  • 1. Data: 2011-03-05 12:21:43
    Temat: Pamięć do płyty ECS N2U400-A
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Witajcie:)

    Chciałbym zwiększyć pamięć RAM w płycie ECS N2U400-A do 2GB
    (komp pracuje na WinXP 32bit). W specyfikacji płyty:

    http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/n2u400a/n2u400a-
    1.htm
    lub
    http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Product/Product_Det
    ail.aspx?DetailID=380&CategoryID=1&MenuID=50&LanID=9
    #fragment-SPEC

    jest napisane, że płyta obsługuje pamięci DDR DIMM SDRAM,
    ale nie do końca kumam o co chodzi z tym DDR400/333/266/200.
    Czy to oznacza, że mogę w biosie ustawić magistralę na wartość
    taktowania pamięci np. na 266 lub 400 Mhz i wstawić pamięć, która
    chodzi na tej częstotliwości?
    A co z parametrem PC3200 zamontowanych obecnie w płycie pamięci
    2x256MB (tak podaje program Everest)?
    Czy mogę wstawić kość 2GB, czy tylko dwie po 1GB?

    Proszę o przykładowe linki (Ceneo, Skapiec , Allegro, itp.) do najlepszych
    pamięci (1GB lub 2GB jeśli pójdą), które pasują do tej płyty.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2011-03-05 12:36:35
    Temat: Re: Pamięć do płyty ECS N2U400-A
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05-03-2011 13:21, Marek napisał/a:
> [...]
    > Czy to oznacza, że mogę w biosie ustawić magistralę na wartość
    > taktowania pamięci np. na 266 lub 400 Mhz i wstawić pamięć, która

    Wstawiasz jakąkolwiek, którą płyta obsługuje i nic nie musisz w biosie
    zmieniać - bios sam ustawi częstotliwość wszystkich zgodnie z
    najwolniejszą zainstalowaną.

    > A co z parametrem PC3200 zamontowanych obecnie w płycie pamięci
    > 2x256MB (tak podaje program Everest)?
    > Czy mogę wstawić kość 2GB, czy tylko dwie po 1GB?

    Możesz wstawić max 1 GB do jednego gniazda (w sumie 3 x 1GB)

    http://allegro.pl/pamiec-ddr-dimm-4294

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2011-03-05 12:46:06
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Dnia 2011-03-05 Czarek dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

    Dzięki za expresową odpowiedź :)

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2011-03-05 13:12:36
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 05-03-2011 o 13:21 Marek napisał na pl.comp.pecet:

    > Chciałbym zwiększyć pamięć RAM w płycie ECS N2U400-A do 2GB
    > (komp pracuje na WinXP 32bit). W specyfikacji płyty:

    Źródłem podstawowej wiedzy jest przede wszystkim instrukcja
    obsługi. Stoi tam jak byk:

    The motherboard supports three 184-pin DDR SDRAM DIMM
    slots, which accommodates 3GB for PC1600/2100/2700 (2GB
    for PC3200). It also features dual-channel mode of 128-bit
    data transfer rate.
    You must install at least one module in any of the three
    slots. Each module can be installed with 128 MB to 1 GB of
    memory. Total capacity is 3GB.

    Wynika z tego, że możesz teoretycznie zainstalować 3 moduły
    PC1600/2100/2700 i dwa PC3200 po max 1GB na każde gniazdo.
    Teoretycznie dlatego, że moduły DDR są bardzo kapryśne.
    Kupno w ciemno nazwałbym loterią (może się udać lub nie).
    Jak się kupi w najbliższym sklepie to można jeszcze oddać,
    ale na odległość już gorzej.
    Niedawno ktoś pytał o to samo. Najprościej zanieść do sklepu
    komputer i niech dobierają.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 5. Data: 2011-03-05 13:25:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup
    > Jak się kupi w najbliższym sklepie to można jeszcze oddać,
    > ale na odległość już gorzej.

    Właśnie jest odwrotnie. Kupując na miejscu "widziały gały co brały", a zamówione
    na odległość można zwrócić.

  • 6. Data: 2011-03-05 13:51:03
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.03.2011 14:25, qwerty pisze:
    > Właśnie jest odwrotnie. Kupując na miejscu "widziały gały co brały", a zamówione na
    odległość można zwrócić.

    Zależy od sklepu. W dobrych można się umówić ze sprzedawcą,
    żeby dobrał pamięć do płyty (i wtedy on odpowiada za to, czy
    da się ją w ogóle wsadzić), a nawet by w razie problemów wy-
    mienił moduły na takie same, ale innego producenta lub o in-
    nej organizacji logicznej.

    A zwrot towarów kupionych przez Internet też, o ile dobrze
    pamiętam, podlega ograniczeniom i nie wiem, czy można tak ot
    zwrócić rozpakowany i zamontowany w komputerze moduł pamięci.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-03-05 13:54:24
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 05-03-2011 o 14:25 qwerty napisał na pl.comp.pecet:

    > Właśnie jest odwrotnie. Kupując na miejscu "widziały gały co brały", a
    > zamówione na odległość można zwrócić.

    Znam niejeden taki przypadek. Idzie klient do sklepu, kupuje, wkłada
    - cisza. Bierze komputer, idzie do sklepu i mówi, że nie chodzi.
    To co mają zrobić? Przecież nie chce zwrotu gotówki, tylko więcej RAM.
    Z tymi na odległość to chodziło mi głównie o ten link z allegro.
    W sklepie internetowym owszem, można zwrócić, ale pewnie w
    nienaruszonym blistrze i zapłacić za przesyłkę. Nawet jak nam się uda
    zwrócić to oprócz poniesionych kosztów przesyłki i straty czasu dalej
    nie mamy nic :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 8. Data: 2011-03-05 14:45:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nienaruszonym blistrze i zapłacić za przesyłkę. Nawet jak nam się uda
    > zwrócić to oprócz poniesionych kosztów przesyłki i straty czasu dalej

    Czy aby na pewno?
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:C:2010:148:0006:0007:PL:PDF

  • 9. Data: 2011-03-05 15:17:53
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 05-03-2011 o 15:45 qwerty napisał na pl.comp.pecet:

    > Czy aby na pewno?
    > http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:C:2010:148:0006:0007:PL:PDF

    Skutki odstąpienia od umowy są następujące:
    - uważa się, że umowa nie została zawarta
    - wszystko co strony świadczyły ulega zwrotowi, koszty
    przesyłki do sprzedawcy ponosi konsument

    http://kut.as/04nc

    Oczywiście w ramach rozrywki, można zacząć "włóczyć się"
    po sądach :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 10. Data: 2011-03-05 16:38:59
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > (komp pracuje na WinXP 32bit). W specyfikacji płyty:

    Źródłem podstawowej wiedzy jest przede wszystkim instrukcja

    Byc moze instrukcja jest i podstawowym zrodelm wiedzy, ale zdaza
    sie i tak ze nie wszystko co jest tam napisane jest zgodne z praktyka.
    I tak instrukcja "mowi" ze w plycie mozna zamontowac DDR 4 x 1 GB
    po czym okazuje sie ze plyta za cholere nie chce obsluzyc wiecej niz
    2 GB. Tak wiec nie nalezy tak slepo wierzyc w to co napisane.

    [ciach]

    WiesłaW

    AM