  • 1. Data: 2011-03-21 19:16:20
    Temat: Pentax K5 Grip
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Witam grupowiczów.

    Zamiennik czy oryginał?

    Różnica w cenie znaczna.
    Co tracę w zamienniku, co zyskuję z oryginałem?

    JD

  • 2. Data: 2011-03-21 20:50:00
    Temat: Re: Pentax K5 Grip
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam grupowiczów.
    >
    > Zamiennik czy oryginał?
    >
    > Różnica w cenie znaczna.
    > Co tracę w zamienniku, co zyskuję z oryginałem?

    Nie wiem, jak z orginałem ale do K-7 mam Phottiksa i jest świetnny. Bardzo
    dobrze przylega, wykonany jest z niemal identycznego tworzywa, co body.
    Naprawdę solidny, jedyny mankament to inaczej działające kółko - jest
    głębiej osadzone niż to w gripie aparatu. Z drugiej strony działa bez
    zarzutu, więc nie ma problemu. Cena do jakości - bezkonkurencyjna.

  • 3. Data: 2011-03-22 18:39:18
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-21 21:50, Rabbit McCroolick wrote:

    > Nie wiem, jak z orginałem ale do K-7 mam Phottiksa i jest świetnny. Bardzo
    > dobrze przylega, wykonany jest z niemal identycznego tworzywa, co body.

    Phottix naprawdę robi uszczelniane, magnezowe gripy? Jak nie tak dawno
    szukałem to niestety były tylko plastikowe wydmuszki i niestety musiałem
    kupić systemowy, bo tamtemu nie ufałem :/

    > Naprawdę solidny, jedyny mankament to inaczej działające kółko - jest
    > głębiej osadzone niż to w gripie aparatu. Z drugiej strony działa bez
    > zarzutu, więc nie ma problemu. Cena do jakości - bezkonkurencyjna.

    Niższa cena w większści przypadków jest nie bez powodu. Oglądałem jeszcze
    dwa inne gripy i jak dla mnie wszystkie miały mega wadę w postaci braku
    uchwytu na pasek. W sumie to po namyśle uznałem, że to bardzo rozsądna
    decyzja przy ich delikatności. Gripy systemowe są same z siebie odlewami
    magnezowymi i tam tego problemu po prostu nie ma.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 4. Data: 2011-03-23 14:15:35
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
    > On 2011-03-21 21:50, Rabbit McCroolick wrote:

    > Phottix naprawdę robi uszczelniane, magnezowe gripy?

    Nie

    > Jak nie tak dawno szukałem to niestety były tylko plastikowe wydmuszki i
    > niestety musiałem
    > kupić systemowy, bo tamtemu nie ufałem :/

    Zależy czego szukałeś. Dla mnie solidny plastik w zupełności wystarcza, tak
    jak nie potrzebję Sonima by mieć telefon, czy Humvee, by dojeżdżać do pracy.

    > Niższa cena w większści przypadków jest nie bez powodu.

    Nie spodziewasz się chyba, że są tu ludzie nieświadomi tego faktu? Niemniej
    są zamienniki i "zamienniki", można zpłacić mniej więcej te same pieniądze
    zaróno za kompletną tandetę i za coś, co działa poprawnie i jest dobrze
    wykonane, choć ustępuje orginałowi, no bo, gdyby nie ustępowało, to... no
    właśnie.

  • 5. Data: 2011-03-23 16:57:55
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" napisał w wiadomości grup

> [...]

    zaróno za kompletną tandetę i za coś, co działa poprawnie i jest dobrze
    wykonane, choć ustępuje orginałowi, no bo, gdyby nie ustępowało, to... no

    Właśnie chciałem się dowiedzieć czy i w czym ustępuje.
    Od Dominika sie dowiedziałem (podejrzewałem, to co napisał)
    ale Tobie też dziękuję za informację.

    JD

  • 6. Data: 2011-03-23 20:17:49
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-23 15:15, Rabbit McCroolick wrote:
    > Nie

    W takim razie marnujesz najlepszą zaletę puszki tym gripem :(
    Co gorsza w najbardziej drażliwym punkcie, czyli przy zasilaniu.

    > Zależy czego szukałeś. Dla mnie solidny plastik w zupełności wystarcza, tak
    > jak nie potrzebję Sonima by mieć telefon, czy Humvee, by dojeżdżać do pracy.

    Zgadza się, ale są elementy, których nie warto łączyć, mimo tego, że niby
    pasują do siebie. Np. jak kupisz super aparat i postawisz go na
    niestabilnym, acz tanim statywie to wiele ryzykujesz. Z gripem jest
    podobnie, trzeba sobie to dobrze przemyśleć, czy warto i czy zamiennik
    wystarcza.

> [...]
    > zaróno za kompletną tandetę i za coś, co działa poprawnie i jest dobrze
    > wykonane, choć ustępuje orginałowi, no bo, gdyby nie ustępowało, to... no

    Najlepiej podotykać i porównać je w sklepie, a potem zdecydować czy za
    różnicę w cenie godzimy się np. na brak uszczelnienia. Te zamienniki są
    ładnie spasowane, ale to jednak nie to. Jeśli użytek jest okazjonalny to
    pewnie warto przyoszczędzić, a jak grip na stałe to lepiej mieć tę pewność
    i solidność na codzień.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2011-03-23 21:46:52
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > W takim razie marnujesz najlepszą zaletę puszki tym gripem :(
    > Co gorsza w najbardziej drażliwym punkcie, czyli przy zasilaniu.

    Daj spokój. Musiałbym ją moczyć w błocie przez co najmniej dzień, by
    cokolwiek tam się dostało.

    > Np. jak kupisz super aparat i postawisz go na
    > niestabilnym, acz tanim statywie to wiele ryzykujesz.

    Tak jakby z porządnego nie zdarzały się upadki. Jak zwykle największym
    szkodnikiem jest człowiek.

    > Z gripem jest podobnie, trzeba sobie to dobrze przemyśleć, czy warto i czy
    > zamiennik
    > wystarcza.

    Dokładnie. Tobie Phottix nie pasuje. Ja uważam, że dla mnie jest
    wystarczający i właśnie u mnie zamonotowany jest na stałe od wielu miesięcy.
    Nic złego się nie dzieje, a zatem dobrze chyba przemyślałem zakup.

    > Najlepiej podotykać i porównać je w sklepie, a potem zdecydować czy za
    > różnicę w cenie godzimy się np. na brak uszczelnienia.

    A propos uszczelnienia. Czy to naprawdę taki problem nawet samemu wyciąć
    sobie uczelkę pod gniazdo zasilania i komory akumulatorów? IMHO nie i jeśli
    ktoś faktycznie tego potrzebuje to sobie może za 10 gr + 10 min. pracy
    zrobić. Satysfakcja gwarantowana i ładnych parę setek w kieszeni. No chyba,
    że te setki rozpychają zbytnio nasze kieszenie, lub lubimy zasnobować, to
    wtedy ten typ satysfakcji nie wchodzi w rachubę.

    > Jeśli użytek jest okazjonalny to pewnie warto przyoszczędzić,

    Otóż to.

    > a jak grip na stałe to lepiej mieć tę pewność i solidność na codzień.

    Ja go mam na stałe, ale nie tarabanię się na co dzień z lustrem.

    Pozdrav

  • 8. Data: 2011-03-24 00:17:04
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-23 22:46, Rabbit McCroolick wrote:
    > Daj spokój. Musiałbym ją moczyć w błocie przez co najmniej dzień, by
    > cokolwiek tam się dostało.

    Nieraz argumentowałeś, że solidna i uszczelniana puszka to bezstresowe
    używanie, tymczasem po prostu się dziwię, jak dokładasz jej piętę
    achillesową.
    Moczyć, nie moczyć, kłócił się nie będę, wilgoć potrafi wyjątkowo wrednie
    dostawać się w drażliwe miejsca.

    > Tak jakby z porządnego nie zdarzały się upadki. Jak zwykle największym
    > szkodnikiem jest człowiek.

    Zupełnie się z tym nie zgodzę - tani statyw + solidny sprzęt to wiele
    większa szansa na nieszczęście. Malutki, lekki kompakcik nawet jak się
    wywali z takiego to nie z tak wielką siłą przywali w ziemię.

    > Dokładnie. Tobie Phottix nie pasuje. Ja uważam, że dla mnie jest
    > wystarczający i właśnie u mnie zamonotowany jest na stałe od wielu miesięcy.
    > Nic złego się nie dzieje, a zatem dobrze chyba przemyślałem zakup.

    U mnie też się sprawdziło, tzn. grip całkiem solidnie przypadkiem dostał i
    ma głęboką szramę, jestem pewien że phottiksowy by tego nie wytrzymał.
    Zresztą jak wspominałem ten grip dla mnie odpadł za wykonanie i brak
    solidności, nie mógłbym z pewnością używać go z paskiem. Głównie dlatego
    wtedy dokładałem.

> [...]
    > że te setki rozpychają zbytnio nasze kieszenie, lub lubimy zasnobować, to
    > wtedy ten typ satysfakcji nie wchodzi w rachubę.

    Na dobrą sprawę to gripa sobie można ulepić :)
    http://pentaxlife.com/handmade-grip-for-k100d

    A tak na poważniej to niestety wątpię, byś zbliżył się do tego co oferuje
    firmowy grip w tym zakresie:
    http://img192.imageshack.us/img192/2189/pentaxk7seal
    s.jpg
    To że grip łączy się niewielkim gniazdem nie znaczy, że wystarczy to
    uszczelnić, bo jak woda dostanie się do akumulatorów to grip może
    zaserwować puszce dość niemiły prąd.

    > Otóż to.
    > Ja go mam na stałe, ale nie tarabanię się na co dzień z lustrem.

    Też nie łażę z tym na codzień i bez powodu, ot za ciężkie :)
    Ale jak już wybieram się na plener czy coś.. :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564