  • 11. Data: 2010-04-26 15:50:52
    Temat: Re: Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    maX wrote:

    > Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
    > news:hr3u2n$rqr$1@news.net.icm.edu.pl...
    >
    > > Tam mi odradzono pasywne GT 9600.
    >
    > Są tez pasywne 9800 GT:
    > http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Gigabyte_Ge
    Force_9800_GT_Silent_Cell-2714/strona/8483.html

    Ale pożerają tyle prądu w 3D, że bez odprowadzenia ciepła (czyli
    wiatraków obudowy czy nadmuchu na kartę) chyba trochę ryzykownie.

    Grzegorz

  • 12. Data: 2010-04-26 23:03:44
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości

    Force_9800_GT_Silent_Cell-2714/strona/8483.html

    > Ale pożerają tyle prądu w 3D, że bez odprowadzenia ciepła (czyli
    > wiatraków obudowy czy nadmuchu na kartę) chyba trochę ryzykownie.
    >
    > Grzegorz

    2 lata używałem pasywnego Gigabyte 7300 GT z fabrycznie podkręconym rdzeniem
    i żadnych problemów nie było (mimo że to jeszcze technologia 90 nm), choć
    nie mam w obudowie wentyli wywiewających i nawiewających. A od czasu do
    czasu katowałem go Furmarkiem i nigdy nie osiągnął 95 stopni (blokada
    temperaturowa w sterowniku ustawiona była przez nVidię na 125 st); a wiadomo
    że gry rozgrzewają kartę mniej niż Furmark. Gigabyte ma duże doświadczenie w
    pasywnych grafikach - 7600 GT, 8600 GTS, 9600 GT. Wiec skoro zdecydował sie
    na pasywnego 9800 GT to wie co robi.

  • 13. Data: 2010-04-27 18:34:17
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-26 16:35, latet pisze:

    > Ja tam się pasywnego chłodzenia nie boję. W pracy, gdzie odpowiadam za
    > sprzęt, od ponad roku wszystkie karty graficzne, a także wszystkie
    > procesory Core2Duo (kilkanaście pecetów) chłodzone są biernie
    > (koleżeństwo ceni ciszę ponad wszystko). Nic się jeszcze nie przegrzało
    > i nie zdechło. Oczywiście są wentyle w obudowie, duże i cichutkie.
    > Prawie kilkanaście lat czekałem na tak dobre czasy pod względem ciszy w
    > pecetach, jak mamy teraz.

    Dziękuję za opinię. Bardzo przekonująca :-)
    Kupię więc tą kartę i jeśli się przegrzeje, to reklamację wyślę Tobie ;-)

  • 14. Data: 2010-04-27 18:37:31
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-26 17:26, maX pisze:

    > Jak mieli taki ba?agan wewn?trz obudowy ?e karta w 3D mia?a notorycznie 100
    > stopni to nie dziwi? si?.

    Popraw sobie kodowanie w czytniku bo sieczkę dostaję.
    Domyślam się, że obudowa była nędznie wentylowana ale tylko domyślam...
    Dlatego wolałem spytać jakie doświadczenia mają osoby, które potrafią
    złożyć komputer tak aby zadbać i o ten aspekt. Kolega latet potwierdził,
    że nie ma czego się obawiać więc wchodzę w to :-)