-
191. Data: 2012-02-01 10:06:30
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-31 17:54, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-01-31 15:42, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2012-01-31 14:59, Artur Maśląg wrote:
>>> W dniu 2012-01-31 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> (...)
>>> Znowu to samo - masz prosty przykład, że niedziadowskie stacje
>>> nie są wcale gwarantem paliwa, z którego się nie wytrąci
>>> parafina. Przyjmujesz błędne założenia.
>>
>> Ja i wiele osób tankuje i zdecydowana większość problemów nie ma..
>> ale nie.. to złe stacje są... dziadowskie paliwo sprzedają... :-)
>
> To, że Ty tankujesz i większość osób problemów nie ma, ma się nijak
> do stawianej przez Ciebie tezy, że wystarczy na "niedziadowskich"
> stacjach tankować, by problemów nie było.
Postawmy sprawę zatem inaczej: gdyby na stacji było dziadowskie paliwo i
zakładając, że tankuje na niej więcej niż JEDNA osoba (a skoro jest to
Shell to najpewniej setki/tysiące osób dzienne) to ZDECYDOWANA większość
powinna mieć problemy, nie uważasz ? Zakładając, że jest więcej niż
jedna taka stacja, to szybko zrobiłaby się z tego afera.
> Pokazałem Ci prosty przykład, że to jednak nie wystarczy - znaczy nie
> ma gwarancji.
Oczywistym jest, że nigdy i w niczym nie ma pewności. Natomiast jak
uważasz.. jakie jest prawdopodobieństwo zatankowania żelującego się
paliwa ? określ liczbowo.
>>>> A skoro zdarza się bardzo rzadko to jaki sens o tym dyskutować
>>>> ? Teoretycznie w "oku" dystrybutora powinno dać się
>>>> zaobserwować mętność.
>>>
>>> Ty sobie chyba żartujesz - obserwować "oko" dystrybutora i po
>>> tym oceniać jakość paliwa?
>>
>> Skąd wniosek: oko - jakość paliwa ? Znowu majaczysz ? :-)
>
> Nie, nie - to Ty majaczysz. Jakość w tym wypadku to odporność na
> wytrącanie parafiny (zgodność z deklarowanymi właściwościami). Bardzo
> przepraszam, że tak ciężko to było zrozumieć.
Wkładasz w czyjeś usta słowa, których nie wypowiedział i niebezpiecznie
dryfujesz.
>> Nie: oko - mętność - wytrącanie parafiny.
>
> Jaką temperaturę ma ON w zbiorniku stacji, że chcesz na podstawie
> mętności oceniać jego jakość (czytaj odporność na wytracanie
> parafiny)?
A jaką temperaturę ma olej w "oku" ? Zwłaszcza, że olej w nim "stoi" X
minut.
>>> Wczoraj było -10, był grudzień i paliwo od dawna miało obowiązek
>>> być "zimowe".
>>
>> Czyli pewnie było, czy może znowu Ci niedobrzy spiskowcy
>> sprzedawali letnie :-)
>
> Czyli pewnie było, ale niezgodne z deklarowanymi właściwościami.
>
>>>> Może zatem to podgrzewanie nie do końca sprawne.
>>>
>>> Tak, jasne. Na to jedno tankowanie wzięło się i zepsuło.
>>
>> Podziwiam Twoją pewność :-) Do tej pory nie zamarzało, zatem
>> napewno wszystko działa w 100% :-)
>
> Tak, wszystko działało ok - trzeba było zobaczyć jak wygląd ON
Aż dziw bierze, że inni z tej stacji odjechali :-) Czy też byłeś jedynym
tankującym ON ? :-)
Samochód jeździ, tzn. że wszystko działa jak należy - dawno większej
bzdury nie słyszałem :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
192. Data: 2012-02-01 10:22:55
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-02-01 00:19, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Tue, 31 Jan 2012 09:10:33 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):
>
>>> Na rozruch idzie, załóżmy 10Ah.
>>
>> Że przepraszam ile ???!!!
>
> Żeby się niw czepiał, że za mało....
Ok, ale przesacowałeś tak z 10-15-cie razy ;-)
>> Mi się wydawało, że jednak coś w stylu: 50-100a przez 10s (świece
>> żarowe, ogrzewanie filtra paliwa, pompa paliwa) + np. 200-600A przez
>> 1-2s. Co daje...
>
> Przeszacowałeś prąd rozrusznika i to tak ze 100 razy ;)
Skoro 100-razy, to wg. Ciebie rozrusznik ciągnie 2-6A ? Ciekawe :->
U mnie jest rozrusznik o mocy 1.8kw, w 6-cio cylindrówce: 2.2kw co daje:
150-183 ampery (przy 12V), to gdzie to 100 razy przesacowanie ? :-P
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
193. Data: 2012-02-01 10:30:23
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-31 17:32, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-01-31 15:50, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2012-01-31 12:48, Artur Maśląg wrote:
> (...)
>>> Nie kombinuj jak koń pod górę, ponieważ Ci to słabo wychodzi.
>>> Napisane jak byk: "dajmy na to takie Tico".
>> <ciach Twoje wywody>
>
> Ciach, ponieważ niewygodne, nie pasują?
Odbiegają od sedna.
>> Cytat:
>>
>> ------------------------------------
>> > Tak ? Jakbys mial dajmy na to takie Tico i gdyby bylo miejsce to
>> wlozylbys
>> > tam taki np. 95Ah ?:)
>>
>> Jaki widzisz problem, jeżeli się zmieści? Wagę pomijam, ponieważ
>> cięższy specjalnie nie będzie, a montaż "krowy" w "bagażniku" pomijam.
>> ------------------------------------
>>
>> Podaj mi przykład akumulatora, który pokryje się z tym co twierdzisz -
>> omawiane 95Ah, które jest niespecjalnie cięższe od Ticowego 30Ah :-)
>>
>> Tylko nie migaj się i podaj :-)
>
> Przecież napisałem (co najwyraźniej przeoczyłeś), że nie ma takich
> akumulatorów w aktualnie stosowanych technologiach, by posiadając 95Ah
> zmieściły się w komorze silnikowej Tico,
W powyższym cytacie to napisałeś ? :-) Bo ja piję, właśnie do tego - do
Twoich mętnych wypowiedzi :-) Przykre, że tego nie dostrzegasz :-)
I przestań mi w końcu tłumaczyć co _miałeś_ na myśli - bo to akurat
doskonale wiem.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
194. Data: 2012-02-01 10:51:36
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-02-01 02:13, kogutek wrote:
> Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> napisał(a):
>
>> On 2012-01-30 23:50, Adam Płaszczyca wrote:
>>> Dnia Mon, 30 Jan 2012 22:41:45 +0100, szufla napisał(a):
>>>
>>>>> Mowa o sprawnym samochodzie.
>>>> Ja jezdze na bardzo krotkich dystansach. Co chwila odpalam, a maksymalne V
>>>> ladowania mam 13,9.
>>>
>>> No i?
>>>
>>> Na rozruch idzie, załóżmy 10Ah.
>>
>> Że przepraszam ile ???!!!
>>
>> Mi się wydawało, że jednak coś w stylu: 50-100a przez 10s (świece
>> żarowe, ogrzewanie filtra paliwa, pompa paliwa) + np. 200-600A przez
>> 1-2s. Co daje...
>>
> Niby daje mały ubytek w ładunku jaki ma akumulator. Dlatego wyeksploatowany
> akumulator co miał na początku 80Ah jak ma pod koniec eksploatacji 5Ah w
> korzystnych warunkach odpala pełnosprawny silnik.
To, że ma 5Ah to mały pikuś - ważne aby był w stanie w obciążeniu
wygenerowac odpowiednio duży prąd rozruchowy.
Bez problemu da się zbudować akumulator o pojemności 3-5Ah który bez
mrugnięcia da 150A :-)
> W akumulatorze rozruchowym bardziej liczy się oporność wewnętrzna niż pojemność.
<ciach słuszne wnioski>
Bardzo słuszne wnioski! Zgadzam się w 100% :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
195. Data: 2012-02-01 10:54:25
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-02-01 11:01, J.F wrote:
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości grup
>> U mnie jest rozrusznik o mocy 1.8kw, w 6-cio cylindrówce: 2.2kw co
>> daje: 150-183 ampery (przy 12V), to gdzie to 100 razy przesacowanie ? :-P
>
> Na nominalna moc sie nie patrz - maszyna szeregowa i do krotkotrwalego
> uzycia, to moze byc z palca wyssane.
Nie sądzę.. przy odpowiednio wydajnym źródle i oporze postaci silnika
tyle pewnie pociągnie.
Może pokuszę się o test.
> Trzeba zmierzyc, tylko cegowe mierniki pradu stalego drogie sa.
200pln, miałem w planach, ale narazie przestał mi być jednak potrzebny :-)
Nacinarka do opon własnej konstrukcji działa rewelacyjnie :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
196. Data: 2012-02-01 11:01:57
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości grup
>U mnie jest rozrusznik o mocy 1.8kw, w 6-cio cylindrówce: 2.2kw co
>daje: 150-183 ampery (przy 12V), to gdzie to 100 razy przesacowanie ?
>:-P
Na nominalna moc sie nie patrz - maszyna szeregowa i do krotkotrwalego
uzycia, to moze byc z palca wyssane.
Trzeba zmierzyc, tylko cegowe mierniki pradu stalego drogie sa.
J.
-
197. Data: 2012-02-01 11:04:02
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: "szufla" <b...@e...pl>
> Nie, prądem jaki akumulator pobierze przy napięciu zasilania 13,6V.
Chyba jeszcze o czyms zapomniales.
sz.
-
198. Data: 2012-02-01 11:11:04
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
>> Akumulator przy -15 zachowuje jakieś 30% pierwotnej pojemności.
>Istotne jest tylko, czy da wystarczający prąd przez kila s.
A jak nie zapali za pierwszym razem, to bedziesz probowal drugi,
trzeci, czwarty ... i czasem zapala. O ile aku nie zdechnie.
A swoja droga to mialem takie dziwne sytuacje - benyzniak, cos nie
chce zapalic. Raz, drugi, dziesiaty - nie chce. Akumulator kreci
zdrowo, ale w koncu oslabl ... i wtedy zapala. I pare razy tak sie
zdarzylo. Za duze napiecie utrudnia zapalanie ?
J.
-
199. Data: 2012-02-01 11:21:57
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w
>To, że ma 5Ah to mały pikuś - ważne aby był w stanie w obciążeniu
>wygenerowac odpowiednio duży prąd rozruchowy.
>Bez problemu da się zbudować akumulator o pojemności 3-5Ah który bez
>mrugnięcia da 150A :-)
Czy tak bez problemu ... to wymaga paru lat starzenia aku :-)
>> W akumulatorze rozruchowym bardziej liczy się oporność wewnętrzna
>> niż pojemność.
>Bardzo słuszne wnioski! Zgadzam się w 100% :-)
Niestety, ale swoj stary aku wyrzucilem przy koncowej pojemnosci 4Ah,
bo juz nie dalo sie zapomniec wylaczyc swiatel nawet na chwile :-)
J.
-
200. Data: 2012-02-01 11:48:11
Temat: Re: Padł mi akumulator ...
Od: "Marek P." <m...@g...pl>
> Bo się nagle okaże że jest permanentnie niedoładowany...
Ooo. Kolejny. Chyba mylimy pojęcia :). Jak ma byc nie doładowany ? Zreszto
nie ważne.