-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 28 Jun 2011 00:03:25 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Parę słów o fotoradarach
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 76
Message-ID: <4e08fe29$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.128.32
X-Trace: 1309212201 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2440 83.11.128.32:26683
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379676
[ ukryj nagłówki ]Ktoś życzliwy (pozdrawiam) znalazł gdzieś przez webowe bramki mój
poprzedni wątek o fotoradarach, odszukał mojego maila i napisał mi kilka
słów o ogólnej sytuacji fotoradarowej.
No więc obecnie jest straszna sraczka pod względem gminnych fotoradarów
spowodowana ogromnymi brakami wpływów z fotoradarów w gminnych budżetach.
Nałożyło się na to kilka spraw i gminy teraz mają poważne problemy
finansowe.
Chodzi o takie małe, biedne gminy którym trafiła się jakaś popularna
droga z dużym natężeniem ruchu, gdzie fotoradarem można było zarobić
istotne dla budżetu kwoty pieniędzy.
Po pierwsze nie doceniono kierowców - bo dawno temu jak gmina kupiła
sobie pierwszy fotoradar to okazało się że jest z tego kupa kasy. No to
gmina kupiła drugi i była druga kupa kasy. To gminy wpadły na pomysł
żeby kupić fotoradarów np. 10 i spodziewały się 10x większej kupy kasy,
a tu się okazało że wpływy nie wzrosły.
Po prostu fotoradary stanęły prawie wszędzie, to ludzie zaczęli jeździć
wolniej.
Do tego z powodu zawirowań prawnych w tym roku (brak rozporządzenia),
przez kilka miesięcy fotoradary leżały w magazynach i nie zarabiały na
siebie. Chociaż co odważniejsze gminy jednak fotoradary wyciągnęły nie
czekając na rozporządzenie.
Teraz wchodzi to nowe rozporządzenie które również wygląda dla nich
problematycznie - fotoradary będą wyraźnie oznakowane (również
przenośne), a w sytuacji kiedy wkładu nie ma w budce oznakowanie musi
być zdjęte albo zasłonięte, podniesiona będzie tolerancja, znikną atrapy
itp. itd.
Czyli kierowcy będą wiedzieć gdzie jest fotoradar, a gdzie nie ma i po
prostu przed nim zwolnią i znowu nie zapłacą.
Problem dla gmin jest poważny, bo gminy uchwalają budżety z
wyprzedzeniem, czyli na obecny rok w gminnych budżetach przewidziane są
duże wpływy z fotoradarów, których to wpływów póki co nie ma.
To są pieniądze już zaplanowane na konkretne wydatki, a czasami nawet
już wydane, no i lepiej żeby się "znalazły", bo jak nie to ktoś zacznie
o te pieniądze pytać.
No i na straże gminne są teraz silne naciski żeby jednak pieniądze się
za wszelką cenę pojawiły.
Stąd mandaty za jakiekolwiek przekroczenia prędkości, do tego można
podobno w niektórych urządzeniach łatwo manipulować konfiguracją kąta
wykonywania zdjęcia w fotoradarze, czym można zawyżać wyniki pomiarów.
Stawianie fotoradarów w dziwnych miejscach, na jakiś niepotrzebnych
ograniczeniach prędkości ciągnących się kilometrami przez pola itp.
Rzeczami takimi jak dokładność urządzenia nikt się nie przejmuje - ważne
żeby wysyłać jak najwięcej mandatów, na jakiekolwiek kwoty.
Przecież prawie nikt nie będzie się trzaskał po sadach o 50zł, a
większość zapłaci i pojedzie dalej.
I jak radzi kolega - jak się chce mieć święty spokój, to przy
fotoradarze jedź o 10km/h mniej niż prędkość dozwolona. Póki co tyle
powinno wystarczyć żeby nie było fotki, jak jedziesz szybciej - ryzykujesz.
Przestrzega też przed opracowanym już pomysłem na nowe rozporządzenie -
bo wymagane jest oznakowanie fotoradarów i likwidacja (zasłonięcie lub
demontaż) oznakowania jak fotoradar nie jest aktywny.
Wystarczy żeby strażnik przez "roztargnienie" zapominał odsłonić znaków
i już kierowcy widząc narzuconą na znak plandekę dadzą się nabrać,
rozpędzą się do 53km/h i będzie można wysyłać mandaty nie uwzględniając
oczywiście żadnych tolerancji, błędów itp., bo po co?
Tu jeszcze tak dla przypomnienia:
http://www.youtube.com/watch?v=NkD0SiW_dTQ&t=3s
I odpowiedź:
http://www.youtube.com/watch?v=qhsptzbjHiE&t=5s
Następne wpisy z tego wątku
- 28.06.11 00:26 Rafał \"SP\" Gil
- 28.06.11 00:39 Tomasz Pyra
- 28.06.11 00:55 RoMan Mandziejewicz
- 28.06.11 01:07 Rafał \"SP\" Gil
- 28.06.11 01:11 Tomasz Pyra
- 28.06.11 01:13 Tomasz Pyra
- 28.06.11 01:16 Rafał \"SP\" Gil
- 28.06.11 01:17 megrims
- 28.06.11 01:19 RoMan Mandziejewicz
- 28.06.11 01:22 Wiktor S.
- 28.06.11 01:31 Tomasz Pyra
- 28.06.11 01:33 Rafał \"SP\" Gil
- 28.06.11 07:23 MarcinJM
- 28.06.11 08:32 Big Jack
- 28.06.11 08:35 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=