  • 11. Data: 2009-03-13 17:03:24
    Temat: Re: Portret 50mm *1.6
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Paweł W. wrote:

    > To dostaniesz dwie sprzeczne informacje:
    > - im więcej światła tym lepiej
    > - prawdziwy fotograf nie używa lamp błyskowych
    > :D

    Jej nie bede pytac, zapytam Was :). Ona mi pewnie zaspiewa ze 580 :). A
    ja chce zapytac ludzi rozsadnych, z doswiadczeniem :)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 12. Data: 2009-03-13 18:21:41
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Laphroaig pisze:
    > Czy w takim razie ta 50'tka ma sens do portretu?

    Oczywiście tak!

    --
    PSYLO

  • 13. Data: 2009-03-13 18:32:43
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Laphroaig wrote:
    > Witam,
    > dzieki za rady

    Dzieki wszystkim, za potwierdzenia sensownosci kupna tej 50'tki
    Czyli problem prezentu mam z glowy :)

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 14. Data: 2009-03-13 18:44:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Laphroaig pisze:
    > Jej nie bede pytac, zapytam Was :). Ona mi pewnie zaspiewa ze 580 :). A
    > ja chce zapytac ludzi rozsadnych, z doswiadczeniem :)

    Ja pstrykam manualną, ale się nie znam.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 15. Data: 2009-03-13 18:49:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Laphroaig napisał(a):

    > To juz kupilem, a teraz ma urodziny wiec chcialem wykorzystac moment.
    > I wiem tez, ze zeby byc dobrym fotografem to nie sprzet jest
    > najwazniejszy. wiec bez zlosliwosci , pliiiiiz

    A żeby być dobrym stomatologiem to trzeba mieć dobrą wiertarkę ;P

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 16. Data: 2009-03-13 18:53:03
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-13 17:55:10 +0100, Laphroaig <m...@v...pl> said:

    > Kiedys kupilem corce (wlasciwie wtedy jeszcze mi sie chcialo focic)
    > sigme 18-200. Ta sigma zachowuje sie dosyc kiepskawo. Moje/corki
    > doswiadczenie jest czysto amatorskie ale mam wrzenie, ze autofocus
    > (ostrzenie i szybkosc dzialania) jest gorsza niz na ob. kitowym :(.
    Przede wszystkim ten obiektyw to raczej badziewny jest. I to nie tylko
    z powodu AF. Im szybciej się go pozbędziecie, tym lepiej dla córki.

    > To mnie zrazilo do ob. innych niz oryginalne (oryginalne w sensietej
    > samej firmy co body). Dlatego teraz, korzystajac z okazji, chce jej
    > kupic Canona 50/1.8 (ok 500pln) a kiedys moze uda mi sie kupic jej
    > jakis zoom Canona.
    Zostańcie przy kicie, jako spacerzoom, a dokup jakiś fajny 70-200, lub
    coś w podobnym zakresie.

    > Wiem , ze te sigme mozna "zestroic" do body ale probowalem podobna
    > sigme znajomego . Ostrzenie moze bylo lepsze ale czas ostrzenia i
    > ostrzenie przy slabszym swietle byly takie sobie. Tak jak wspomnialem,
    > jestem amatorem ale moje oczekiwania w stosunku do tej sigmy byly
    > wieksze.
    >
    > Przy nastepnej okazji (kolejne urodziny? dzien kobiet? :), zaliczona
    > sesja? ) zapytam czy lampa 430EX czy 580EX :). Osobiscie sklaniam sie
    > do 430 (z wiadomych wzgledow :) )
    Lepiej obiektyw, chyba że lampa jest na prawdę potrzebna.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-03-13 19:12:21
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

    > Zostańcie przy kicie, jako spacerzoom, a dokup jakiś fajny 70-200, lub coś
    > w podobnym zakresie.

    Wiesz jaki obiektyw jest najrzadziej wyjmowany z torby u
    statystycznego fotografa ?
    Właśnie ten o którym piszesz : 70 -200 , dlaczego Twoim zdaniem ten
    zoom a nie 50 ... potrafisz to rozsądnie uzasadnić ??? Pomijam juz
    fakt , że nikt nie pytał o taką alternatywę .

    > Lepiej obiektyw, chyba że lampa jest na prawdę potrzebna.

    Lampa jest zawsze potrzebna a najbardziej wtedy gdy jej nie mamy ...
    problem w tym , że znakomita większość jej nadużywa a jak już używa
    w odpowiednich okolocznościach to nie ma zielonego pojęcia jak powinno
    się do tego zabrać.

    abpc

  • 18. Data: 2009-03-13 19:32:20
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-13 20:12:21 +0100, "abpc" <o...@a...com.pl> said:

    > Wiesz jaki obiektyw jest najrzadziej wyjmowany z torby u
    > statystycznego fotografa ?
    > Właśnie ten o którym piszesz : 70 -200 ,
    Czyli wynika z tego, że sigma 18-200 tylko dla tego jest używana, bo
    jest w jednym.
    Raz w życiu miałem superzooma 28-200 Tamrona w pierwszej wersji, do
    analogowego Canona. Tak szybko jak go kupiłem, tak szybko się go
    pozbyłem. Potem też bardzo krótko używałem (nie moja) eLkę 35-350. Po
    tych dwóch doświadczeniach, każdemu odradzam takie obiektywy.
    > dlaczego Twoim zdaniem ten
    > zoom a nie 50 ... potrafisz to rozsądnie uzasadnić ??? Pomijam juz
    > fakt , że nikt nie pytał o taką alternatywę .
    Nie zaproponowałem go zamiast 50-tki. Tylko zamiast Sigmy.

    > Lampa jest zawsze potrzebna a najbardziej wtedy gdy jej nie mamy ...
    Dyskutowałbym z tym "zawsze", reszta nie podlega dyskusji.

    > problem w tym , że znakomita większość jej nadużywa a jak już używa
    > w odpowiednich okolocznościach to nie ma zielonego pojęcia jak powinno
    > się do tego zabrać.
    Dla tego proponuję obiektyw zamiast lampy.

  • 19. Data: 2009-03-13 19:46:42
    Od: "abpc" <o...@a...com.pl>

    \
> [...]
    > Potem też bardzo krótko używałem (nie moja) eLkę 35-350. Po tych dwóch
    > doświadczeniach, każdemu odradzam takie obiektywy.

    Zupełnie nie wiem w jakim kontekście to piszesz ... chyba żyjemy w
    innych światach potrzeb posiadania i zastosowania szkieł.
    Dla mnie to EOT

    > Dyskutowałbym z tym "zawsze", reszta nie podlega dyskusji.

    To taki skrót myślowy : lampę należy mieć zawsze w torbie ... bo
    nigdy nie wiadomo kiedy i w jakich okolicznościach się przyda :))

    > Dla tego proponuję obiektyw zamiast lampy.

    Ja mimo wszystko nie proponuję nic zamiast ... po prostu warto się
    pouczyć.

    abpc

  • 20. Data: 2009-03-13 20:02:06
    Od: robertar <r...@w...pl>

    > Przy nastepnej okazji (kolejne urodziny? dzien kobiet? :), zaliczona
    > sesja? ) zapytam czy lampa 430EX czy 580EX :).

    Myślę, że lepszym zakupem byłby statyw.

    Pozdrawiam
    Robert