  • 11. Data: 2021-03-07 09:18:26
    Temat: Re: Pierścień tłoka
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 06.03.2021 o 15:46, PiteR pisze:
    > in <news:60439235$0$530$65785112@news.neostrada.pl>

    > W idealnym świecie pierścień się wydłuża od temperatury
    > ale na tyle żeby nigdy się nie dotknął końcami.

    To teraz rozumiem czemu jest ważne żeby te krawędzie przecięcia były
    równoległe.

    pozdro

  • 12. Data: 2021-03-07 09:51:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-03-07 08:06, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    [...]
    > W dwusuwach pierścień pływający zahaczałby końcami o krawędzie okienek
    > wlotowych czy wylotowych, dlatego jego położenie się stabilizuje
    > niewielkim bolcem. W czterosuwach nie ma okienek.
    Wiem dlaczego tak jest w dwusuwach, ale zastanawia mnie dlaczego tak się
    nie robi w czterosuwach, skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
    wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
    tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.

  • 13. Data: 2021-03-07 10:03:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Mar 2021 09:51:07 +0100, JDX napisał(a):

    > Wiem dlaczego tak jest w dwusuwach, ale zastanawia mnie dlaczego tak się
    > nie robi w czterosuwach,
    Bo to zbędne.

    >skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
    > wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
    > tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.
    1. Co ma wspólnego zachodzenie zamków zwłaszcza przy wkładaniu z
    stabilizacją położenia pierścieni?
    2. Niby dlaczego przy wkładaniu tłoków zamki mają nie zachodzić? Wręcz
    przeciwnie, muszą dokładnie zachodzić.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 14. Data: 2021-03-07 10:37:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze:

    > Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
    > i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
    > które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?

    Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie.
    Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do
    korbowodu. Przy zużytym silniku idzie to oglądać na dolnej części
    cylindra, że otwór nie jest okrągły lecz owalny. Pierścienie na tłoku
    zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego
    pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na
    ścieranie. Ma to też związek z "honowaniem" cylindra
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Honowanie
    Gdzie:"Narzędzie wykonuje ruch obrotowy i posuwisto-zwrotny" robiąc coś
    na kształt "gwintu". Dodatkowo, obracające się pierścienie na tłoku
    zapewniają nieosadzanie się nagaru w rowkach tłoka, co mogłoby
    doprowadzić do zapieczenia pierścieni. Wszystko to ma na celu
    zwiększenie trwałości układu tłokowego. W dwusuwach wygląda to jednak
    inaczej i trwałość silnika dwusuwowego jest znacznie mniejsza.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 15. Data: 2021-03-07 10:40:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:604493ff$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

    > skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
    > wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
    > tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.

    to pewnie jest urban legend "ustawić co 120 stopni".

    może pisane w nstrukcjach z nadzieją, że rozcięcia później się spotkają
    albo będą wędrować współbieżnie i uciekać od siebie a może się zasiedzą
    ;)

    Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii
    cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 16. Data: 2021-03-07 10:42:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-03-07 10:03, Jacek Maciejewski wrote:
    [...]
    > 1. Co ma wspólnego zachodzenie zamków zwłaszcza przy wkładaniu z
    > stabilizacją położenia pierścieni?
    > 2. Niby dlaczego przy wkładaniu tłoków zamki mają nie zachodzić? Wręcz
    > przeciwnie, muszą dokładnie zachodzić.
    Mam na myśli to, że zamki poszczególnych pierścieni mają być względem
    siebie przesunięte. Zapewne chodzi o dodatkowe uszczelnienie komory
    spalania zanim olej nie powchodzi we wszelakie szczeliny (np. zamki) i
    ich nie uszczelni.

  • 17. Data: 2021-03-07 11:01:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 7 Mar 2021 10:42:48 +0100, JDX napisał(a):

    > Mam na myśli to, że zamki poszczególnych pierścieni mają być względem
    > siebie przesunięte.

    Acha, jasne. Niektóre pierścienie mają zamki schodkowe, stąd moje
    zdziwienie że nie miały by zachodzić :) A tobie chodzi o przesunięcie
    zamków różnych pierścieni.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 18. Data: 2021-03-07 11:26:55
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-03-07 10:40, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > może pisane w nstrukcjach z nadzieją, że rozcięcia później się spotkają
    > albo będą wędrować współbieżnie i uciekać od siebie a może się zasiedzą
    No trochę jest urban legend. Np. tutaj
    (https://www.ms-motorservice.com/pl/technipedia/post
    /montaz-i-demontaz-pierscieni-tlokowych/)
    piszą co 120 stopni, a w serwisówce mojej corsy co 180 stopni. :-)

    > Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii
    > cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka.
    Raczej chodzi o lepsze uszczelnienie komory spalania podczas pierwszego
    rozruchu.

  • 19. Data: 2021-03-07 12:03:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-03-07 o 10:37, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego
    > pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na

    Czyli nie ma położenia równowagi?

  • 20. Data: 2021-03-07 18:55:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:

    > Czyli nie ma położenia równowagi?

    ? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia,
    celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>