  • 1. Data: 2009-03-13 16:10:07
    Temat: Portret 50mm *1.6
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Przejrzalem archiwum iwiem, ze temat byl walkowany niejednokrotnie i
    wnioski tez rozne. Niestety fachowiec ze mnie zaden i nie wszystko do
    mnie dociera :(
    Pozwole sobie jednak zadac pytanie. Mam zamiar kupic corce na prezent,
    ktora zabrala sie za fotografowanie, obiektyw 50mm/1.8.
    Aparat to canon350D.
    Mialby on sluzyc glownie jako szklo do portretu (zupelnie amatorskiego :) ).
    Wiem, ze do portretu stosuje sie raczej dluzsze obiektywy ale na jasny
    85mm mnie nie stac. Czy w takim razie ta 50'tka (w cyfrowce zrobi sie
    80) ma sens do portretu? Teraz corka ma sigme 18-200 i twierdzi, ze za
    ciemna i dobrze by bylo cos z tym zrobic.
    Decyzje musze podjac jeszcze dzisiaj :(

    dzieki za rady

    --
    pozdr
    laphroaig

  • 2. Data: 2009-03-13 16:14:06
    Temat: Re: Portret 50mm *1.6
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Laphroaig wrote:
    > Czy w takim razie ta 50'tka (w cyfrowce zrobi sie
    > 80) ma sens do portretu?

    Jak najbardziej, kupuj.

  • 3. Data: 2009-03-13 16:26:05
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 17:10:07 +0100, Laphroaig napisał(a):

    > Teraz corka ma sigme 18-200 i twierdzi, ze za
    > ciemna i dobrze by bylo cos z tym zrobic.

    Biedni fotografowie w wielkim formacie - jak oni robią portrety bez
    obiektywów 1,8 ;-)
    A może kupisz jej jakąś fajną książkę o fotografii portretowej?

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 4. Data: 2009-03-13 16:30:01
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Henry(k) wrote:
    > Dnia Fri, 13 Mar 2009 17:10:07 +0100, Laphroaig napisał(a):
    >

    > A może kupisz jej jakąś fajną książkę o fotografii portretowej?

    To juz kupilem, a teraz ma urodziny wiec chcialem wykorzystac moment.
    I wiem tez, ze zeby byc dobrym fotografem to nie sprzet jest
    najwazniejszy. wiec bez zlosliwosci , pliiiiiz

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 5. Data: 2009-03-13 16:41:22
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal w wiadomosci

    > Decyzje musze podjac jeszcze dzisiaj :(

    Bierz smialo , nie bedzie zle :)

    abpc

  • 6. Data: 2009-03-13 16:46:04
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A może jak narzeka na ciemnego zuma to Tamrona 17-50/2.8? 50/2.8 to
    całkiem przyzwoite rozmycie tła w portrecie. No i cały zakres od 17 do
    50 jasny, a nie tylko 50mm. Tylko nie wiem, jak się ma cena 17-50 do 50/1.8.
    Tak czy siak powinna być zadowolona. Nie każdy jest maniakiem
    superpłytkiej GO, nie mówiąc już o technicznej trudności z trafieniem z
    ostrością przy takiej GO.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 7. Data: 2009-03-13 16:49:25
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 17:30:01 +0100, Laphroaig napisał(a):

    > To juz kupilem, a teraz ma urodziny wiec chcialem wykorzystac moment.
    > I wiem tez, ze zeby byc dobrym fotografem to nie sprzet jest
    > najwazniejszy. wiec bez zlosliwosci , pliiiiiz

    Ba.. wiem więcej - sprzęt też jest ważny bo ma nie przeszkadzać
    w tym co fotograf chce osiągnąć ;-)
    No to jak ma książkę to spokojnie kup tę 50 - nawet na zbliżeniach
    twarzy przerysowania perspektywy nie będą się mocno rzucać w oczy.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2009-03-13 16:55:10
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Paweł W. wrote:
> [...]
    > Tak czy siak powinna być zadowolona. Nie każdy jest maniakiem
    > superpłytkiej GO, nie mówiąc już o technicznej trudności z trafieniem z

    Kiedys kupilem corce (wlasciwie wtedy jeszcze mi sie chcialo focic)
    sigme 18-200. Ta sigma zachowuje sie dosyc kiepskawo. Moje/corki
    doswiadczenie jest czysto amatorskie ale mam wrzenie, ze autofocus
    (ostrzenie i szybkosc dzialania) jest gorsza niz na ob. kitowym :(.
    To mnie zrazilo do ob. innych niz oryginalne (oryginalne w sensietej
    samej firmy co body). Dlatego teraz, korzystajac z okazji, chce jej
    kupic Canona 50/1.8 (ok 500pln) a kiedys moze uda mi sie kupic jej jakis
    zoom Canona.
    Wiem , ze te sigme mozna "zestroic" do body ale probowalem podobna sigme
    znajomego . Ostrzenie moze bylo lepsze ale czas ostrzenia i ostrzenie
    przy slabszym swietle byly takie sobie. Tak jak wspomnialem, jestem
    amatorem ale moje oczekiwania w stosunku do tej sigmy byly wieksze.

    Przy nastepnej okazji (kolejne urodziny? dzien kobiet? :), zaliczona
    sesja? ) zapytam czy lampa 430EX czy 580EX :). Osobiscie sklaniam sie do
    430 (z wiadomych wzgledow :) )

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 9. Data: 2009-03-13 16:56:59
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Henry(k) wrote:
    > Dnia Fri, 13 Mar 2009 17:30:01 +0100, Laphroaig napisał(a):
    >

    > No to jak ma książkę to spokojnie kup tę 50 - nawet na zbliżeniach
    > twarzy przerysowania perspektywy nie będą się mocno rzucać w oczy.

    Malo tego, oprocz ksiazki zapisala sie na kurs :). Zdjecia pstryka od
    kilku lat ale teraz chce podejsc do tematu solidniej. A zaintersowania
    dzieci trzeba wspierac :)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 10. Data: 2009-03-13 17:01:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Laphroaig pisze:
    > Przy nastepnej okazji (kolejne urodziny? dzien kobiet? :), zaliczona
    > sesja? ) zapytam czy lampa 430EX czy 580EX :). Osobiscie sklaniam sie do
    > 430 (z wiadomych wzgledow :) )

    To dostaniesz dwie sprzeczne informacje:
    - im więcej światła tym lepiej
    - prawdziwy fotograf nie używa lamp błyskowych
    :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.