eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPlanowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 183

  • 31. Data: 2017-01-04 11:18:34
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic
    >1/10 mm mniejsza.

    Niby niewiele, ale 80mm/4mm to stopien sprezania 20, a 80/3.8 to juz
    21.

    Czy to istotne w dieslu ... nie wiem.

    J.





  • 32. Data: 2017-01-04 12:08:13
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka
    barokowa? Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze jest.


  • 33. Data: 2017-01-04 12:32:04
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:57c5038d-63e3-422b-a83d-33989dc68a41@go
    oglegroups.com...
    >jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na
    >grupie muzyka barokowa?
    > Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze
    > jest.

    Ale na silnikach sie ponoc znasz.

    Tymczasem jedne diesla maja wspolczynnik sprezania podawany jako 19:1,
    inne 20:1, jeszcze inne 18.5:1 ... to sie wydaje, ze mniej wiecej taki
    ma byc, a nie o 1 wiekszy :-)


    J.


  • 34. Data: 2017-01-04 13:04:35
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: k...@g...com

    Ale dobre pytanie czy stopień sprężania ma znaczenie, nie wiem więc pytam.
    W dieslu wydaje się ze mniej istotny niż w beznynie.


  • 35. Data: 2017-01-04 13:34:18
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >Ale dobre pytanie czy stopień sprężania ma znaczenie, nie wiem więc
    >pytam.
    >W dieslu wydaje się ze mniej istotny niż w beznynie.

    Znaczenie to ma, pytanie czy wzrost z 20 na 21 bedzie mialo jakies
    zauwazalne/niekorzystne skutki :-)

    W benzynie moze skutkowac spalaniem stukowym ... no ale w benzynie
    takie 0.2mm (a Zenek pisal o 0.1) bedzie mialo mniejsze skutki w
    kwestii podniesienia i np z 9 zrobi sie ~9.5.
    W dodatku te wspolczesne komputery sobie z tym radza..

    J.


  • 36. Data: 2017-01-04 14:12:31
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a
    teoretyczna. Teoretycznie wzrost stopnia sprezania podniesie troche sprawnosc
    silnika. Poza tym liczba cetanowa dla olejow napedowych ma bardzo duza tolerancje od
    50 do 100 i jak jest wieksza od 50 to zmiana stopnia sprezania o 1 w gore tylko
    poprawi parametry pracy silnika, zwlaszcza rozruch.


  • 37. Data: 2017-01-04 14:25:24
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka
    >uzytkowa a teoretyczna.
    >Teoretycznie wzrost stopnia sprezania podniesie troche sprawnosc
    >silnika.
    >Poza tym liczba cetanowa dla olejow napedowych ma bardzo duza
    >tolerancje od 50 do 100 i jak jest wieksza od 50 to zmiana stopnia
    >sprezania o 1 w gore tylko poprawi parametry pracy silnika, zwlaszcza
    >rozruch.

    Jakos jednak producenci silnikow nie bija sie, aby dac coraz wieksza,
    a nawet jakby odwrotnie.

    Ja tam wyciagam wniosek, ze zbyt duzy stopien jest niezdrowy :-)

    No i mamy tego Opla, ktory zakazuje planowania ... ale tez latwo to
    uzasadnic tym, ze ma ochote sprzedac nowe glowice, silniki, samochody
    :-)

    J.


  • 38. Data: 2017-01-05 01:19:20
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:

    > Krzywi sie od naprezen. Twardy blok i twarda w stosunku do
    > uszczelki glowica. Jak przykrecic plaska i ja odkrecic bo ktos
    > tloka zapomnial zalozyc to nic sie nie dzieje. W ramach
    > odksztalcenia sprezystego wroci do plaskosci. Ale jak dostanie stu
    > stopni to aluminium poplynie do nowego ksztaltu.

    Krzysztof a jak splanujesz to splanowana już nie popłynie do nowego
    ksztaltu.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?


  • 39. Data: 2017-01-05 02:35:01
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w silniku ktory
    pracowal musi skutkowac planowaniem, zeby plaskosc miala zgodna z tolerancja jaka
    wymyslila fabryka. Fabryka ma w dokumentacji minimalna grubosc ponizej ktorej nie
    wolno juz planowac. W silniku ktory nie byl poprawiany zeby byl mocniejszy uszczelka
    ma wytrzymac cykl od nowosci do remontu silnika i potem od remontu do remontu. Tak
    teraz robia samochody.


  • 40. Data: 2017-01-05 04:07:00
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: k...@g...com

    Ok w dieslach mogę zrozumieć ze wztost stopnia sprężania nie jest zły azktak, ale w
    benzynie?
    Tu chyba jednak moze byc jakiś problem?

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: