  • 271. Data: 2012-02-14 19:42:26
    Temat: Re: Padł mi akumulator ...
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-02-03 16:09, Krzysztof 45 pisze:

    > Durzy spadek.

    Leniu śmierdzący, thunderbird wyraźnie Ci podkreślił Twojego byka, więc
    go popraw!!!

    Jeśli spadek nastąpił do 9,4V to nie jest to duży spadek, tylko normalny.

    > Sprawdź przy okazji jeszcze wszystkie kable masowe

    Uważaj, bo będzie miał w super stanie kable masowe.

    > oraz styki na
    > rozruszniku

    Styki? Czy styk? I po co?

    > Nie jest źle, ale powinno być tak co najmniej przy włączonych odbiornikach.
    > Sprawdź jeszcze na alternatorze jakie masz ładowanie.

    No przecież podał.

  • 272. Data: 2012-02-14 20:47:42
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Filip napisał(a):
    > Leniu śmierdzący, thunderbird wyraźnie Ci podkreślił Twojego byka, więc go
    popraw!!!
    Nie podkreslił. Obie werse dla niego sa poprawne. Dzięki za zwrócenie uwagi.
    > Jeśli spadek nastąpił do 9,4V to nie jest to duży spadek, tylko normalny.
    Zdrowy aku rano na klemach ma średnio 12,6V. Napiecie przy rozruchu spada do 9,4V i
    dla Ciebie to
    jest normalne?
    Tym testerem napięcie przy sprawnym akumulatorze nie powinno spaść poniżej 10,5V. A
    Ty twierdzisz że
    9,4V przy rozruchu jest normalne.
    http://akumulatory-prostowniki.blogspot.com/2011/01/
    nowosc-w-ofercie-tester-akumulatorow.html

    U mnie 6 szt. świeć żarowych i rozruch 6 cylindrów nie dopuści do spadku napięcia
    poniżej 11,5V przy
    -15-20stC. W innych autach z mniejszymi silnikami i akumulatorami miałem tak samo. A
    swego czasu jak
    miałem problemy z aku i takimi spadkami w okolice 9V to aku nadawał sie już na
    śmieci. Chyba że
    przyczyną był zacierający sie rozrusznik, kiepska kompresja i kilku minutowe kręcenie
    rozrusznikiem,
    a to już inna bajka.
    > Uważaj, bo będzie miał w super stanie kable masowe.
    A może ze starości są utlenione?
    > I po co?
    A tak, dla zasady. Na alternatorze tez do sprawdzenia. Wszystko sie sprawdza i szuka
    przyczyny.
    > No przecież podał.
    Co podał? Na klemach czy na alternatorze? Bo juz nie chce mi się szukać.
    --
    Krzysiek

  • 273. Data: 2012-02-14 23:43:02
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-02-14 20:47, Krzysztof 45 pisze:

    > Zdrowy aku rano na klemach ma średnio 12,6V. Napiecie przy rozruchu
    > spada do 9,4V i dla Ciebie to
    > jest normalne?

    Oczywiście, bo napięcie nie ma nic wspólnego z pojemnością akumulatora.
    A chwilowy spadek na skutek dużego poboru ma prawo wystąpić. I na pewno
    miernikiem cyfrowym tego nie zauważysz. Oscyloscop podłącz, to pogadamy
    o chwilowym spadku.

    > U mnie 6 szt. świeć żarowych i rozruch 6 cylindrów nie dopuści do spadku
    > napięcia poniżej 11,5V przy -15-20stC.

    U mnie 6 szt. świec żarowych i rozruch 6 cylindrów dopuści do spadku
    takiego, jaki powinien wystąpić.

    > W innych autach z mniejszymi
    > silnikami i akumulatorami miałem tak samo.

    1.9 i 4 gary, roczny akumulator i spadek do 9,5V na voltomierzu podczas
    kręcenia jest rzeczą naturalną.

    > A może ze starości są utlenione?

    A jak ma to sprawdzić? Rozpruwając przewód? Nawet nie wysili się, żeby
    odkręcić go i sprawdzić jego oporność. Ponad to oporność też nie ma nic
    do tego, jeśli styk jest w granicach 25% z całej powierzchni stykowej.
    Miejsce styku jest najgorszym problemem.

    > A tak, dla zasady. Na alternatorze tez do sprawdzenia. Wszystko sie
    > sprawdza i szuka przyczyny.

    A prąd płynie jak w samochodzie?

    > Co podał? Na klemach czy na alternatorze? Bo juz nie chce mi się szukać.

    Podał prąd ładowania akumulatora, to powinno wystarczyć!

  • 274. Data: 2012-02-15 10:15:02
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Filip napisał(a):
    > A chwilowy spadek na skutek dużego poboru ma prawo wystąpić. I na pewno miernikiem
    cyfrowym tego
    > nie zauważysz. Oscyloscop podłącz, to pogadamy o chwilowym spadku.
    A te 9,4V to czym się zauważył? Oscyloskopem? LOL
    > 1.9 i 4 gary, roczny akumulator i spadek do 9,5V na voltomierzu podczas kręcenia
    jest rzeczą
    > naturalną.
    Bzdury wypisujesz.
    Takim urządzeniem
    http://1.bp.blogspot.com/_M6vrHm3ok-E/TTQ4pt4LauI/AA
    AAAAAAALY/pDd3B2qJXyI/s1600/a600_d.jpg
    testuje sie akumulatory. Akumulator obciąża się na prawie 10 sek 400A, napięcie nie
    spada na zdrowym
    aku poniżej 10,5V.
    Ty twierdzisz że spadek przy rozruchu w okolice 9,5V to normalne. Chyba tak jak Ty.
    > A jak ma to sprawdzić? Rozpruwając przewód? Nawet nie wysili się, żeby odkręcić go
    i sprawdzić
    > jego oporność.
    Wystarczy pomierzyć napięcia na poszczególnych elementach auta by zorientować się że
    coś jest nie
    tak. Przykład. Jeżeli alternator podaje 14,4V a we wtyczkach żarówek ma 12V lub na
    bloku silnika
    12-13V to juz widać że jest coś nie tak z masami. Nawet nie trzeba ruszać starych
    kabli (taśm)
    masowych, wystarczy npodorabiać nowe w innych miejscach.
    > Podał prąd ładowania akumulatora, to powinno wystarczyć!
    Bzdura.
    --
    Krzysiek

  • 275. Data: 2012-02-15 14:55:56
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-02-14 23:43, Filip pisze:

    > Oczywiście, bo napięcie nie ma nic wspólnego z pojemnością akumulatora.
    > A chwilowy spadek na skutek dużego poboru ma prawo wystąpić. I na pewno
    > miernikiem cyfrowym tego nie zauważysz.

    supermarketowym nie. Takim na przykład Fluke 87 tak.

    >Oscyloscop podłącz, to pogadamy o chwilowym spadku.

    ale to też trzeba oscyloskop cyfrowy.

    --
    Pozdr.
    Michał