-
1. Data: 2021-03-06 12:52:48
Temat: Pierścień tłoka
Od: robot <r...@o...pl>
Dzień dobry.
Mam pytanie.
Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?
-
2. Data: 2021-03-06 13:11:57
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:60436d10$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:
> Dzień dobry.
> Mam pytanie.
> Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?
tak
--
Piter
#ZawszeGratem
-
3. Data: 2021-03-06 14:51:21
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 06 Mar 2021 12:11:57 GMT, PiteR napisał(a):
> in <news:60436d10$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
> user robot pisze tak:
>
>> Dzień dobry.
>> Mam pytanie.
>> Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?
>
> tak
Ale nie w silnikach dwusuwowych.
--
Jacek
-I hate haters-
-
4. Data: 2021-03-06 15:31:16
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: robot <r...@o...pl>
W dniu 06.03.2021 o 13:11, PiteR pisze:
> in <news:60436d10$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
> user robot pisze tak:
>
>> Dzień dobry.
>> Mam pytanie.
>> Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?
>
> tak
>
Dzięki.
Jeszcze jedna rzecz mnie frapuje.
Tam gdzie pierścień jest przecięty, tam cały czas jest szczelina.
wszystkie pierścienie są przecięte.
Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest rozwiązane?
-
5. Data: 2021-03-06 15:46:18
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:60439235$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:
> Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest
> rozwiązane?
W idealnym świecie pierścień się wydłuża od temperatury
ale na tyle żeby nigdy się nie dotknął końcami.
--
Piter
#ZawszeGratem
-
6. Data: 2021-03-06 17:51:39
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 06.03.2021 o 15:31, robot pisze:
> Tam gdzie pierścień jest przecięty, tam cały czas jest szczelina.
> wszystkie pierścienie są przecięte.
> Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest rozwiązane?
Odma.
https://www.autocentrum.pl/motoslownik/odma/
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ
-
7. Data: 2021-03-07 01:58:34
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-03-06 15:31, robot wrote:
[...]
> Jeszcze jedna rzecz mnie frapuje.
> Tam gdzie pierścień jest przecięty, tam cały czas jest szczelina.
> wszystkie pierścienie są przecięte.
> Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest rozwiązane?
Spaliny zawsze, w mniejszym bądź większym stopniu, przedostają się z
komory spalania do skrzyni korbowej bo ani pierścienie idealnie nie
uszczelniają ani sam tłok dokładnie nie przylega do gładzi cylindra (bo
nie może, inaczej by się zatarł). Rolę doszczelniającą pełni tutaj olej
silnikowy. Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni (nie dotyczy dwusuwów,
których tłoki mają zabezpieczenia przed obrotem pierścieni).
-
8. Data: 2021-03-07 02:01:24
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2021-03-06 14:51, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Sat, 06 Mar 2021 12:11:57 GMT, PiteR napisał(a):
>
>> in <news:60436d10$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
>> user robot pisze tak:
>>
>>> Dzień dobry.
>>> Mam pytanie.
>>> Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?
>>
>> tak
>
> Ale nie w silnikach dwusuwowych.
>
Swoją drogą ciekawe, dlaczego w czterosuwach tak nie jest? Bo nie ma
potrzeby, więc po co komplikować wytwarzanie tłoków?
-
9. Data: 2021-03-07 07:55:32
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-03-07 o 01:58, JDX pisze:
> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
-
10. Data: 2021-03-07 08:06:01
Temat: Re: Pierścień tłoka
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sun, 7 Mar 2021 02:01:24 +0100, JDX napisał(a):
> On 2021-03-06 14:51, Jacek Maciejewski wrote:
>> Dnia Sat, 06 Mar 2021 12:11:57 GMT, PiteR napisał(a):
>>
>>> in <news:60436d10$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
>>> user robot pisze tak:
>>>
>>>> Dzień dobry.
>>>> Mam pytanie.
>>>> Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?
>>>
>>> tak
>>
>> Ale nie w silnikach dwusuwowych.
>>
> Swoją drogą ciekawe, dlaczego w czterosuwach tak nie jest? Bo nie ma
> potrzeby, więc po co komplikować wytwarzanie tłoków?
W dwusuwach pierścień pływający zahaczałby końcami o krawędzie okienek
wlotowych czy wylotowych, dlatego jego położenie się stabilizuje
niewielkim bolcem. W czterosuwach nie ma okienek.
--
Jacek
-I hate haters-