-
21. Data: 2021-03-07 18:59:50
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 07.03.2021 o 11:26, JDX pisze:
>>> skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
>>> wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
>>> tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.
>>
>> to pewnie jest urban legend "ustawić co 120 stopni".
>>
>> może pisane w nstrukcjach z nadzieją, że rozcięcia później się spotkają
>> albo będą wędrować współbieżnie i uciekać od siebie a może się zasiedzą
>> ;)
> No trochę jest urban legend. Np. tutaj
> (https://www.ms-motorservice.com/pl/technipedia/post
/montaz-i-demontaz-pierscieni-tlokowych/)
> piszą co 120 stopni, a w serwisówce mojej corsy co 180 stopni. :-)
>
>> Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii
>> cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka.
> Raczej chodzi o lepsze uszczelnienie komory spalania podczas pierwszego
> rozruchu.
>
Raczej o możliwość ręcznego sprawdzenia, PRZED rozruchem, bez użycia
rozrusznika (mniejsze tarcie).
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ
-
22. Data: 2021-03-07 22:15:08
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:
>
>>>>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
>>>>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do
>>>>> cylindra
>>>>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie
>>>>> kompresji
>>>>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania
>>>>> silnika
>>>>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
>>>>
>>>> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
>>>> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
>>>> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
>>>>
>>> Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół
>>> idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na
>>> mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się
>>> obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie
>>> tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.
>>
>> Czyli nie ma położenia równowagi?
>
> ? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia,
> celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.
Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy
największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie
pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów
- zakładając np długotrwałą pracę
ze stałymi obrotami i obciążeniem.
I co wtedy?
Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia
i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były
największe?
Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się
na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni?
Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale
i jest dowolnie ustawiony?
Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga
ustala zamki zawsze na północ?
O to pytam.
-
23. Data: 2021-03-07 22:33:46
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 07.03.2021 o 22:15, cef pisze:
> W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
>> W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:
>>
>>>>>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
>>>>>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do
>>>>>> cylindra
>>>>>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie
>>>>>> kompresji
>>>>>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania
>>>>>> silnika
>>>>>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
>>>>>
>>>>> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
>>>>> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
>>>>> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
>>>>>
>>>> Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół
>>>> idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na
>>>> mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się
>>>> obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie
>>>> tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.
>>>
>>> Czyli nie ma położenia równowagi?
>>
>> ? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów
>> pierścienia, celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.
>
> Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy
> największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie
> pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów
> - zakładając np długotrwałą pracę
> ze stałymi obrotami i obciążeniem.
> I co wtedy?
No jak? :)
> Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia
> i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były
> największe?
> Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się
> na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni?
> Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale
> i jest dowolnie ustawiony?
> Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga
> ustala zamki zawsze na północ?
> O to pytam.
>
A gdzie tam, to losowe ustawienia. Jak pierścień przestanie się obracać
z powodu zapieczenia czy wytarcia po owalu to tak zostanie.
Nie ma przecież takiej opcji, że jeśli szczeliny ustawią się w linii, to
przedmuch jest największy. To bzdura, powielana przez wielu. Ciśnienie
pomiędzy pierścieniami ma obojętne czy to 90 czy 120 stopni przecież :>
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ
-
24. Data: 2021-03-07 23:09:44
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-03-07 o 22:33, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 07.03.2021 o 22:15, cef pisze:
> A gdzie tam, to losowe ustawienia. Jak pierścień przestanie się obracać
> z powodu zapieczenia czy wytarcia po owalu to tak zostanie.
> Nie ma przecież takiej opcji, że jeśli szczeliny ustawią się w linii, to
> przedmuch jest największy. To bzdura, powielana przez wielu. Ciśnienie
> pomiędzy pierścieniami ma obojętne czy to 90 czy 120 stopni przecież :>
OK, pamiętam, że wyciągałem je w kilku kawałkach :-)
-
25. Data: 2021-03-08 12:07:01
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 07.03.2021 o 10:37, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze:
>
>>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
>>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
>>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
>>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
>>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
>>
>> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
>> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
>> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
>>
> Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie.
> Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do
> korbowodu. Przy zużytym silniku idzie to oglądać na dolnej części
> cylindra, że otwór nie jest okrągły lecz owalny.
Podobno w f1 tłok też jest owalny kiedy jest zimny.
I dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury staje się okrągły.
Między innymi dlatego taką formułe odpala się dopiero po nagrzaniu
silnika do odpowiedniej temperatury.