  • 11. Data: 2011-03-05 19:42:09
    Temat: Re: Pamięć do płyty ECS N2U400-A
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 5.3.2011, Hades napisał(a):

    > Byc moze instrukcja jest i podstawowym zrodelm wiedzy, ale zdaza
    > sie i tak ze nie wszystko co jest tam napisane jest zgodne z praktyka.

    Owszem, zgodzę się, że zdarzają się w instrukcjach nieścisłości wynikające
    np. z tego, że w momencie pisania instrukcji jakiś komponent po prostu nie
    istniał i tak, np. instrukcja podawała obsługę procesorów o niższym
    taktowaniu niż to faktycznie ma miejsce.

    > I tak instrukcja "mowi" ze w plycie mozna zamontowac DDR 4 x 1 GB
    > po czym okazuje sie ze plyta za cholere nie chce obsluzyc wiecej niz
    > 2 GB.

    Podaj konkretny model MB, w przypadku której miało to miejsce to może
    uwierzę, ale na razie uważam to za bzdurę. Jedyna możliwość jaka
    przychodzi mi na myśl to różnice w rev. płyt, ale wtedy jest o tym w
    instrukcji, albo są osobne do różnych wersji.
    Nigdy, ale to nigdy nie zdarzyło mi się by to co było w oryginalnej (nie
    jakimś polskim tłumaczeniu) instrukcji okazało się nieprawdą.

    > Tak wiec nie nalezy tak slepo wierzyc w to co napisane.

    Owszem, ale jeśli jest o czymś napisane, że to obsłuży to tak będzie.
    Wątpliwości należy mieć jeśli nie jest o tym napisane wcale, wtedy należy
    przejrzeć FAQ producenta i historią poprawek BIOS - zdarza się, że
    poprawki wnoszą coś istotnego w obsługę sprzętu.

    Ogólnie chodzi mi o to, że jeśli w instrukcji są nieścisłości to tylko
    takie, że może nie zawierać całości obsługiwanego sprzętu, ale *nigdy*
    odwrotnie, tj. podawać obsługę jakiegoś sprzętu przez MB a w istocie tego
    nie robić.
    --
    _____ __________________________

  • 12. Data: 2011-03-05 22:05:12
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    >A zwrot towarów kupionych przez Internet też, o ile dobrze
    >pamiętam, podlega ograniczeniom i nie wiem, czy można tak ot
    >zwrócić rozpakowany i zamontowany w komputerze moduł pamięci.

    Mozna w ciagu 10 dni pod warunkiem, ze produkt nie nosi
    znamion uzycia, wiec produkty np. w blistrach po rozpakowaniu nie zwrocisz,
    ale pamiec jak najbardziej (zwracalem, zwracalem tez netbooka i monitor)