-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!peer02.a
ms1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!
peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <b...@g...com>
<586ea476$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<d...@g...com>
<9...@g...com>
<o4s3jq$odj$1@mx1.internetia.pl>
<1kiwdgf4iy8ns$.1ssf9bms2dupz.dlg@40tude.net>
<o4tge6$b9r$1@node2.news.atman.pl>
<v...@4...net>
<o4tlc9$toc$2@node1.news.atman.pl>
<13benla16srcy$.xgtp6hlrpvk9.dlg@40tude.net>
<o4tt8h$4et$1@mx1.internetia.pl> <o4ttea$t2g$1@sunflower.man.poznan.pl>
<d...@4...net>
<o4v7e7$tki$1@node2.news.atman.pl>
<58737e3e$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
<o508j6$ftv$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <o508j6$ftv$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
Date: Mon, 9 Jan 2017 17:26:40 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 57
Message-ID: <5873b9c1$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.139.228
X-Trace: 1483979201 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 655 83.30.139.228:53379
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2405927573
X-Received-Bytes: 3918
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596924
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o508j6$ftv$...@n...news.atman.pl...
W dniu 09.01.2017 o 13:12, J.F. pisze:
>>> Średnio - różnica między szczytem a minimum to jakieś 8
>>> gigawatów - 8
>>> milionów kilowatów. Tesla najsłabsza ma 40kwh.
>
>> A ile km dziennie przejezdzasz ?
>> 40kWh to ma starczyc na 300km ? to na 30km wystarcza 4kWh ... choc
>> po
>> miescie moze wiecej.
>E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to około 0,05
>kWh - jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawności -
>tyle twardych obiektywnych danych.
I co chcesz wykazac - ze 4kWh wystarcza na 80 rozpedzen po miescie ?
No to ja mam znacznie mniej, nawet jak wprowadza pierwszenstwo
pieszego na przejsciu :-)
A poza tym to chyba ma odzysk energii przy hamowaniu ?
>W praktyce ze sprawnością ładowania akumulatorów będzie z 0,1kW. Coś
>tam odzyskasz przy hamowaniu niech będzie 0,075:) Załóżmy że 1/2
>energii to właśnie na światła dróga połowa na utrzymanie pekości oraz
>zwalnianie i przyspieszanie wynikające z warunków drogowych.
>Czyli z grubego palca 4kWh/2/0,075=26,67 świateł na 30 km - chyba
>zbyt optymistycznie.
Wiec pomyslmy o tych pieszych :-)
>Można też z drugiej strony = weźmy 30km/h średnią czyli godzina
>jazdy. Wtedy mamy średnio 4kW czyli 5,3 konia. Też tragicznie mało.
Starczy. Maluchowi 20KM wystarczalo na 110km/h
>>> Ale już coś. Teraz tylko musisz wykombinować jak doprowadzić prąd
>>> do
>>> każdego samochodu na każdej ulicy i już.
>> No to w pierwszej kolejnosci kupia ci, co maja garaze.
>> A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-)
>To się podłącz do latarni;)
Zobaczysz, ze sami na nich gniazdka dorobia, jak bedzie taka potrzeba
:-)
>> Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a
>> wiecej
>> to juz dwa razy drozej :-)
>Generalnie jak zwykle państwo będzie chciało twojego dobra. I okaże
>się, że jak będą elektryki to tego dobra będzie więcej... po stronie
>państwa;)
To sie kupi zestaw kogeneracyjny do domu, na olej opalowy :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.17 17:58 Shrek
- 09.01.17 18:12 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.17 19:04 Sebastian Biały
- 09.01.17 19:08 Sebastian Biały
- 09.01.17 19:13 Sebastian Biały
- 09.01.17 19:15 Shrek
- 09.01.17 19:33 J.F.
- 09.01.17 19:47 J.F.
- 09.01.17 19:48 p...@g...com
- 09.01.17 20:34 J.F.
- 09.01.17 21:00 Tomasz Gorbaczuk
- 09.01.17 21:04 Shrek
- 09.01.17 21:09 Sebastian Biały
- 09.01.17 21:11 Shrek
- 09.01.17 21:55 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=