  • 11. Data: 2009-12-03 08:04:03
    Temat: Re: Photoshop CS4 - jaki sprzęt dla niego?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek pisze:
    > Pamiętam, jak pojawiła sie CS4 to użytkownicy CS3 "opluli" tego nowego
    > PS jako "niewypał".

    To legendy, cs4 ma tylko wieśniackie ''mackowe'' naleciałości
    interfejsu, ale do wyłączenia. Za to nareszcie po piętnastu latach
    interpoluje to, co widać.

    > Praca na sprzęcie podanym jako "wymagana
    > konfiguracja" dla PS CS4, była "treningiem cierpliwości". Wiem, że
    > bywalcy tej grupy są doświadczonymi użytkownikami tego oprogramowania,
    > dlatego zwracam się do Państwa o podpowiedź jak skonfigurowany sprzętowo
    > PC-et i z jakim systemem operacyjnym będzie wystarczający dla pracy z
    > tym programem.

    Nie ma sensu aż tak przesadzać jak tu piszą. Dwurdzeniowe 3GHz daje mi
    radę na tyle, że nie chce mi się przesiadać, a 6GB (w tym trzy ramdysk)
    obsłuży wszystko. Imo ten ramdysk jest lepszym pomysłem od 64 bitów bez
    ramdysku. Jakaś karta z opengl.
    System oczywiście XP lite, taki co w 20 sekund wstaje.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-12-03 08:58:47
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > ramdysku. Jakaś karta z opengl.
    > System oczywiście XP lite, taki co w 20 sekund wstaje.

    IMO 64 Bit i 8GB ma wiekszy sens bez zadnych ramdyskow + wyłączony swap
    o ile pracuje sie na normalnych plikach z aparatu nawet 30 Mpix. To wszystko
    na win7 postawione nawet na SSD 32Gb za 400zl i tez wstaje 20 sek :) bez
    zadnego wydziwiania z XP litami :)

    Roger

  • 13. Data: 2009-12-03 09:08:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > IMO 64 Bit i 8GB ma wiekszy sens bez zadnych ramdyskow + wyłączony swap
    > o ile pracuje sie na normalnych plikach z aparatu nawet 30 Mpix.

    RAMdysk ma ta zalete, ze nie tylko PS go uzyje.

    Mozna sie zdziwic jak niektore programy rwa do przodu gdy skieruje sie ich
    pliki tymczasowe / tym podobne na RAMdysk. Sama wieksza ilosc RAMu
    nie daje takiego efektu.

  • 14. Data: 2009-12-03 09:09:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Roger from Cracow napisał(a):

    > IMO 64 Bit i 8GB ma wiekszy sens bez zadnych ramdyskow + wyłączony swap

    Hmm... To chyba zalezy od aplikacji bo sa i takie, ktore bez swap-a nie
    rusza ;) Generalnie to jak masz takie mozliwosco to zrob jakis test typu
    porownawczego na 64 bit:
    8gb ramu
    vs
    4gb ramu + 4gb swap
    vs
    8gb ram + 8gb ready boost
    vs
    8gb ram + 4gb ready boost
    vs
    4gb ram + 4gb swap + 4gb ready boost

    j.

  • 15. Data: 2009-12-03 09:21:44
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-03 09:04:03 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > To legendy, cs4 ma tylko wieśniackie ''mackowe'' naleciałości interfejsu,

    Jak już, to "wieśniackie adobowskie".

    > Za to nareszcie po piętnastu latach interpoluje to, co widać.

    Heu?

    > Nie ma sensu aż tak przesadzać jak tu piszą. Dwurdzeniowe 3GHz daje mi
    > radę na tyle, że nie chce mi się przesiadać,

    Śmiem nawet twierdzić, że już dla 4-5 letnich kompów obróbka w PS zdjęć
    10-15 MPx nie jest żadnym wyzwaniem.

    > a 6GB (w tym trzy ramdysk) obsłuży wszystko.

    Dla amatora - overkill.

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-12-03 09:27:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 10:21:44 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Dla amatora - overkill.

    W zasadzie dla amatora w ogóle PS CS4 to jest overkill.

  • 17. Data: 2009-12-03 09:35:06
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    >
    > Mozna sie zdziwic jak niektore programy rwa do przodu gdy skieruje sie ich
    > pliki tymczasowe / tym podobne na RAMdysk. Sama wieksza ilosc RAMu

    nie szukalem ale zapewne da sie RAM disk odpalic rowniez i na win 7 jak
    komus jest potrzebny do szczescia lub bedzie to kwestia chwili. Pytanie
    tylko po co ? Mam w tej chwili szybkiego lopeza nawet jak pracuje na
    otwartym lightroomie + ps + w tle poczta i firefox. Nie przyszlo mi do
    glowy sprawdzac jak duzy robi się swap pod PSem w czasie pracy na
    plikach z 5D ale zrwoce na to uwage. Zreszta swap mojego PSa siedzi
    na dysku SSD wiec na pewno jest wyraznie szybszy od HDD i tak.
    Ale tutaj przyznam racje gdyby ominac jeszcze tego SSD i dać dla PS
    z 1,5Gb ramu to by pewnie bylo odrobine szybciej. Zreszta dla szopa
    mam przeznaczone 3Gb pamieci operacyjnej watpie zeby mu byl
    potrzebny jakos specjalnie swap w takiej konfiguracji.

    Roger

  • 18. Data: 2009-12-03 09:38:13
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Hmm... To chyba zalezy od aplikacji bo sa i takie, ktore bez swap-a nie
    > rusza ;) Generalnie to jak masz takie mozliwosco to zrob jakis test typu
    > porownawczego na 64 bit:

    no ja u siebie nie mialem sytuacji zeby byl potrzebny swap.
    Na pewno nie do gier, offica, adoba, www, poczty. Moze przy
    obrobce filmow ?

    Nie mam takich mozliwosci i mi sie nie chce. Od przesiadki
    na win 7 64bit z 8GB ramu i systemie na SSD bez swapa mam
    tak szybki komputer, ze kompletnie mi sie nie chce szukac
    innych sposobow na jego przyspieszenie. Wszystko dziala
    idelanie.

    Roger

  • 19. Data: 2009-12-03 09:52:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Jak już, to "wieśniackie adobowskie".

    Jeden pies ;)

    > Heu?

    Koniec pikselozy w resajzach na ekranie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /duszno mi, codziennie głupota mnie zabija, wszędzie jej pełno, ratunku!/

  • 20. Data: 2009-12-03 09:59:34
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-03 10:27:00 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > W zasadzie dla amatora w ogóle PS CS4 to jest overkill.

    Owszem, ale za to +10 pkt do lansu w towarzystwie ;-)

    de Fresz