  • 191. Data: 2012-02-01 10:06:30
    Temat: Re: Padł mi akumulator ...
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-31 17:54, Artur Maśląg wrote:
    > (...)

    > To, że Ty tankujesz i większość osób problemów nie ma, ma się nijak
    > do stawianej przez Ciebie tezy, że wystarczy na "niedziadowskich"
    > stacjach tankować, by problemów nie było.

    Postawmy sprawę zatem inaczej: gdyby na stacji było dziadowskie paliwo i
    zakładając, że tankuje na niej więcej niż JEDNA osoba (a skoro jest to
    Shell to najpewniej setki/tysiące osób dzienne) to ZDECYDOWANA większość
    powinna mieć problemy, nie uważasz ? Zakładając, że jest więcej niż
    jedna taka stacja, to szybko zrobiłaby się z tego afera.

    > Pokazałem Ci prosty przykład, że to jednak nie wystarczy - znaczy nie
    > ma gwarancji.

    Oczywistym jest, że nigdy i w niczym nie ma pewności. Natomiast jak
    uważasz.. jakie jest prawdopodobieństwo zatankowania żelującego się
    paliwa ? określ liczbowo.

    > Nie, nie - to Ty majaczysz. Jakość w tym wypadku to odporność na
    > wytrącanie parafiny (zgodność z deklarowanymi właściwościami). Bardzo
    > przepraszam, że tak ciężko to było zrozumieć.

    Wkładasz w czyjeś usta słowa, których nie wypowiedział i niebezpiecznie
    dryfujesz.

    > Jaką temperaturę ma ON w zbiorniku stacji, że chcesz na podstawie
    > mętności oceniać jego jakość (czytaj odporność na wytracanie
    > parafiny)?

    A jaką temperaturę ma olej w "oku" ? Zwłaszcza, że olej w nim "stoi" X
    minut.

    > Czyli pewnie było, ale niezgodne z deklarowanymi właściwościami.

    > Tak, wszystko działało ok - trzeba było zobaczyć jak wygląd ON

    Aż dziw bierze, że inni z tej stacji odjechali :-) Czy też byłeś jedynym
    tankującym ON ? :-)
    Samochód jeździ, tzn. że wszystko działa jak należy - dawno większej
    bzdury nie słyszałem :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 192. Data: 2012-02-01 10:22:55
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-02-01 00:19, Adam Płaszczyca wrote:

    > Żeby się niw czepiał, że za mało....

    Ok, ale przesacowałeś tak z 10-15-cie razy ;-)

    > Przeszacowałeś prąd rozrusznika i to tak ze 100 razy ;)

    Skoro 100-razy, to wg. Ciebie rozrusznik ciągnie 2-6A ? Ciekawe :->

    U mnie jest rozrusznik o mocy 1.8kw, w 6-cio cylindrówce: 2.2kw co daje:
    150-183 ampery (przy 12V), to gdzie to 100 razy przesacowanie ? :-P

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 193. Data: 2012-02-01 10:30:23
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-31 17:32, Artur Maśląg wrote:
    > (...)
    >
    > Ciach, ponieważ niewygodne, nie pasują?

    Odbiegają od sedna.

    > Przecież napisałem (co najwyraźniej przeoczyłeś), że nie ma takich
    > akumulatorów w aktualnie stosowanych technologiach, by posiadając 95Ah
    > zmieściły się w komorze silnikowej Tico,

    W powyższym cytacie to napisałeś ? :-) Bo ja piję, właśnie do tego - do
    Twoich mętnych wypowiedzi :-) Przykre, że tego nie dostrzegasz :-)

    I przestań mi w końcu tłumaczyć co _miałeś_ na myśli - bo to akurat
    doskonale wiem.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 194. Data: 2012-02-01 10:51:36
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-02-01 02:13, kogutek wrote:

    > Niby daje mały ubytek w ładunku jaki ma akumulator. Dlatego wyeksploatowany
    > akumulator co miał na początku 80Ah jak ma pod koniec eksploatacji 5Ah w
    > korzystnych warunkach odpala pełnosprawny silnik.

    To, że ma 5Ah to mały pikuś - ważne aby był w stanie w obciążeniu
    wygenerowac odpowiednio duży prąd rozruchowy.

    Bez problemu da się zbudować akumulator o pojemności 3-5Ah który bez
    mrugnięcia da 150A :-)

    > W akumulatorze rozruchowym bardziej liczy się oporność wewnętrzna niż pojemność.
    <ciach słuszne wnioski>

    Bardzo słuszne wnioski! Zgadzam się w 100% :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 195. Data: 2012-02-01 10:54:25
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-02-01 11:01, J.F wrote:

    > Na nominalna moc sie nie patrz - maszyna szeregowa i do krotkotrwalego
    > uzycia, to moze byc z palca wyssane.

    Nie sądzę.. przy odpowiednio wydajnym źródle i oporze postaci silnika
    tyle pewnie pociągnie.
    Może pokuszę się o test.

    > Trzeba zmierzyc, tylko cegowe mierniki pradu stalego drogie sa.

    200pln, miałem w planach, ale narazie przestał mi być jednak potrzebny :-)
    Nacinarka do opon własnej konstrukcji działa rewelacyjnie :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 196. Data: 2012-02-01 11:01:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    uzycia, to moze byc z palca wyssane.

    Trzeba zmierzyc, tylko cegowe mierniki pradu stalego drogie sa.

    J.

  • 197. Data: 2012-02-01 11:04:02
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Nie, prądem jaki akumulator pobierze przy napięciu zasilania 13,6V.

    Chyba jeszcze o czyms zapomniales.

    sz.

  • 198. Data: 2012-02-01 11:11:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
    >Istotne jest tylko, czy da wystarczający prąd przez kila s.

    A jak nie zapali za pierwszym razem, to bedziesz probowal drugi,
    trzeci, czwarty ... i czasem zapala. O ile aku nie zdechnie.

    A swoja droga to mialem takie dziwne sytuacje - benyzniak, cos nie
    chce zapalic. Raz, drugi, dziesiaty - nie chce. Akumulator kreci
    zdrowo, ale w koncu oslabl ... i wtedy zapala. I pare razy tak sie
    zdarzylo. Za duze napiecie utrudnia zapalanie ?

    J.

  • 199. Data: 2012-02-01 11:21:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wygenerowac odpowiednio duży prąd rozruchowy.
    >Bez problemu da się zbudować akumulator o pojemności 3-5Ah który bez

    Czy tak bez problemu ... to wymaga paru lat starzenia aku :-)

    >Bardzo słuszne wnioski! Zgadzam się w 100% :-)

    Niestety, ale swoj stary aku wyrzucilem przy koncowej pojemnosci 4Ah,
    bo juz nie dalo sie zapomniec wylaczyc swiatel nawet na chwile :-)

    J.

  • 200. Data: 2012-02-01 11:48:11
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > Bo się nagle okaże że jest permanentnie niedoładowany...

    Ooo. Kolejny. Chyba mylimy pojęcia :). Jak ma byc nie doładowany ? Zreszto
    nie ważne.