  • 1. Data: 2010-04-25 10:15:28
    Temat: Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Obecnie stosuję kartę graficzną Gainward GT9600 512MB 2xDVI pod Windows
    7 taką jak tu:

    http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=61

    Sprawuje się ona bardzo dobrze ... lecz za głośno. Komputer mam
    bezgłośny natomiast karta jest irytująca w tym sensie. Gdy komputer
    staruje jest ona bardzo głośna lecz po załadowaniu sterowników - tylko
    irytująca. Chciałbym nabyć nie gorszą kartę do zastosowań graficznych
    (płynne animacje w 3840x1200), 2 x DVI i cichą. Czy da się to
    zrealizować w rozsądny sposób? Mam tu na myśli trwałość karty. Może mieć
    ona duży radiator - mam miejsce - ale nie wyjący wentylator. Czasem jest
    tak, że producenci podają przy wentylatorze, że ma 40dB ... ale nie
    dodają, że wentylator jest szybkoobrotowy i te 40dB jest dużo lepiej
    słyszalne niż w podobnym przypadku przy niskich obrotach. Czy możecie
    doradzić mi jakieś bezpieczne rozwiązania o ile w ogóle jest ono możliwe?

  • 2. Data: 2010-04-25 16:53:58
    Temat: Re: Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > Czy możecie doradzić mi jakieś bezpieczne rozwiązania o ile w ogóle jest ono
    > możliwe?

    W klasie 9600 GT można kupić kartę chłodzoną bezwiatraczkowo. Sam taką mam.

    latet

  • 3. Data: 2010-04-26 01:56:02
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Obecnie stosuję kartę graficzną Gainward GT9600 512MB 2xDVI pod Windows 7
    > taką jak tu:

    moze cos pasywnego?

    w cenie ok 350-400zl dostaniesz
    Gigabyte GeForce 9600GT SilentCell 512MB DDRIII /256bit/
    http://www.esc.pl/product_info.php?manufacturers_id=
    &products_id=19473

    GeForce 9600GT Gigabyte 512MB, DDR3, HDTV, DVI, PCI-E Silent-Pipe
    http://www.gral.pl/preview/Gigabyte_GeForce_9600GT_G
    igabyte_512MB_DDR3_HDTV_DVI_PCI-E_Silent-Pipe_720_20
    00_83.html

    Osobiscie jestem ciekaw jak glosny jest (w 2D i 3D) ponizszy GT240.
    Jest to karta nieco wolniejsza od 9600gt, ale zrobiona juz w nowszej
    technice
    dzieki czemu mniej sie grzeje (ponoc), no i cena - ponizej 300zl:

    Gainward GeForce GT 240 512MB DDR5 /128bit/ DVI/HDMI
    http://www.gral.pl/preview/Gainward_GeForce_GT240_Ga
    inward_512MB_DDR5_DVI_HDMI_PCI-E_41.html

  • 4. Data: 2010-04-26 11:30:49
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-25 18:53, latet pisze:

    > W klasie 9600 GT można kupić kartę chłodzoną bezwiatraczkowo. Sam taką mam.
    >
    > latet

    Gdy bieżącą kartę kupowałem (chyba ze 2 lata temu lub nieco wcześniej)
    to serwis zdecydowanie odradził mi wersję z chłodzeniem pasywnym jako
    bardzo awaryjną (przegrzewającą się). No i faktycznie - u paru znajomych
    po roku lub 1.5 wszystkie padły. Było to jakiś czas temu i w
    międzyczasie pojawiły się skuteczniejsze radiatory i być może coś się
    zmieniło. Nie chcę wydać kupy kasy na coś co padnie niedługo. Stąd mój
    post był.

    Jaką konkretnie masz kartę? Ile czasu?

  • 5. Data: 2010-04-26 11:39:27
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-04-26 03:56, Q pisze:

> [...]
    > http://www.gral.pl/preview/Gigabyte_GeForce_9600GT_G
    igabyte_512MB_DDR3_HDTV_DVI_PCI-E_Silent-Pipe_720_20

    Właśnie czytałem opinie na tej stronie. Ktoś zainstalował sobie wiatrak
    dodatkowy bo karta była niestabilna. Ktoś inny też miał problemy. Takich
    rzeczy trochę sie boję. Mam co prawda dużą obudowę z 2 wiatrakami 12 cm
    (dół przód i góra tył) + możliwość włożenia jeszcze ze 2. Być może to
    zmienia sposób oceny karty.

    P.S.
    Poczytaj to co koledze latet odpisałem. Tym serwisem był właśnie Gral.
    Tam mi odradzono pasywne GT 9600.

  • 6. Data: 2010-04-26 14:35:07
    Od: "latet" <l...@s...pl>

> [...]
    > skuteczniejsze radiatory i być może coś się zmieniło. Nie chcę wydać kupy kasy
    > na coś co padnie niedługo. Stąd mój post był.

    A dokłądnie taką:

    http://www.gral.pl/preview/Gigabyte_GeForce_9600GT_G
    igabyte_512MB_DDR3_HDTV_DVI_PCI-E_Silent-Pipe_720_20
    00_83.html

    O ile pamiętam to od września 2008. A teraz własnie zamieniam na taką, aby mieć
    nieco wydajniej w CUDA i zyskać HDMI:
    http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Pasywnie_chlodzo
    ne_GT220_i_GT240_od_Zotac-25180.html

    Ja tam się pasywnego chłodzenia nie boję. W pracy, gdzie odpowiadam za sprzęt,
    od ponad roku wszystkie karty graficzne, a także wszystkie procesory Core2Duo
    (kilkanaście pecetów) chłodzone są biernie (koleżeństwo ceni ciszę ponad
    wszystko). Nic się jeszcze nie przegrzało i nie zdechło. Oczywiście są wentyle w
    obudowie, duże i cichutkie. Prawie kilkanaście lat czekałem na tak dobre czasy
    pod względem ciszy w pecetach, jak mamy teraz.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 7. Data: 2010-04-26 14:46:59
    Od: "latet" <l...@s...pl>

    > Osobiscie jestem ciekaw jak glosny jest (w 2D i 3D) ponizszy GT240.
    > Jest to karta nieco wolniejsza od 9600gt, ale zrobiona juz w nowszej technice
    > dzieki czemu mniej sie grzeje (ponoc), no i cena - ponizej 300zl:

    Na pewno mniej się grzeje:

    9600GT - 65 nm, TPD= ~95 W
    GT240 - 40 nm, TPD= ~70 W

    latet

  • 8. Data: 2010-04-26 15:26:38
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > awaryjną (przegrzewającą się). No i faktycznie - u paru znajomych po roku

    Jak mieli taki bałagan wewnątrz obudowy że karta w 3D miała notorycznie 100
    stopni to nie dziwię się.

  • 9. Data: 2010-04-26 15:32:37
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    > Tam mi odradzono pasywne GT 9600.

    Są tez pasywne 9800 GT:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Gigabyte_Ge
    Force_9800_GT_Silent_Cell-2714/strona/8483.html

  • 10. Data: 2010-04-26 15:45:28
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > słyszalne niż w podobnym przypadku przy niskich obrotach. Czy możecie
    > doradzić mi jakieś bezpieczne rozwiązania o ile w ogóle jest ono możliwe?

    Jeśli chodzi o Radeony, bardzo dobrze pod względem emitowanego ciepła
    pisze się o pasywnym Sapphire 4670 Ultimate (choć to 55nm). Z nowszych i
    szybszych są pasywne i chłodne np. 5750 (40nm). Ewentualnie coś z
    większym i wolnym wiatrakiem (np. HIS z chłodzeniem IceQ). Poniżej pare
    linków:

    http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_575
    0_Go_Green/27.html
    http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_575