  • 111. Data: 2017-01-09 19:04:31
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-09 00:44, J.F. wrote:
    > Fukushima nie padla od tsunami, tylko od zalania.

    Padła od tsunami. Na zwykłe zalanie to oni mieli wysokie mury. Tsunami
    załatwiło wiekszą falę niż najwieksza szacowana.

    Można dysputować nad tym dlaczego generatory były niżej zamiast wyżej.
    Ale nawet wtedy smiem wątpic żeby ktoś wpadł na to aby je umieścić *tak*
    wysoko.

    > A powodzie u nas sa.

    Ale raczej się nie trafia zeby Wisla u ujscia miała 14m wyżej albo
    Bałtyk przelewał się pod Bydgoszcz.

  • 112. Data: 2017-01-09 19:08:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-09 01:34, re wrote:
    > Grzanie tanim prądem i jazda na prąd rozwiązuje wszelkie problemy smogu
    > w miastach.
    > ---
    > Przecież tego się nie da zrobić przez dziesięciolecia.

    Przez dziesięcilecia da się. W kilka lat mozna byw PL wybudować czyste
    elektrownie jądrowe. Wiadomo że to się nie stanie, bo elektrownie
    wybuchają i krowy nie dają mleka. A górnik musi fedrować bo nic innego
    nie potrafi.

    > Bo nie ma tyle
    > samochodów elektrycznych

    Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupią elektryki nie bo potrzebne
    tylko dla bajeru.

    > i nie można zamknąć miasta by nadal
    > funkcjonowało.

    Po co zamykać?

    > Poza tym ten "problem" można też rozwiązać inaczej niż
    > realizując najbardziej absurdalne pomysły.

    A jak? Zakazać ruchu w centrum? Wymusić spalanie ruskiego gazu? Promować
    zdrowe 17 stopni? Ciągnąć rurociągi do każdego domku? Dokopać się do
    Piekła jak Rydzyk?

  • 113. Data: 2017-01-09 19:13:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-09 17:19, J.F. wrote:
    > Od czasu do czasu czytam opisy, ktore jakby coraz dokladniejsze sie
    > staja ... i ostatnio stalo, ze nie tyle glupota, co planowy eksperyment

    Ten planowy eksperyment został spieprzony z powodu głupoty obsługi.
    Przypominam że wyjęto wiekszośc prętow sterujących i reaktor nie chciał
    się rozkręcić. Zamiast wyłaczyć i zastanwoić się dlaczego to wyciągano
    dalej aż zrobiło bum.

    > Kto wie, czy to sie nie moglo przydarzyc i w normalnej pracy.

    Pozostale reaktory tego typu chyba jeszcze pracują. Nic nie wybucha.

    > Bezpieczna, bezpieczna, a teren w promieniu 15 km skazony.
    > To ile chcemy tych elektrowni w kraju ?

    Z 5 sztuk by stykło żeby mozna było rozmawiać o grzaniu prędem jakiegoś
    istotnego kawałka kraju.

    > I zaden tam kataklizm - mala powodz, ktora i u nas w kraju sie przydarza
    > czasami ...

    Elektrownie sa na nie odporne. W Fukushimie było *tsunami*.

  • 114. Data: 2017-01-09 19:15:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2017 o 18:12, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > "Prawie" robi sporą różnicę. Awarię w tej elektrowni spowodowało zwykłe
    > podtopienie, które może się trafić zawsze i wszędzie.

    No tak ale:

    Skoro będziemy dopiero tą elektrownie budować, to możemy generatory
    umieścić na górze;)

    Aczkolwiek zgadzam się, że skoro negatywnych skutków elektrowni
    węglowych liczymy szkody górnicze i barykady z opon, to Czarnobyl i
    Fukushime tez nalezy doliczyć atomówkom, żeby było sprawiedliwie.
    Aczkolwiek i jedna i druga to popierdółki w skali największych katastrof
    przemysłowych.

    > Skutki:
    >
    > http://www.zerohedge.com/news/2016-10-02/fukushima-r
    adiation-has-contaminated-entire-pacific-ocean-and-i
    ts-going-get-worse

    > 1. Po pięciu latach nadal każdego dnia do oceanu dostaje się 300 ton
    > radioaktywnego śmiecia
    > 2. Masowe wymieranie flory i fauny w Oceanie Spokojnym
    > 3. Skażone wybrzeża obu Ameryk
    > 4. W Japonii obszar naszego województwa Warmińsko-Mazurskiego
    > praktycznie niezdatny do życia.
    > 5. Wielokrotny opad promieniotwórczy na całą północną półkulę

    Same ogólniki:

    1 - jakiego śmiecia. Bo ja wiem o wodzie, co ją zbierali i filtrowali a
    obecnie zrzucają do oceanu (przefiltrowaną i przemierzoną - ciężko to
    nazwać "nuclear waste".
    2 - jakie wymieranie - znaczy całe gatunki wymierają, czy może ilośc
    organizmów zmniejszyla się o 2% bo coś tam i niekoniecznie a nawet
    prawdopodobnie nie Fukushima?
    3 - jak skażone, czym jaka radioaktywność?
    4 - Coś ci się pomieszało. Sprawdź jeszcze raz:P
    5 - co to jest wielokrotny opad?

    > Czarnobyl przy tym był małym "pierdnięciem".
    > Nie ma żadnego planu zatrzymania wycieków, nikt nad tym nie panuje.

    Panują - najpierw zbierali wodę i ją oczyszczali obecnie tą oczyszczona
    zrzucają do oceanu.

    > Jeśli takie rzeczy dzieją się w Japonii - nie chcę nawet myśleć co
    > działo by się u nas przy naszym podejściu do procedur i dyscyplinie.

    W Czarnobylu się działo i po 25 latach okazuje się, że nic ciekawego się
    tam nie dzieje.

    Shrek

  • 115. Data: 2017-01-09 19:33:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .01.2017 o 16:19 masti <g...@t...hell> pisze:

> [...]

    its-going-get-worse
    >1. Po pięciu latach nadal każdego dnia do oceanu dostaje się 300 ton

    A jakies inne zrodlo ?
    Bo na moj gust tam po prostu nie ma tyle radioaktywnego materialu.

    Wiec jesli to naprawde 300 ton dziennie - to sa popluczyny popluczyn,
    o znikomym skazeniu.

    >2. Masowe wymieranie flory i fauny w Oceanie Spokojnym

    W zwiazku z powyzszym - czy aby naprawde takie masowe ?
    Ocean wielki jest, i swietnie skazenie rozwadnia :-)

    W ogole bylo jakies wymieranie chocby w okolicach Fukushimy ?

    >3. Skażone wybrzeża obu Ameryk

    Tak istotnie skazone, licznik cos pokazuje, czy trzeba specjalnych
    zabiegow, aby jakis mierzalny odczyt uzyskac ?

    >4. W Japonii obszar naszego województwa Warmińsko-Mazurskiego
    >praktycznie niezdatny do życia.

    Az taki wielki ?
    Usilowalem kiedys znalezc granice tej zakazanej strefy - nie
    znalazlem.

    A swoja droga - dziwna cos ta Japonia. Kraj niewiele wiekszy
    terytorialnie niz Polska, ludzi 3-4 razy wiecej, to nawet zakladajac,
    ze Fukushima to podobne zadupie jak W-M, to tam z 5 mln ludzi powinno
    mieszkac.
    I wszyscy bez domow ? To by sie Tepco nie wyplacilo :-)

    Prefektura (takie nasze wojewodztwo, maja ich 47) Fukushima jest dwa
    razy mniejsza niz wojewodztwo W-M, a nie slyszalem aby bylo
    wyludnione.
    Miasto Fukushima lezy ok 60km od elektrowni - i o ile wiem zyje sobie
    normalnie.

    Miasteczko Naraha, ok 14 km od elektrowni zostalo ewakuowane.
    Drugie jest na granicy skazenia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Minamis%C5%8Dma

    A to jest blizej ... i nie potrafie sie doczytac - zyje, czy
    ewakuowane.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Namie,_Fukushima

    O, jest cos ... ale co tam ewakuowano na dobre, a co zyje dalej ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_reaction_to_F
    ukushima_Daiichi_nuclear_disaster

    W sumie to ta strefa jakby podobnej wielkosci jak w Czernobylu - spory
    kawalek kraju,

    >5. Wielokrotny opad promieniotwórczy na całą północną półkulę

    Ale znow - jak silny.
    Wielokrotny opad to pewnie mielismy o po Czernobylu - w zachodniej
    Polsce chyba zadnych skutkow, we wschodniej tez raczej trudne do
    zauwazenia.

    J.

  • 116. Data: 2017-01-09 19:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No tak ale:
    >Skoro będziemy dopiero tą elektrownie budować, to możemy generatory
    >umieścić na górze;)

    Ano - nie popelnimy bledow Czarnobyla, ani Fukushimy - pytanie jakie
    popelnimy.
    Trzeciej duzej katastrofy na razie nie bylo ...

> [...]
    >Fukushime tez nalezy doliczyć atomówkom, żeby było sprawiedliwie.
    >Aczkolwiek i jedna i druga to popierdółki w skali największych

    Mowisz ?
    Po jakiej katastrofie trzeba wysiedlic wszystkich w promieniu 30 km ?

    J.

  • 117. Data: 2017-01-09 19:48:18
    Od: p...@g...com

    Formułuje tezę ze lekko majaczysz :-) japończycy są w czarnej dupie konsekwencje
    skażenia odczują nawet przyszłe pokolenia ... odpadów z elektrowni nie ma jak
    przerobić nawet Niemcy ze swoim eko super rządem chowają atomowe śmieci po
    nieczynnych kopalniach i modlą się żeby do wycieku nie doszło tzw czysta energia to
    trucie na kredyt rachunek zapłacą nasze dzieci i wnuki ... jedna większa awaria czy
    skuteczny zamach na elektrownie atomowa w Europie i mamy pozamiatane

    P.

  • 118. Data: 2017-01-09 20:34:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-01-09 17:19, J.F. wrote:

> [...]
    >Przypominam że wyjęto wiekszośc prętow sterujących i reaktor nie
    >chciał się rozkręcić. Zamiast wyłaczyć i zastanwoić się dlaczego to

    No bo jesli sie nie chce rozkrecic, to trzeba wyciagac dalej :-)

    Ale tez nie tak - reaktor sie rozkrecil, probe przeprowadzono, po czym
    nie bardzo wiadomo - zauwazyli cos niepokojacego i wylaczyli, czy
    wylaczyli i wtedy wybuchlo - bo sie oba zdarzenia nalozyly.

    >Pozostale reaktory tego typu chyba jeszcze pracują. Nic nie wybucha.

    A myslisz, ze czesto maja awarie zasilania pomp obiegu ?
    Byc moze wcale nie mialy, wiec nie mialy okazji testowac procedury :-)

    >Z 5 sztuk by stykło

    Ale to juz spory obszar skazony.
    No dobra, jestem niepoprawnym pesymista - przeciez jak jedna
    wybuchnie, to juz bedzie wypadek rzadki, to 4 pozostale raczej dozyja.

    >żeby mozna było rozmawiać o grzaniu prędem jakiegoś istotnego kawałka
    >kraju.

    Ale one tez sporo ciepla produkuja ... tylko trzeba by je bylo gdzies
    blisko duzych miast postawic :-)

    >Elektrownie sa na nie odporne. W Fukushimie było *tsunami*.

    Mocne slowo, a moze wygladac np tak
    https://www.youtube.com/watch?v=spg62-MrYpQ

    Filmu z elektrowni chyba nie ma, jest cos takiego
    https://www.youtube.com/watch?v=GzvTQ5CIQSE

    Sporo tej wody, ale przyszla, poszla, nawet chyba wiele szkod nie
    zrobila ... tylko jak to zwykle - elektryka juz nie dziala.

    A przy okazji caly swiat sie dowiedzial, ze z tymi reaktorami to nie
    tak prosto, nie wystarczy wylaczyc, trzeba jeszcze chlodzic przez
    miesiac.

    Swoja droga - reaktor pelen pary, wystarczylaby jedna nieduza turbinka
    napedzajaca pompe awaryjna ... prad w ogole niepotrzebny :-)

    J.

  • 119. Data: 2017-01-09 21:00:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2017 o 19:33 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > A jakies inne zrodlo ?
    > Bo na moj gust tam po prostu nie ma tyle radioaktywnego materialu.

    np tu:
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/katastrof
    a-w-elektrowni-fukushima-skazenie-okretow-us-navy,63
    5979.html

    "Innego zdania jest jednak kilkuset marynarzy, którzy pozwali właściciela
    japońskiej elektrowni, koncern TEPCO. Amerykanie twierdzą, że Japończycy
    zatajali informację o skali katastrofy, aby okręty US Navy podpłynęły
    bliżej wybrzeża. Uskarżają się na szereg dolegliwości zdrowotnych, rzekomo
    wywołanych promieniowaniem. Sprawa się toczy. Oficjalnie amerykańskie
    wojsko utrzymuje, że marynarze nie byli wystawieni na niebezpieczeństwo i
    nie ma dowodów, iż ich domniemane dolegliwości są powiązane z katastrofą w
    Fukushimie. (http://www.tvn24.pl)"

    > Az taki wielki ?
    > Usilowalem kiedys znalezc granice tej zakazanej strefy - nie znalazlem.

    http://sustainabletransition.blogspot.com/2011/05/ra
    diation-map-near-fukushima.html

    To, że tam zostali ludzie i mieszkają wcale nie znaczy, że teren nie
    został skażony.

    > Ale znow - jak silny.
    > Wielokrotny opad to pewnie mielismy o po Czernobylu - w zachodniej
    > Polsce chyba zadnych skutkow, we wschodniej tez raczej trudne do
    > zauwazenia.

    Badał to ktoś? - komuś zależy? - jeszcze coś by wyszło i trzeba by jakieś
    odszkodowanie ...

    TG

  • 120. Data: 2017-01-09 21:04:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2017 o 19:47, J.F. pisze:

    > Ano - nie popelnimy bledow Czarnobyla, ani Fukushimy - pytanie jakie
    > popelnimy.
    > Trzeciej duzej katastrofy na razie nie bylo ...

    Jakaś pewnie w końcu będzie.

    > Mowisz ?

    No.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_w_Bhopalu

    > Po jakiej katastrofie trzeba wysiedlic wszystkich w promieniu 30 km ?

    A trzeba było? Wtedy nikt nie wiedział czy ewakuacja była konieczna, to
    na wszelki wypadek ewakuowali i słusznie. A potem to po prostu jak to za
    sowietów - każda republika zbudowała jeden kwartał Sławutycza i to był
    wyrok na Prypeć.

    Shrek