  • 1. Data: 2010-04-25 07:59:52
    Temat: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?
    Od: Olek <a...@d...pl>

    Witam.
    Mam taki problem otóż na dachu stoi sobie APek z anteną i łączy się z
    domowym routerem kablem ca 80m. Wszystko działa OK ale czasami sie
    zdarzy, że APek wiesza sie. Nie pytajcie jaki to i że pewnie gówno -
    sprawdzałem go na krótko i działa bez zarzutu. Podejrzewam że na tak
    dużej odległości firmowy zasilacz jest zwyczajnie za słaby i dociera
    zbyt małe napięcie.

    Jest to zasilacz powiedzmy 12V 1A
    - czy zamienić na zasilacz z większym napięciem? np 14V 1A
    - czy zamienić na zasilacz z większym natężeniem? np. 12V 1,2A

    Rozsądek podpowiada, żeby zwiększać napięcie - ale może ktoś ma dobre
    rozeznanie i pomoże.

  • 2. Data: 2010-04-25 08:26:26
    Od: "PP" <p...@w...pl>

> [...]
    > - czy zamienić na zasilacz z większym natężeniem? np. 12V 1,2A
    >
    > Rozsądek podpowiada, żeby zwiększać napięcie - ale może ktoś ma dobre

    Najrozsądniej byłoby zasilić powiedzmy z 15V a przy routerze dać
    stabilizator na 12V, to pewnie nie spadki napięcia a zakłócenia go
    zawieszają, stabilizator przy sprzęcie najlepiej je zlikwiduje.
    Piotr

  • 3. Data: 2010-04-25 08:28:14
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Rozsądek podpowiada, żeby zwiększać napięcie - ale może ktoś ma dobre
    > rozeznanie i pomoże.

    Znacznie lepiej jest zastosować kabel o większym przekroju niż inny
    zasilacz. Poprawę stabilności działania może przynieść również
    doczepienie kondensatora o pojemności kilku tyś. uF na końcu kabla przy
    zasilanym urządzeniu.

    Paweł

  • 4. Data: 2010-04-25 08:33:17
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > zasilacz. Poprawę stabilności działania może przynieść również
    > doczepienie kondensatora o pojemności kilku tyś. uF na końcu kabla przy

    Drobne uzupełnienie.
    Ten kondensator ma sens tylko jeśli zasilacz jest na prąd stały. Czasami
    zdarzają się urządzenia zasilane napięciem zmiennym.

    Paweł

  • 5. Data: 2010-04-25 08:38:12
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-25 10:28, Paweł wrote:

> [...]
    > zasilacz. Poprawę stabilności działania może przynieść również
    > doczepienie kondensatora o pojemności kilku tyś. uF na końcu kabla przy

    nie mogę zastosować dodatkowego kabla zasilania, bo wszystko stoi na PoE
    w sumie na dobrym jakościu kablu tzw. żelowym... obawiam sie że spadek
    napięcia spowodowany jest przez długość kabla - zapewne do samego AP
    dociera nie 12V tylko np. 9V

  • 6. Data: 2010-04-25 09:03:29
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    PP pisze:

    > Najrozsądniej byłoby zasilić powiedzmy z 15V a przy routerze dać
    > stabilizator na 12V, to pewnie nie spadki napięcia a zakłócenia go
    > zawieszają, stabilizator przy sprzęcie najlepiej je zlikwiduje.

    Stabilizator napięcia też potrzebuje trochę prądu i sam dla siebie wcina
    około 3V :P
    Są oczywiście scalone układy nisko stratne, ale te już trochę droższe.

  • 7. Data: 2010-04-25 09:05:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Olek pisze:

> [...]
    > w sumie na dobrym jakościu kablu tzw. żelowym... obawiam sie że spadek
    > napięcia spowodowany jest przez długość kabla - zapewne do samego AP

    A nie lepiej puścić napięcie sieci w tym kablu i przy samym AP dać zasilacz?

  • 8. Data: 2010-04-25 09:18:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "BQB" napisał:

    > A nie lepiej puścić napięcie sieci w tym kablu i przy samym AP dać
    > zasilacz?

    Wpuścić ~230V w skrętkę Ethernetową i to razem z sygnałamiTx/Rx? Ochłoń.

    JoteR

  • 9. Data: 2010-04-25 09:38:46
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 25 Apr 2010 11:18:59 +0200, JoteR napisał(a):

    > Wpuścić ~230V w skrętkę Ethernetową i to razem z sygnałamiTx/Rx? Ochłoń.

    Zaraz. Standard PoE 802.3af oznacza napięcie zasilające DC 48V z
    zabezpieczeniami. Na końcu kabla można dać splitter na napięcie
    wyjściowe 12V i z niego bezpośrednio zasilać router.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 10. Data: 2010-04-25 09:40:24
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-25 11:05, BQB wrote:

    > A nie lepiej puścić napięcie sieci w tym kablu i przy samym AP dać
    > zasilacz?

    hehe to szaleństwo :)