eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierścień tłokaRe: Pierścień tłoka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netco
    logne.de!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
    POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Pierścień tłoka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <60436d10$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60439235$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <6044253e$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <604478e2$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <60449ec8$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <6044b2ea$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <60451389$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 7 Mar 2021 22:15:08 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <60451389$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <6045425a$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1615151706 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 542 80.53.118.49:59223
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692248
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
    > W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:
    >
    >>>>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
    >>>>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do
    >>>>> cylindra
    >>>>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie
    >>>>> kompresji
    >>>>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania
    >>>>> silnika
    >>>>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
    >>>>
    >>>> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
    >>>> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
    >>>> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
    >>>>
    >>> Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół
    >>> idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na
    >>> mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się
    >>> obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie
    >>> tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.
    >>
    >> Czyli nie ma położenia równowagi?
    >
    > ? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia,
    > celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.

    Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy
    największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie
    pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów
    - zakładając np długotrwałą pracę
    ze stałymi obrotami i obciążeniem.
    I co wtedy?
    Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia
    i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były
    największe?
    Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się
    na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni?
    Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale
    i jest dowolnie ustawiony?
    Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga
    ustala zamki zawsze na północ?
    O to pytam.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: