da samemu, ale
    niestety na razie poległem... :(

    Dla przypomnienia pacjentką jest Jawa 175 356 '58 po ponoć 4-letniej
    odbudowie z 200km przebiegiem na dotarciu.

    --
    (Po)zdrówka! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 2. Data: 2009-05-10 09:12:14
    Od: Vir <a...@o...pl>

> [...]
    > miała przedmuchów, na próbę dociąłem inną, ale bez różnicy.
    > Tłok chodzi gładziutko, ma minimalny nagar na denku na cylindrze nic nie

    jak nie puszcza uszczelka pod głowicą, to może świeca jest luźna? Poszło
    gniazdo lub uszczelka?

    Vir
    Duża czarna bawarka

  • 3. Data: 2009-05-10 09:19:05
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "falco" <m...@w...pl> wrote in message
    > Hej,

    Witam!

    Po raz kolejny zaznaczam, ze z ta stara jawka nie mialem do czynienia,
    ale...

    > Dodatkowo wyszły pierwsze kwiatki z elektryką, która jest pomieszana (do
    > tej pory nie miało to wpływu na jazdę, ale na pewno trzeba ją wyprowadzić
    > na prostą).

    To sprawdz czy masz prad. Jest tam aku?

    Sprawdz:
    1) swiece
    2) styki kabli dochodzacych do cewki WN (mozesz tez rownolegle wpiac zarowke
    12V i kopac - powinna mrugac)
    3) kabel WN
    4) kondensator (wymien na jakikolwiek - np. od komarka, albo czegokolwiek -
    na probe)

    Wlej troche paliwa pod swiece. Odpali i popracuje chwilke ok - sprawdz czy
    gaznik i kranik ok (czy paliwo dociera do gaznika, czy ktoras dysza nie jest
    calkowicie zatkana itp.). Bedzie kaszlec, walic w wydech, albo gaznik itp. -
    sprawdz czy masz w dobrym miejscu zaplon ustawiony:

    1) kolor platynek (czy nie sa wypalone)
    2) odstep miedzy stykami
    3) moment zaplonu (zrob sobie narzedzie do blokowania tloka w okreslonej
    pozycji - ze starej swiecy i sruby)

    Jak gwizda spod glowicy to uszczelka walnieta, glowica zwichrowana itp.
    (sprawdz np. na kawalku prostej szyby) Ale zaznaczam, ze mozesz sie mylic i
    moze gwizdac spod swiecy (wyrobiony gwint=tulejka, za slabo wkrecona swieca,
    brak podkladki pod swiece, itp.).

    To narazie tyle, jak to sprawdzisz i bedzie dalej dupa to bede stawial na
    elektryke. Ja w MZ TS'ce (instalacja 6V) mam tak namieszane, ze jak nie mam
    pradu to nawet na pych nie odpale. A jak prad jest w aku to najdalej po 3
    kopnieciach odpala.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 4. Data: 2009-05-10 09:19:48
    Od: falco <m...@w...pl>

    Vir pisze:

    > jak nie puszcza uszczelka pod głowicą, to może świeca jest luźna? Poszło
    > gniazdo lub uszczelka?

    też sprawdzałem, dawałem inne świece i każda daje się gładko i mocno
    dokręcić, więc zgłupiałem... :(
    Może to jakaś głupota, ale na początku każda rzecz wydaje się trudna...

    W poniedziałek będą oględziny, bo dorwałem pierwszy kontakt, może coś
    sie wyjaśni, swoją drogą fajnie by było poznać na żywo kogoś z moich
    okolic kto lubi dłubać w zabytkach... ;)

  • 5. Data: 2009-05-10 09:29:29
    Od: falco <m...@w...pl>

    Ivam pisze:

    > To sprawdz czy masz prad. Jest tam aku?
    tak jest, a aku w sumie prawie nie używany (mierzyłem) 6V 10Ah.

> [...]
    > mylic i moze gwizdac spod swiecy (wyrobiony gwint=tulejka, za slabo
    > wkrecona swieca, brak podkladki pod swiece, itp.).

    Dzięki za konkrety! Jak wspomniałem w poniedziałek ktoś do mnie
    podjedzie i będziemy badać pacjentkę dogłębnie, oby skutecznie... ;)

  • 6. Data: 2009-05-10 11:41:18
    Od: w...@y...com

    ... swoją drogą fajnie by było poznać na żywo kogoś z moich
    > okolic kto lubi dłubać w zabytkach... ;)

    Sporo znawców Jawy (tej starszej i młodszej) znajdziesz tu:
    http://www.breinride.home.pl/moto/

    Może z twoich okolic też tam ktoś jest....

    Pozdr!
    wojkop
    rockers.webd.pl

  • 7. Data: 2009-05-10 18:16:58
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za konkrety! Jak wspomniałem w poniedziałek ktoś do mnie podjedzie
    > i będziemy badać pacjentkę dogłębnie, oby skutecznie... ;)

    może to idiotyczne ale spróbuj zapalic jeszcze raz. Jak miałam 6V silnik (
    co prawda w TS) prady ( choć mówisz ze sprawdzałes ze sa) pojawiały się w
    równie tajemniczych okolicznosciach jak znikały. zJawa potrafiła nagle,
    kompletnie bez powodu zgasnac a pózniej po jakims czasie ( róznym)
    bezproblemowo zapalic.

    No i zapłon..
    Zmiana swiecy tez niekoniecznie mogła dac oczekwany efekt. czasem bywa ze i
    nowa swieca jest walnieta.. spróbuj jeszcze raz. I na Boga nie odpalaj
    motocykla na pych ;) toż to najwieksza siara ;)

    --
    Easy
    Zielona Dziura

  • 8. Data: 2009-05-10 18:33:55
    Od: falco <m...@w...pl>

    Easy pisze:

    > może to idiotyczne ale spróbuj zapalic jeszcze raz. Jak miałam 6V silnik
    > ( co prawda w TS) prady ( choć mówisz ze sprawdzałes ze sa) pojawiały
    > się w równie tajemniczych okolicznosciach jak znikały.

    prób było naprawdę dużo, aż kopniak... wymiękał jak i moja noga
    również... ;)
    Dziś nic już nie robiłem, zobaczymy co jutro się okaże z pomocą
    poleconego mechanika... ;)

    > Zmiana swiecy tez niekoniecznie mogła dac oczekwany efekt. czasem bywa
    > ze i nowa swieca jest walnieta..

    Były NGK, Bosch i Denso, ale nic to nie zmieniało... :(

    > I na Boga nie odpalaj motocykla na pych ;) toż to najwieksza siara ;)

    hehehe... nawet nie wiesz jak się czaiłem, czy nikt nie widzi, gdy już
    całkiem zdesperowany pchałem Kyvacke... ;););)

    Dam znać, gdy tylko namierzymy babola, ale wciąż liczę na pomoc z precla. ;)

  • 9. Data: 2009-05-11 17:00:19
    Od: falco <m...@w...pl>

    w...@y...com pisze:

    > Sporo znawców Jawy (tej starszej i młodszej) znajdziesz tu:
    > http://www.breinride.home.pl/moto/

    Dzięki! Trochę poczytałem, zauważyłem kilka znajomych nicków... ;)
    Zaloguję się, zagadam a nóż... ;)

  • 10. Data: 2009-05-11 17:17:50
    Od: falco <m...@w...pl>

    falco pisze:

    > W poniedziałek będą oględziny, bo dorwałem pierwszy kontakt, może coś
    > sie wyjaśni...

    taa...
    spodziewałem się, że będzie jakaś mina, choć po cichu liczyłem tylko na
    "czeski błąd", ale jednak muszę zapłacić frycowe...

    Po raz kolejny potwierdziła się reguła, którą sam w_b_i_j_a_m_ młodym
    GarBusiarzom do napalonych głów - "N_I_E_ kupuj pierwszego Garbusa*
    sam!!!". Oczywiście zrobiłem dokładnie wbrew sobie (niezłomna dusza
    punkowca...), więc teraz zagryzam zęby i na razie ni ch...a z jazdy... :(

    Okazało się, że elektryka jest mocniej pokopana niż sam wcześniej
    namierzyłem, zresztą już w ogóle przestała dawać iskrę...
    To jeszcze do przebolenia, bo wiązka nie jest skomplikowana, odbiorników
    mało, byle znaleźć czas i po schemacie położyć nową...

    Dodatkowo, co mnie najbardziej zaboli wyszło, że mam skopany tylny
    wahacz...
    Plus takie "drobiazgi" jak spawany karter, przedmuch na tulejce, choć na
    gwincie nadal mocno trzyma, jednak minimalny próg na cylindrze, zeżarta
    zębatka zdawcza...

    Tyle na gorąco, co niestety na razie skutecznie eliminuje mnie z
    wyruszenia na szlak... :(

    Tyle w tym dobrego, że sama Kyvacka nie wygląda na poskładaną z iluś tam
    dawców, duża ilość chromów wygląda zdrowo, jest zachowany bardzo duży
    stopień oryginalności i podzespołów, nie ma dziwnych dziur, rzeźby,
    część elementów jest jednak wymieniona, itp.

    Cieszę się też, że poznałem Gości z K-J, którzy zajmują się zabytkami od
    wielu lat, wiedzą co i gdzie warto regenerować, itp.
    Aż sam się dziwię, że wcześniej się nie spotkaliśmy, ale ponoć
    najciemniej jest pod... Komendą czy jakoś tak... ;)

    Dziękuje za wszelkie rady, podpowiedzi, także wysyłane na pryw a nie
    pozostaje mi nic innego jak przełknąć babola, ale chętnie nakopałbym do
    dupy "restauratorowi" psia jego mać...

    * motocykla...