  • 31. Data: 2010-04-03 18:15:04
    Temat: Re: Po co mechaniczna migawka?
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Marek wrote:
    > Oj, chyba jednak nie każdy ma mechaniczną migawkę. Chyba tylko te lepsze
    > mają.

    Juz to przerabialismy na tej grupie. Jesli pod pojeciem "migawka" kryje sie
    element, ktory zaslaniajac matryce wyznacza punkt graniczny (poczatek lub
    koniec) naswietlania, to ten element znajduje sie w praktycznie kazdym
    kompakcie, nie liczac CMOS-owych wynalazkow marki noname (ktore tym bardziej
    nie posiadaja np. AF). Chyba, ze w ciagu ostatniego roku czy dwoch cos sie
    zmienilo, w co watpie. :)

    --
    pozdrawiam,
    KILu

  • 32. Data: 2010-04-07 22:02:32
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-04-02 01:44, Sergiusz Rozanski wrote:
    > Podstawowa rzecz, to energooszczędność, kadrowanie lustrem jest energetycznie
    tańsze,
    > więc typowa lustrzanka na 1 acu wali 700-1000 klapnięć, czego byś nie zrobił
    > sterując elektroniczną migawką, bo ona niestety musi sporo energi zmarnować podczas
    > kadrowania (non stop kręcenie wideo i wyświetlacz).

    Po pierwsze LV i elektroniczna migawka to zasadniczo inna sprawa, po
    drugie skoro uważasz, że to tak bardzo energożerne to wyjaśnij mi proszę,
    dlaczego w zastosowaniach gdzie prądu masz pod dostatkiem, a ogranicza Cię
    mechanika tradycyjnej migawki nie ma takiego prądożernego, ale bez
    ograniczeń trybu? Przykładowo studio, gdzie możesz mieć i 10 akumulatorów
    na sesję, a x-sync uniemożliwia zrobienie zdjęcia np. na f/1.4.

    > Druga sprawa to do tej pory pół powierzchni matrycy służyło za bufor danych
    > "zasłoniętych", każdy pixel miał swoją kopie - obok - na szybkie "ukrycie" danych,
    > więc światłoczuła była połowa matrycy. Mechanicznie zakryta matryca tego nie
    > potrzebowała. Od kiedy mamy nad pixlami mikrosoczewki, to przestało to być wadą.
    > Chlapanie prądu pozostało nadal.

    Z tym prądem zdecydowanie przesadzasz. Dzisiejsze LV żre owszem, ale jest
    dodatkiem ze swoimi wadami. Czemu więc nie ma trybu bez ograniczeń x-sync
    i czasów (pozwalającego np, w słoneczny dzień robić zdjęcia z iso6400,
    f/1.4 i czasie 1/50000s?).

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564