  • 41. Data: 2009-03-15 09:30:19
    Temat: Re: Portret 50mm *1.6
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-15 01:15:26 +0100, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Z reguły to żadna filozofia - poza jednym bodaj wyjątkiem stopki są
    > normalizowane.

    Poza Minoltą/Konicą/Sony.
    Ale uwaga norma dotyczy tylko styku centralnego X i wymiarów samej
    stopki, styki dodatkowe każdy producent rozmieszcza inaczej, często w
    kolizji z innym producentem. To tak dla uściślenia.
    Parę dni temu ktoś tu podał bardzo użyteczny link.
    <http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html>
    Należy pamiętać, że niektóre starsze lampy mogą uszkodzić aparat jeżeli
    zostaną bezpośrednio na niego założone i wyzwolone. Powyższy link
    pomoże ustrzec się przed taką niespodzianką.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2009-03-15 11:10:22
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    JA wrote:

    > Należy pamiętać, że niektóre starsze lampy mogą uszkodzić aparat jeżeli
    > zostaną bezpośrednio na niego założone i wyzwolone. Powyższy link pomoże
    > ustrzec się przed taką niespodzianką.

    dzieki, wazna informacja, wlsnie takich niespodzianek sie obawialbym
    uzywajac "nienatywnej" lampy

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 43. Data: 2009-03-16 07:22:02
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Biedni fotografowie w wielkim formacie - jak oni robią portrety bez
    > obiektywów 1,8 ;-)
    > A może kupisz jej jakąś fajną książkę o fotografii portretowej?

    Mądre słowa

  • 44. Data: 2009-03-16 07:22:47
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > To juz kupilem, a teraz ma urodziny wiec chcialem wykorzystac moment.
    > I wiem tez, ze zeby byc dobrym fotografem to nie sprzet jest
    > najwazniejszy. wiec bez zlosliwosci , pliiiiiz

    a przeczytała chociaż?

  • 45. Data: 2009-03-16 11:55:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JA" napisał

> [...]
    > innym producentem. To tak dla uściślenia.
    > Parę dni temu ktoś tu podał bardzo użyteczny link.

    Akurat ja to wrzucałem ; )
    Na p.r.f. bodaj.

    > Należy pamiętać, że niektóre starsze lampy mogą uszkodzić aparat jeżeli
    > zostaną bezpośrednio na niego założone i wyzwolone. Powyższy link pomoże
    > ustrzec się przed taką niespodzianką.

    No tak, moze faktycznie lepiej dmuchać na zimne jak się nie wie co i jak.

    adam

  • 46. Data: 2009-03-16 14:10:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Mar 2009, Laphroaig wrote:

    > To mnie zrazilo do ob. innych niz oryginalne (oryginalne w sensietej samej
    > firmy co body).

    Ciekawe co mają powiedzieć posiadacze Fuji S*...

    > Przy nastepnej okazji (kolejne urodziny? dzien kobiet? :), zaliczona sesja? )
    > zapytam czy lampa 430EX czy 580EX :). Osobiscie sklaniam sie do 430 (z
    > wiadomych wzgledow :) )

    Konkurencja jest niewielka, ale żebyś miał świadomość: "Metz".

    I dołączę do głosów "fotocela lub radio" - możliwość odpalenia lampy
    inaczej niż znad aparatu to jest duża wartość dodana, jak mowa o zdjęciach
    do których pstrykający ma czas.
    Tania fotocela (25zł+++) lub radio (150zł++) oczywiście oznaczają
    użycie "M" (a nie każda lustrzanka umie "M na lampie wbudowanej"), ale
    podobno ktoś tu chce się uczyć ;)
    Dodatkowy plus - do fotoceli można zapiąć DRUGĄ lampę i o ile fotocela
    jest przystosowana, może to nawet być licząca pół wieku konstrukcja "300
    wolt na stopce".
    Interesujące za to jest jaką taka lampa ma "prawdziwą liczbę przewodnią" :D
    (producenci zawyżają wartości, podając małym drukiem a to dla kąta
    widzenia ekwiwalentu 105mm, a to ISO 200 zamiast 100, a to w stopach
    zamiast w metrach...)

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2009-03-16 16:43:54
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Kokos wrote:

    > a przeczytała chociaż?

    Czyta :)

  • 48. Data: 2009-03-16 16:45:59
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ciekawe co mają powiedzieć posiadacze Fuji S*...

    > Konkurencja jest niewielka, ale żebyś miał świadomość: "Metz".

    dzieki

    --
    pozdr
    laphroaig