    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <13benla16srcy$.xgtp6hlrpvk9.dlg@40tude.net>
    <o4tt8h$4et$1@mx1.internetia.pl> <o4ttea$t2g$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <d...@4...net>
    <o4v7e7$tki$1@node2.news.atman.pl>
    <58737e3e$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>
    <o508j6$ftv$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Date: Mon, 9 Jan 2017 17:26:40 +0100

    dyskusyjnych:o508j6$ftv$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 09.01.2017 o 13:12, J.F. pisze:

    >E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to około 0,05
    >kWh - jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawności -
    >tyle twardych obiektywnych danych.

    I co chcesz wykazac - ze 4kWh wystarcza na 80 rozpedzen po miescie ?
    No to ja mam znacznie mniej, nawet jak wprowadza pierwszenstwo
    pieszego na przejsciu :-)

    A poza tym to chyba ma odzysk energii przy hamowaniu ?

    >W praktyce ze sprawnością ładowania akumulatorów będzie z 0,1kW. Coś
    >tam odzyskasz przy hamowaniu niech będzie 0,075:) Załóżmy że 1/2
    >energii to właśnie na światła dróga połowa na utrzymanie pekości oraz
    >zwalnianie i przyspieszanie wynikające z warunków drogowych.
    >Czyli z grubego palca 4kWh/2/0,075=26,67 świateł na 30 km - chyba
    >zbyt optymistycznie.

    Wiec pomyslmy o tych pieszych :-)

    >Można też z drugiej strony = weźmy 30km/h średnią czyli godzina
    >jazdy. Wtedy mamy średnio 4kW czyli 5,3 konia. Też tragicznie mało.

    Starczy. Maluchowi 20KM wystarczalo na 110km/h

    >To się podłącz do latarni;)

    Zobaczysz, ze sami na nich gniazdka dorobia, jak bedzie taka potrzeba
    :-)

    >Generalnie jak zwykle państwo będzie chciało twojego dobra. I okaże
    >się, że jak będą elektryki to tego dobra będzie więcej... po stronie
    >państwa;)

    To sie kupi zestaw kogeneracyjny do domu, na olej opalowy :-)

    J.