  • 141. Data: 2010-01-23 20:02:57
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał:

    > No co? Maluch na takiej jednej odpala bez problemu, a na dwóch i mondeo da
    > radę ;-)
    >[...]

    Raczej nie ma szans - nawet na 10. Zauważ, że przy prądzie 1000mA pojemnisć
    spada ok. 10x - do 2700mAh. Podejrzewam, że prądu wystarczajacego do
    zakręcenia rozrusznikiem nawet przez kilka sekund nie da się z takeigo
    oigniwa wyciągnąć. To są ogniwa pzreznaczone do długotrwałego zasilania
    urządzeń o niewielkim pobozre prądu - i wtedy faktycznie ich żywotność moze
    zadziwiać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 142. Data: 2010-01-23 21:29:25
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oigniwa wyciągnąć. To są ogniwa pzreznaczone do długotrwałego zasilania
    > urządzeń o niewielkim pobozre prądu - i wtedy faktycznie ich żywotność

    No i właśnie dlatego była emotikonka :-)

    --
    Yogi(n)

  • 143. Data: 2010-01-26 00:25:03
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-21 21:39, Czarek wrote:
    > Niektórzy już te akumulatorki i ładowarkę mają. Wtedy to nie problem.
    > Chociaż faktycznie nie obraził bym się, jakby te akumulatorki i
    > ładowarkę dodali.

    Mało kto ma porządną ładowarkę i porządne akumulatory. Niestety. Do
    ładowania bateryjek do autka dla dziecka byle chłam się nada.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 144. Data: 2010-01-26 00:43:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-21 09:24, Marek Wyszomirski wrote:
    > Jeśli ktoś wypowiada sie na temat skuteczności stabilizacji a nie
    > przyłożył się do trzymania porządnie aparatu podczas jej sprawdzania, to
    > coś jest nie tak - z testujacym a nie ze stabilizacją...

    To nie tak że testujący automatycznie przykładają się mniej. Po prostu są
    mniej przyzwyczajeni do danego aparatu i z pewnością nie zrobią to jak Ty,
    który po pierwsze używasz korpusu od lat, a po drugie ogólnie potrafisz
    ocenić kiedy jakie środki musisz powziąć by uzyskać najlepsze efekty
    (wdech, zupełnie nieruchoma postawa itd).
    Uważam, że stabilizacja działa lepiej dla mniejszych drgań, tzn. o ile nie
    wprowadzisz tej drugiej składowej to możesz osiągnąć naprawdę świetne
    rezultaty. Sam nie do każdego zdjęcia tak się przykładam jak bym mógł, ale
    jak chciałem to na szerokim kącie byłem w stanie uzyskać nieporuszone
    kilka sekund.

    > Co do rozmiaru korpusu - na pewno istnieje pewien optymalny ciężar przy
    > którym dany użytkownik w danych warunkach uzyska najdłuższe czasy bez
    > poruszenia. Ale... spodziewam się, że te czasy będą wtedy najdłuższe
    > zarówno z jak i bez stabilizacji. Jeśli będziemy mierzyli skuteczność
    > stabilizacji jako stosunek najdłuższych czasów ze stabilizacją i bez
    > stabilizacji przy których uzyskujemy określony procent zdjęć o
    > akceptowalnej ostrości to spodziewam się niezbyt silnej zależności tak
    > zdefiniowanej skuteczności od masy korpusu.

    No właśnie wątpię czy to tak prosta zależność. Podobnie wyżej mógłbym
    powiedzieć, że skoro testujący nie przykłada się do zdjęć z stabilizacją i
    bez to różnica w czasach da realny zysk stabilizacji. Ale jak wspominałem
    wyżej tak niekoniecznie musi być.

    > Zgadza się. Zrobienie miarodajnych testów jest sprawą trudną. Dlatego
    > bardziej wierzę opiniom posiadaczy aparatów danego systemu niż testerom
    > którzy w krótkim czasie musieli ocenić dzialanie sprzętu wypożyczonego
    > od producenta czy dystrybutora.

    W jednym i drugim jest ziarno prawdy IMO. W drugim przypadku czasem jednak
    przyćmione przez fanatyzm, więc na to trzeba brać zdecydowaną poprawkę.
    Co do testów stabilizacji to doskonale sobie zdaję sprawę z tego, że to
    niezmiernie trudny temat i bez cudownej recepty na wynik. Dlatego też nie
    przejmuję się pojedynczym testem i pojedynczą opinią. Jak natomiast w
    kilku testach widać ogólnie słabą ocenę to jednak daje do myślenia. K-x
    został w tym względzie ocenioniony bardzo słabo w każdym review którego
    czytałem.

    > I wyjdzie lepiej zarówno na Sony, jak i na Canonie czy Pentaxie. Dlatego
    > osoba która na co dzień używa Canona a Pentaxa wzięła na chwilę do ręki
    > może odnieść mylne wrażenie, że w tym ostatnim stabilizacja działa
    > słabo. A testerzy prawdopodobnie najczęściej prywatnie używają Canona
    > lub Nikona...

    Z całym szacunkiem, ale nie doszukiwałbym się tak delako idących wniosków.
    Taki test to tylko jakiś sygnał, że jest lepiej lub gorzej. Te same osoby
    testują kilka korpusów i kilka szkieł z stabilizacją więc można zestawić
    wyniki i relatywnie coś porównać. Zapewne swojej marce testujący
    podciągnie nie tylko przyzwyczajeniem, ale też i dumą, bo akurat używa
    tego i tamtego. Jak producent dodatkowo zamydli oczy marketingowymi
    bajaniami o super jakości nowego systemu to jeszcze tym bardziej ktoś się
    sugerował będzie (no chyba że mu nie w smak to będzie to obalał na siłę).
    No i jeszcze dochodzi czynnik $ przy niektórych review i serwisach.
    Tak czy inaczej jak widać temat jest spory, ale jak ocena się powtarza w
    kilku testach to trudno uznawać że wszystkie jakoś bardzo kłamią.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 145. Data: 2010-01-26 00:57:54
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-21 10:38, Yogi(n) wrote:
    > Mam k10d a żona ma k-x'a. Stabilizacja w k-x działa lepiej, znacząco
    > lepiej. Przyzwyczajony jestem do k10d. Podpinałem te same obiektywy.
    > Oczywiście przy krótkich ogniskowych róznice są pomijalne/niezauważalen.
    > Widać je jednak wyraźnie przy ogniskowych 300 mm - jednym i drugim
    > aparatem robiłem te same ujęcia w tych samych warunkach - właśnie po to
    > by porównać.

    Zadziwiające jest to co piszesz, bo jakoś w testach to nie wychodzi, ale
    jeśli testowałeś na 300mm, to po prostu pewnie dlatego, bo testy raczej
    robione są z krótszymi ogniskowymi (najdłuższa ogniskowa w takim teście
    jaką widziałem to 200mm, a i to po to by udowodnić, że stabilizacja
    matrycowa przy całkiem długich ogniskowych nie jest gorsza).

    > Napisze jeszcze raz: K-x ma stabilizację lepszą od k10d. Niezależnie od
    > tego jakich agrumentów użyją optyczni, zwolennicy nikona czy piewcy
    > olympusa. Nie porównuję do innych systemów, nie odnosze do konkurencji -
    > porównuję aparaty tego samego poducenta z dwóch różnych półek i innych
    > "epok".

    Ale zapominasz o tym drobiazgu - że to na ogniskowej 300mm. Kto robi testy
    akurat tak? Byćmoże wynika z tego fakt, że na krótkich ogniskowych k-x
    sobie nie radzi, a na długich k10d? Niestety tego nie wiem, ale też
    jeszcze raz przywołuję testy: dpreview napisało, że na ogniskowej 50mm
    (75mm) skuteczność sięga 1EV. Potrafisz się do tego odnieść?

    > K-x to krok do przodu, zresztą pod innymi względami nawet
    > większy niż w wypadku stabilizacji.

    Musisz zrozumieć, że nie każdy podziela ten entuzjazm. Dla mnie to zwykła
    puszka z swoimi wadami i zaletami. Rozumiem, że wszyscy cenią ją za
    matrycę, ale to zupełnie nie dziwi mając na uwadze tyły jakich narobił
    sobie pentaks w małżeństwie z samsungiem. Najbardziej widać to z k7 -
    jedna z fajniejszych puszek APS-C... i wsadzili do niej starą matrycę,
    która nawet w momencie premiery odstawała na minus.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 146. Data: 2010-01-26 01:09:05
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-21 21:48, Czarek wrote:
    > To faktycznie trudne. Może firmy produkujące akumulatory powinny
    > zaproponować jakiś standard dla aparatów?

    Firmy produkujące akumulatory i tak będą produkować swoje zamienniki. Im
    to też na rękę, że nie kupisz kilku i będziesz miał spokój, tylko do
    każdego urządzenia osobno. Poza tym nawet jak przepłacasz za oryginał czy
    kupujesz w zestawie, to ktośtam na produkcji akumulatorka zarabia.

    > Ale wiekszość jest bardzo podobnych, wręcz ta sama pojemność, ta sama
    > technologia, wymiary podobne, ale mechanicznie nie pasuje. Bo chodzi o
    > wyciagniecie kasy od klienta. Dlatego ja nie twierdzę, że powinien być 1
    > typ, ale kilka.

    Owszem jest, ale:
    + trzeba by się dogadać
    + podzielić $
    + znosić ograniczenia standardu
    + znosić konkurencję

    Tak jak jest będzie bardzo długo i nie ma co marzyć o zmianie. Niestety
    fakty są brutalne. Żeby coś się zmieniło w kierunku standardu musiałoby
    coś zmienić się w samych warunkach dla akumulatorów. Np. jak się okaże, że
    nowe ogniwa alkoholowe będą znacznie wydajniejsze, ale i znacznie droższe
    to wtedy jest jakaś szansa na unifikacje (właściwie tak samo dla
    ładowarki). Jak tylko jednak zejdzie to do poziomu dzisiejszych cen -
    zaraz namnoży się różnych dziwolągów.

    Zresztą czasem myślę że to dobrze:
    + producent za swój akumulator odpowiada
    + producent robi wszelkie pomiary i miarki do swojego oryginalnego ogniwa
    + producent zapewnia, że z takim ogniwem aparat pracuje bezproblemowo
    + producent najczęściej dołącza zgodną i optymalną ładowarkę
    + producent zapewnia że akumulator pasuje do danego urządzenia

    Ci co klepią zamienniki nie spełniają conajmniej pierwszych czterech
    punktów. Sprytniejsi dają mgliste zapewnienia o połowie z tych. Jak chcesz
    spać spokojnie - musisz kupić drogi oryginał.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 147. Data: 2010-01-26 01:45:34
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-21 08:33, januszek wrote:
    > Dokładnie chodzi o *prawdopodobne* jakies odszumianie przy wlaczonym
    > ISO 1600 lub wyzszym.

    Akurat charakter obrazu na wysokich czułościach bez odszumiania jest
    doskonale znany.

    > Nie prawda. Kazdy producent ma swoj wlasny standard plikow RAW. To
    > optyczni wymyslili sobie, ze raw ma byc surowy (cokolwiek to znaczy).

    Oczywiście, że nie.
    Gdzie ja Ci pisałem coś o optycznych?
    RAW sam w sobie znaczy "surowy" lub "czysty". Jeśli coś po zcyfrowieniu
    działało to mógłbyś to zrobić na komputerze. Nikt jeszcze nie zrobił i nie
    zrobi algorytmu do uzupełniania detali na zdjęciu, za to szereg algorytmów
    potrafi zdjęcie popsuć. Nie wiesz też czy chcę sobie wywołać z szumem
    mniejszym czy większym. Dlatego właśnie jest RAW.
    Zaznaczam jednak że nie jestem przeciwny jakimś dodatkowym technologiom,
    jak np. idei którą wprowadzało sony przy exmorze. Tyle że im to zupełnie
    nie wyszło i na szczęście w wielu aparatach można po prostu wyłączyć.
    Takie techniki wymagają jednak słowa wyjaśnienia.

    > Masz prawo do wlasnej opinii nawet jesli nie ma w tym sensu ;)

    Co za głupoty wypisujesz?
    Wytłumacz czy dla Ciebie off znaczy wyłączony czy rozszerzasz to np. na
    "prawie wyłączony"?

    > Moim zdaniem to sa sprawy zwiazane z kwestiami technicznymi badace
    > wynikiem tego wyscigu na wartosc ISO.

    To że jest to wyścig na iso to doskonale wiem.
    Ale mimo wszystko jestem za tym by nazywać rzeczy po imieniu. Jeśli
    odszumianie jest, to niech to będzie nazwane wedle stanu rzeczy.

    > Wystarczy porownac zdjecie z wlaczonym i analogiczne z wylaczonym aby
    > zobaczyc roznice co sugeruje, ze dana funkcja faktycznie jest dwustanowa
    > czyli wlaczonona/wylaczona. Gdzie jest wiec klamstwo?

    Nieprawda - porównujesz stopień odszumiania, a nie faktyczną obecność lub
    nie działania takiego algorytmu.

    > Tu chodzi o to, ze
    > to co domniemywaja optyczni dzieje sie na innym etapie niz soft w
    > puszce.

    Wybacz - ale chyba nie wiesz jak działa ustalanie czułości.
    Matryca nie ma czegokolwiek do rzeczy dla konkretnej czułości.

    > IMO w ukladzie matrycy wlasnie.

    Jeśli takie coś by zachodziło to:
    + minus za brak możliwości wyłączenia tego
    + minus za brak informacji o tym

    ...ale jak wspominałem to nie tak. Zresztą CMOS jest matrycą cyfrowąm i
    "waga" jest pod każdym pikselem. Jeśli nie byłoby jakichś zmian - szum
    rósł by proporcjonalnie.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 148. Data: 2010-01-26 06:00:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    dominik napisał(a):

    > Oczywiście, że nie.
    > Gdzie ja Ci pisałem coś o optycznych?
    > RAW sam w sobie znaczy "surowy" lub "czysty".

    To Twoja własna opinia? Moim zdaniem mamy tyle koncepcji jaki powinień
    być RAW ile rodzajów rawów. Jedynym jako takim standardem jest DNG.

    > Co za głupoty wypisujesz?
    > Wytłumacz czy dla Ciebie off znaczy wyłączony czy rozszerzasz to np. na
    > "prawie wyłączony"?

    Tłumaczyłem - to co ustawiasz na off jest wyłączone. W testach
    optycznych wyszło, że tam się dzieje coś jeszcze co jest najwyraźniej
    niezależne od odszumiania jakie wykonuje soft aparatu.

    > To że jest to wyścig na iso to doskonale wiem.
    > Ale mimo wszystko jestem za tym by nazywać rzeczy po imieniu. Jeśli
    > odszumianie jest, to niech to będzie nazwane wedle stanu rzeczy.

    Z tego punktu widzenia chyba nie ma ani jednego nowoczenego aparatu, w
    tym segmencie, w którym odszumiania nie ma bo to się dzieje już w
    układzie matryc.

    > Nieprawda - porównujesz stopień odszumiania, a nie faktyczną obecność lub
    > nie działania takiego algorytmu.

    Zrozum: algorytm, ktory wylaczyles nie dziala. Dzieje sie cos innego.

    > Wybacz - ale chyba nie wiesz jak działa ustalanie czułości.
    > Matryca nie ma czegokolwiek do rzeczy dla konkretnej czułości.

    Popatrz na matrycę jak na bardzo skomplikowany zestaw ukladow
    elektronicznych z wlasnym, wewnetrznym, oprogramowaniem a nie tylko
    element swiatłoczuły.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 149. Data: 2010-01-26 06:43:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

> [...]
    > ocenić kiedy jakie środki musisz powziąć by uzyskać najlepsze efekty
    > (wdech, zupełnie nieruchoma postawa itd).

    Sęk w tym, że jeśli testujący ma na co dzień np. Canona to jest
    przyzwyczajony do ergonomii (w tym rónież sposobu trzymania) właśnie tego
    aparatu. I wtedy automatycznie podczs testów Canona mu sie trzyma i
    obsługuje lepiej - co ma wpływ na wyniki testu.

    > [...]
    >
    > No właśnie wątpię czy to tak prosta zależność. [...]

    Nie wiem, czy prosta. Spodziewam się tylko, że niezbyt silna. I zauważ, ze
    spodziewanie nie oznacza pewności.

> [...]
    > kilku testach widać ogólnie słabą ocenę to jednak daje do myślenia. K-x
    > został w tym względzie ocenioniony bardzo słabo w każdym review którego

    Na stabilizację w K10D i K20D też w testach psioczono. Miałem obie te puszki
    i wiem z włąsnego doświadczenia że uzyskuję wyniki znacznie lepsze niż
    opisywane przez testerów. Czy mam z tego wyciągać wniosek, ze jestem
    fanatykiem?;-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 150. Data: 2010-01-27 20:08:52
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-26 07:43, Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > aparatu. I wtedy automatycznie podczs testów Canona mu sie trzyma i
    > obsługuje lepiej - co ma wpływ na wyniki testu.

    Ale w canonie nie testuje stabilizacji w puszce :)
    Zresztą jak ma D3x lub jedynkę to ma się to nijak do jakiegokolwiek
    amatorskiego body :)
    Ale mniejsza o to, w części rację masz :)

    > Nie wiem, czy prosta. Spodziewam się tylko, że niezbyt silna. I zauważ, ze
    > spodziewanie nie oznacza pewności.

    Sęk w tym, że takich czynników jest sporo i w sumie mogą dawać dodatkowo
    całkiem duży błąd.

> [...]
    > i wiem z włąsnego doświadczenia że uzyskuję wyniki znacznie lepsze niż
    > opisywane przez testerów. Czy mam z tego wyciągać wniosek, ze jestem

    Spokojnie :) nie ma co się na siłę przypisywać do grupy prawdziwych
    fanatyków :)
    Myślę że jedna jaskółka wiosny nie czyni. Kto wie jak relatywnie inne
    wyniki uzyskiwałbyś w innych aparatach? :)
    Zresztą jak wiesz nie ma idealnego testu. Są za to testy zrobione w
    podobnych warunkach. Te się troszkę nadają do wyciągania wniosków
    "lepiej/gorzej" :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564