    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic DMC-TZ7 vs Canon SX200 is
    Date: Tue, 7 Jul 2009 18:15:43 +0200

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał:

    >[...]
    > Powiedzmy tak: jeśli zastąpić jeden duży piksel dwoma 2x mniejszymi,
    > to one będą osobno bardziej szumiały, ale jeśli się doda wyjście
    > z tych dwóch pikseli (prymitywne przeskalowanie do "pierwotnej"
    rozdzielczości),
    > to wyjdzie na to samo co 1 duży piksel - taki sam sygnał i taki sam szum.
    >
    > Pomijam niuanse wynikacjące z technologii, tzn. te dwa małe piksele
    > bedą pewnie miały jednak ciut mnijeszą sumaryczną powierzchnię niż
    > 1 duży, ale to są niewielkie różnice.
    >[...]

    Włąśnie co do tej niewielkości różnic mam wątpliwości. Przy dążeniu do
    maksymalizacji ilości pikseli na matrycy powierzchnia zajmowana pzrez
    doprowadzenia może stanowić znaczący procent powierzchni całkowitej. Efekt
    może być taki, ze zastąpienie jednego piksela dwoma powoduje, ze każdy z
    nich musi mieć powierzchnię np. 3x mniejszą.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)