  • 21. Data: 2012-08-08 21:10:00
    Temat: Re: Polactwo
    Od: "Marek Augustyński" <c...@g...pl>

    > Jak to się dzieje, że z takim idiotą współpracują dzienniki? Że w ogóle
    > zarabia jakoś na życie z pisania!
    > Niewiarygodne

    A jak to się dzieje, że Tomasz Lis, człowiek który w życiu nie powiedział
    nic mądrego, pisze książki? No jakim cudem Kamil Durczok, facet pozbawiony
    klasy, o aparycji operatora widłowego wózka, pracuje w telewizji jako
    prezenter? Co to w ogóle za pytania?..
    Ludzi utalentowanych, stworzonych do określonego zawodu, którym udaje się
    pracować akurat w nim jest garstka. Reszta to przypadki. Po co Ziemkiewicz
    pisał &#8222;Polactwo&#8221; jeśli Gombrowicz zawarł to wszystko na kilku stronach
    swojej chyba najlżejszej książki w taki sposób, który ani nie szczuje ani
    nie tłumaczy &#8222;faktów&#8221;, a kształci i uwrażliwia? To znaczy właśnie tworzyć

    rzeczywistość. Ziemkiewicz jest popłuczyną wyciśniętą na powierzchnię przez
    fontannę własnego gówna.

    http://www.youtube.com/watch?v=LJLDN9Chz5Q

  • 22. Data: 2012-08-08 22:13:31
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-08, quent <x...@x...com> wrote:
    > Nie ma czegoś takiego jak obiektywna prawda. Ziemkiewicz ocenia, wydaje
    > opnie... swoje, jak najbardziej subiektywne przecież.

    Oczywiście, że jest coś takiego jak "obiektywna prawda". Rzeczywistość
    (czyli przeszłość, cechy materii itp) jest obiektywną prawdą.

    Ocena jest z definicji subiektywna i "swoja".

    > Napisz po prostu, że go nie lubisz.
    >
    > Ja tam go lubię ;-)

    Ja go nie lubię, bo jest wyniosłym burakiem. Jest to ocena stricte
    na podstawie charakteru, a nie jakichś politycznych związków itp.
    Nie wytrzymałbym nerwowo regularnych spotkań z kimś takim (ani prywatnie
    ani służbowo).

    pozdrawiam,
    PK

  • 23. Data: 2012-08-10 12:33:39
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > co nie zmienia faktu że jest idiotą... do tego pozbawionym talentu :)
    Gdyby takim był, to byłby po prostu ignorowany.
    Ale taki nie jest.
    Nawet najwięksi kretyni spośród tych, którzy dopuścili w wyborach do
    istnienia obecnej władzy wiedzą, że zostali zrobieni w ciula. A
    przypominanie przez Ziemkiewicza najnowszej historii, wyciągnięcie
    skrywanych przez mainstreamowe media smaczków, i rzucenie innego światłą na
    naszą rzeczywistość wywołuje u nich furię (czego ślady mamy tam, gdzie
    artykuły RAZ-a można komentować).
    Ziemkiewicz skutecznie wymywa "kit założycielski" 3-iej RP.
    Jeżeli ten kit puści, wielu zostanie spuszczonych do ścieku historii. A to
    wywołuje paniczny strach (i adrenalinę - a ta powoduję agresję u psów).
    Stąd potrzeba negacji inteligencji i talentu RAZ-a (i nie tylko) i
    wywyższanie do roli katechizmów grafomańskich, płytkich i nielogicznych
    tekstów oraz ich autorów - byleby byli "nasi".

  • 24. Data: 2012-08-10 19:38:17
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-10, Marcin [3M] <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > naszą rzeczywistość wywołuje u nich furię (czego ślady mamy tam, gdzie

    Ale się podnieciłeś!
    Chłodno jest. Weź aparat i idź robić zdjęcia, to może trochę ochłoniesz.

    pozdrawiam,
    PK

  • 25. Data: 2012-08-11 00:29:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-10 12:33, Marcin [3M] pisze:
    > Nawet najwięksi kretyni spośród tych, którzy dopuścili w wyborach do
    > istnienia obecnej władzy wiedzą, że zostali zrobieni w ciula.

    No dziwne, bo ja się dopuściłem i wcale nie uważam, że zostałem zrobiony
    w ciula. Nawet gorzej, myślę, że to niestety jest i tak najlepsza opcja.

    I co teras? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /Kraków - piękne miasto psich kup i billboardów, piwem i moczem pachnące.../

  • 26. Data: 2012-08-11 09:18:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin [3M] wrote:
    > Nawet najwięksi kretyni spośród tych, którzy dopuścili w wyborach do
    > istnienia obecnej władzy wiedzą, że zostali zrobieni w ciula. A

    widzisz...

    PO nie jest super partią, ba popełnia wiele błędów i robi wiele dziadostwa
    ale... te wszystkie działania nie są częścią jakiegoś szatańskiego planu.
    Nie są częścią ideologicznego planu rządzenia. To zwykłe ludzkie
    niedoskonałości jakie można znaleźć w nas samych i naszych działaniach. PO
    jest taka jacy sa obywatele. Jedni mądrzy drudzy głupi, jedni uczciwi
    drudzy nieuczciwi, jedni ateistyczni do bólu drudzy religijni do przesady
    itd...

    PIS zaś wszystko co robi robi z rozmysłem i celowo, każde ich działalnie
    jest częścią szatańskiego tfuj wg nich patriotycznego planu. To partia
    wodzowska mająca ścisły cel i dążąca do niego po trupach (możliwe że po
    kilkudziesięciu nawet).

    Trzeba pamiętać że jak historia pokazuje to ludzie opętani ideą dopuszczają
    sie największych zbrodni. To komuniści opętani ideą poprawiania ludzkości
    wymordowali miliony, to naziści opętani ideą czystości rasowej zamordowali
    miliony, to fanatycy religijni zabijają i zabijali miliony.

    dlatego jak mamy wybór Po czy PIS, PO jest oczywistym wyborem to mniejsze
    zło.

  • 27. Data: 2012-08-13 08:17:35
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-11 00:29, Janko Muzykant pisze:

    > No dziwne, bo ja się dopuściłem i wcale nie uważam, że zostałem zrobiony
    > w ciula. Nawet gorzej, myślę, że to niestety jest i tak najlepsza opcja.
    >
    > I co teras? :)

    Teraz należało by zadać pytanie co oznacza wg Ciebie "zrobienie w
    ciula". TO może być kluczowe.
    Dla mnie np. oznacza m.in. to co zrobiło PO.
    A mianowicie przed wyborami farbowali się na gospodarczych liberałów a
    po wyborach okazali się gospodarczo bardziej czerwoni niż SLD.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 28. Data: 2012-08-13 09:39:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-13 08:17, quent pisze:
> [...]
    > A mianowicie przed wyborami farbowali się na gospodarczych liberałów a
    > po wyborach okazali się gospodarczo bardziej czerwoni niż SLD.

    Trzeba być idiotą, żeby wierzyć w bzdury głoszone do proletariatu,
    którymi głoszący kupują głosy. Wybiera się pewną filozofię działań,
    którą można odczytać między wierszami w oparciu o doświadczenia - własne
    jak i tych, których wybrać mamy zamiar. Wierszy słuchać nie należy,
    chyba że dla rozrywki. A filozofia ta jest co najwyżej kompilacją
    mniejszego zła.

    Patrzenie na oburzonych, co im się obiecane gruszki na wierzbie nie
    rodzą, sprawia mi wręcz przyjemność :)

    Inna sprawa, że cóż znaczy ta świadoma mniejszość mająca taką samą siłę
    głosu równą jednemu na jeden... Z drugiej strony, profesjonalna siła
    polityczna potrafi sprawnie wymanewrować motłoch - co także jest sztuką
    i świadczy o kunszcie.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy wstaję o dziesiątej myślę, że świat jest niesprawiedliwy i to jest

  • 29. Data: 2012-08-13 09:46:48
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-13 09:39, Janko Muzykant pisze:
    > Trzeba być idiotą, żeby wierzyć w bzdury głoszone do proletariatu,
    > którymi głoszący kupują głosy.

    Przyznasz, że gospodarczy liberał stoi na przeciwnym biegunie niż komunista?
    Jeśli dla Ciebie PO to najlepsza opcja to znaczy, że stoisz po stronie
    oszustów, którzy opanowali tę sztukę do perfekcji.
    Gratuluję dobrego samopoczucia.

    Inne partie, takie jak np. PIS, SLD nie ukrywają swojej lewicowości w
    gospodarce. Dla mnie jest to oczywiście bardzo zła droga ale
    przynajmniej są w tym oszukiwaniu mniej perfekcyjne niż PO.

    > Patrzenie na oburzonych, co im się obiecane gruszki na wierzbie nie
    > rodzą, sprawia mi wręcz przyjemność :)

    Obniżenie podatków, wycofanie się państwa z gospodarki użważasz za
    gruszki na wierzbie?
    To właśnie obiecało PO. Nie liczyłem oczywiście na jakieś radykalne
    kroki ale oni robią *dokładnie odwrotnie* niż obiecywali!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 30. Data: 2012-08-13 10:03:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-13 09:46, quent pisze:

    > Przyznasz, że gospodarczy liberał stoi na przeciwnym biegunie niż
    > komunista?

    Przyznaję, że coś takiego jak gospodarczy liberał albo komunista to już
    pojęcia historyczne.

    > Jeśli dla Ciebie PO to najlepsza opcja to znaczy, że stoisz po stronie
    > oszustów, którzy opanowali tę sztukę do perfekcji.
    > Gratuluję dobrego samopoczucia.

    Oczywiście. Zawsze będę popierał oszustów, którzy sztukę opanowali do
    perfekcji. Albowiem oznacza to minimalizowanie strat, oraz sprawne
    maskowanie działań własnych, co dla gospodarki jest zdrowsze niż
    oszukiwanie nieperfekcyjne.
    Nie ma nic gorszego niż nieprofesjonalny kombinator, który dla własnych
    zysków potrafi wygenerować straty rzędy wielkości większe.

    > Inne partie, takie jak np. PIS, SLD nie ukrywają swojej lewicowości w
    > gospodarce. Dla mnie jest to oczywiście bardzo zła droga ale
    > przynajmniej są w tym oszukiwaniu mniej perfekcyjne niż PO.

    Lewicowość również jest już pojęciem historycznym.

> [...]
    > To właśnie obiecało PO. Nie liczyłem oczywiście na jakieś radykalne
    > kroki ale oni robią *dokładnie odwrotnie* niż obiecywali!

    Ha, ha, a Ty w to wierzyłeś!

    To teraz mała rozrywka intelektualna: weź wszystkich swoich znajomych,
    rodzinę, każdego, kogo znasz personalnie i masz doń stosunek pozytywny.
    Spisz sobie na kartce, ilu z nich produkuje dobra a ile konsumuje je.
    Pamiętaj, że usługi sektora prywatnego działającego na rzecz budżetówki
    także pośrednio korzystają z podatków (np. ja, który większość zysków
    czerpie z serwisu biur księgowych).

    Zmiana tej polityki to nie tylko gwizdy i palenie gum, ale otwarta wojna
    i powszechna nędza. A wszystko wskazuje, że będzie jeszcze gorzej
    wskutek coraz powszechnej specjalizacji i robotyzacji rynku produkcji
    dóbr materialnych (niematerialnych zresztą też).

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że większość ludzi jest głupia/