-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netco
logne.de!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Pierścień tłoka
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <60436d10$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<60439235$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
<6044253e$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<604478e2$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<60449ec8$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<6044b2ea$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
<60451389$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 7 Mar 2021 22:15:08 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <60451389$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 48
Message-ID: <6045425a$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1615151706 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 542 80.53.118.49:59223
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692248
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:
>
>>>>> Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
>>>>> cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do
>>>>> cylindra
>>>>> ,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie
>>>>> kompresji
>>>>> podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania
>>>>> silnika
>>>>> zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni
>>>>
>>>> Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
>>>> i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
>>>> które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?
>>>>
>>> Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół
>>> idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na
>>> mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się
>>> obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie
>>> tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.
>>
>> Czyli nie ma położenia równowagi?
>
> ? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia,
> celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.
Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy
największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie
pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów
- zakładając np długotrwałą pracę
ze stałymi obrotami i obciążeniem.
I co wtedy?
Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia
i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były
największe?
Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się
na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni?
Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale
i jest dowolnie ustawiony?
Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga
ustala zamki zawsze na północ?
O to pytam.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.03.21 22:33 LordBluzg(R)
- 07.03.21 23:09 cef
- 08.03.21 12:07 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod