  • 1. Data: 2009-07-05 11:39:30
    Temat: UWAGA !!! Skradziono torbę ze sprzętem Olympus
    Od: "mbphoto.pl" <b...@m...pl>

    Witam wszystkich,
    Dziś rano skradziono w Krakowie czarną torbę Olympus E-System z bardzo
    ważną zawartością.
    W środku m.in:
    Obiektyw Zuiko 7-14mm nr 110006915
    Obiektyw Zuiko 40-150 nr 136110844
    Dwie baterie BLM-1
    Dwa komplety 8szt akumulatorów Sanyo Enoloop
    Filtr polaryzacyjny Hoya 58mm
    Legitymacja (pozwolenie z kurii) na fotografowanie ze zdjęciem
    Karta pamięci PQ1 4GB
    Za informację w tej kwestii WYSOKA NAGRODA !!!!
    KONTAKT 602209134

  • 2. Data: 2009-07-05 14:34:12
    Temat: Re: UWAGA !!! Skradziono torbę ze sprzętem Olympus
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    mbphoto.pl wrote:
    > Witam wszystkich,
    > Dziś rano skradziono w Krakowie czarną torbę Olympus E-System z bardzo
    > ważną zawartością.
    (...)
    > Za informację w tej kwestii WYSOKA NAGRODA !!!!
    > KONTAKT 602209134

    Współczuję, jak tylko zobaczę w jakimś komisie, giełdzie taki sprzęt to
    niezwłocznie dam znać. Nieczęsto takie coś można zobaczyć.
    Jak doszło do kradzieży?

    d.

  • 3. Data: 2009-07-05 20:39:00
    Od: "Virck" <v...@v...com>

    Najczestrze przyczyny kradziezy leza zwyczajnie po stronie pokrzywdzonego.
    Zostawienie torby na krzesle, lawce itp. i odwrocenie sie na
    chwile....Zostawienie torby w samochodzie....

  • 4. Data: 2009-07-05 20:47:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Virck wrote:
    > Najczestrze przyczyny kradziezy leza zwyczajnie po stronie pokrzywdzonego.
    > Zostawienie torby na krzesle, lawce itp. i odwrocenie sie na
    > chwile....Zostawienie torby w samochodzie....

    Każda taka historia uczy.
    Dlatego pytałem jak to było tu akurat :)

    d.

  • 5. Data: 2009-07-05 20:48:29
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Najczestrze przyczyny kradziezy leza zwyczajnie po stronie pokrzywdzonego.
    > Zostawienie torby na krzesle, lawce itp. i odwrocenie sie na
    > chwile....Zostawienie torby w samochodzie....

    Wybacz, to nie są przyczyny kradzieży.
    Tak może uważać złodziej ze swojego chorego punktu widzenia.
    Przyczyną kradzieży jest to, że ktoś jest zły i kradnie.
    Zostawienie torby bez opieki co najwyżej mu to ułatwi, ale nie jest
    przyczyną samą w sobie.

  • 6. Data: 2009-07-06 06:20:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Virck napisał(a):

    > Najczestrze przyczyny kradziezy leza zwyczajnie po stronie pokrzywdzonego.
    > Zostawienie torby na krzesle, lawce itp. i odwrocenie sie na
    > chwile....Zostawienie torby w samochodzie....

    Zawsze kiedy widzę takie argumenty to mnie szlag trafia bo to jest
    tłumaczenie złodzieja poprzez przeniesienie winy na ofiarę... Kradną bo
    mogą potem to sprzedać. Im łatwiej i drozej sprzedać tym chętniej
    kradną. W skrajnym przypadku nie będą czekać aż zostawisz torbę i
    odwrócisz wzrok tylko palną kijem po głowie... A każdy kto kiedykolwiek
    kupił taki "szemranego pochodzenia" sprzęt jest tu współwinny.

    j.

  • 7. Data: 2009-07-06 06:56:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Virck pisze:
    > Najczestrze przyczyny kradziezy leza zwyczajnie po stronie pokrzywdzonego.
    > Zostawienie torby na krzesle, lawce itp. i odwrocenie sie na
    > chwile....Zostawienie torby w samochodzie....

    Przyczyną kradzieży jest chęć łatwego zysku i nieuczciwość kradnącego.
    Natomiast zbyt daleko posunięta nieostrożność lub chwilowy brak uwagi,
    gdy jest się już pod obserwacją złodzieja skutkuje utratą własności. Co
    nijak nie tłumaczy kradzieży.
    Gwałty tak samo próbuje się tłumaczyć. W końcu wyzywający ubiór i
    zachowanie mogą kogoś sprowokować, ale nadal nie obwiniałbym poszkodowanej.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-07-06 09:17:56
    Od: "Virck" <v...@v...com>

    "m0w" <c...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Przyczyną kradzieży jest to, że ktoś jest zły i kradnie.
    > Zostawienie torby bez opieki co najwyżej mu to ułatwi, ale nie jest

    Tak juz jest, ze okazja czyni zlodzieja a niefrasobliwosc i brak troski
    ulatwiaja....
    Mojemu koledze skradli z auta sprzet foto plus video i jeszcze laptopa o
    wartosci 18 tys zl....Nie chcialo mu sie na noc wyjac z bagaznika bo rano
    znowu ta fatyga z wnoszeniem...A auto zostawil pod wejsciem do domu moze 15
    metrow. Baaa..nawet nie musial sie fatygowac na pietro itd...Bo to dom
    jednorodzinny...Wystarczylo 2 min aby sprzet byl bezpieczny....Innemu
    znajomemu skradli torbe ze sprzetem, bo postawil ja na lawce na starowce w
    Gdansku i odwrocil sie w druga strone na 30 sekund bo dziecko chcialo
    loda...A ile razy widzialem jak siedzi gosciu w restauracji i stawia torbe
    na krzesle obok i..wychodzi do toalety zostawiajac to bez opieki....Nie
    wszyscy rodza sie zlodziejami...Wielu staje sie zlodziejem bo pokrzywdzony
    wrecz sie o to prosil....Ale fakt faktem jest, ze jest duza czesc ludzi,
    ktorzy gdyby nawet znalezli 100 tys to by oddali wlascicielowi....Reasumujac
    90% przypadkow kradziezy calej torby ze sprzetem to jest wylaczna
    niefrasobliwosc wlasciciela a tylko 10% to bezczelna kradziez rozbujnicza...

  • 9. Data: 2009-07-06 09:21:24
    Od: "Virck" <v...@v...com>

    Tak jak pisalem wyzej...Rozbujnicza kradziez z uzyciem przemocy to jest moze
    10%...Pozostale 90% to jest zostawienie torby w takim miejscu gdzie dla
    zlodzieja wystarczy 10 sekund...A zlodzieje sa wszedzie....Trzeba to miec po
    prostu na uwadze i byc na to ciagle gotowym...Nie rozstajemy sie ze sprzetem
    nawet na chwile bez opieki....Nie zostawiamy w samochodzie, na lawce
    itp....Jezeli zlodziej nie wyrwal Ci sila na ulicy, w bramie czy
    gdziekolwiek a ukradl ci z zaskoczenia po cichu to jest to TWOJA wina !

  • 10. Data: 2009-07-06 09:26:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Virck wrote:

> [...]
    > 90% przypadkow kradziezy calej torby ze sprzetem to jest wylaczna
    > niefrasobliwosc wlasciciela a tylko 10% to bezczelna kradziez rozbujnicza...

    Jesteś złodziejem? Pytam serio.